AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #1 Skrevet 1. september 2020 For en uke siden fikk vi nye naboer som flyttet inn i nabohuset. Vi er en familie med to små barn som har bodd i samme nabolag i flere år, her har det vært stille og trygt, helt til nå. Vi er mange småbarnsfamilier i området. De nye naboene klarte det helt spesielle og flyttet inn kl 22 på kvelden. Kvelden etter var det mye trafikk ut og inn, og de ble observert snikende rundt i andre naboers hager. De er stille på dagtid (sover?!) men om kvelden er det full teknomusikk til langt på natt. Det passer veldig dårlig med oss som skal opp kl 06 om morgenene med barn og for de som skal på jobb. Nå har det dukket opp flere steder at folk har fått ting frastjålet og noen har brutt seg inn flere steder. Dette er tydeligvis folk som hører til rus-miljøet i byen. Jeg fatter ikke hvorfor huseier i nabohuset har valgt å leie ut til slike folk. Vi har allerede sendt inn klage, men hva kan man egentlig gjøre? Har ikke bevis på noe som helst. Skremmende å ha slike folk boende så tett oppå seg. Anonymkode: a4415...4e2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #3 Skrevet 1. september 2020 Ville iallefall klaget på bråket. Skal vel være stille fra 23? Anonymkode: 5ace1...ee7 6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #4 Skrevet 1. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville iallefall klaget på bråket. Skal vel være stille fra 23? Anonymkode: 5ace1...ee7 Ja, vanlig at det er stille kl 23. Men de spille likevel musikk til 05. Så er det på'n igjen kl 08. Passer dårlig med babyer som skal sove. Men det verste er likevel at de stjeler fra folk som bor her 😖 Anonymkode: a4415...4e2
GammelKaktus Skrevet 1. september 2020 #5 Skrevet 1. september 2020 Har dere tatt en prat med politiet? Har en venn som har samme problem og her ringer de politiet til alle tider, det har roet ting litt. For naboene vet at politiet kommer hvis de stjeler og spiller høy musikk. 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #6 Skrevet 1. september 2020 Hvis det er utleie, så kan det vel ordnes på et vis med å snakke med huseier? Jeg vet leievernet er (relativt) sterkt, men noe må det vel være mulig å gjøre. Vi har en slik nabo, som eier borettslagleilighet. Og det er vanskelig det. Tyveri, narkotikasalg, torpedoer, brannstarting, store politiaksjoner, mye rus og psykiatri. Og borettslaget står temmelig maktesløse. Vi har vel hatt 8 politiaksjoner bare i koronatida, og da er det snakk om minst 4 politibiler med skjold osv og flere ambulanser. Og dagen etter er mannen rusfri, ute av psykosen og hjemme igjen... Jeg synes det er vanskelig. For jeg vil ikke ha den mannen her, men samtidig så må han jo bo et sted... Anonymkode: 77208...ad1 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #7 Skrevet 1. september 2020 Få opp overvåkningskamera Anonymkode: f4387...42b 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #8 Skrevet 1. september 2020 55 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Har dere tatt en prat med politiet? Har en venn som har samme problem og her ringer de politiet til alle tider, det har roet ting litt. For naboene vet at politiet kommer hvis de stjeler og spiller høy musikk. Nei, ikke snakket med politiet. Vi har jo ikke bevis for noe... så er vanskelig med tanke på hva de kan gjøre. Anonymkode: a4415...4e2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #9 Skrevet 1. september 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Få opp overvåkningskamera Anonymkode: f4387...42b Flere naboer har det og de opplevde at når de brøt seg inn, så var kontakten dratt ut. Anonymkode: a4415...4e2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #10 Skrevet 1. september 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er utleie, så kan det vel ordnes på et vis med å snakke med huseier? Jeg vet leievernet er (relativt) sterkt, men noe må det vel være mulig å gjøre. Vi har en slik nabo, som eier borettslagleilighet. Og det er vanskelig det. Tyveri, narkotikasalg, torpedoer, brannstarting, store politiaksjoner, mye rus og psykiatri. Og borettslaget står temmelig maktesløse. Vi har vel hatt 8 politiaksjoner bare i koronatida, og da er det snakk om minst 4 politibiler med skjold osv og flere ambulanser. Og dagen etter er mannen rusfri, ute av psykosen og hjemme igjen... Jeg synes det er vanskelig. For jeg vil ikke ha den mannen her, men samtidig så må han jo bo et sted... Anonymkode: 77208...ad1 Jeg har også vært der at jeg synes folk skal få en sjansen, og ha et sted å bo. Men når det er tyveri og trafikk så går det ei grense hos meg. Husleieloven er der mest for leietakere, så det skal godt gjøres at man bare kan hive folk ut. Anonymkode: a4415...4e2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #11 Skrevet 1. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke snakket med politiet. Vi har jo ikke bevis for noe... så er vanskelig med tanke på hva de kan gjøre. Anonymkode: a4415...4e2 Bevis? Om dere ringer politiet kl 03 og de kommer og hører bråket så er det bevis? Anonymkode: a15ed...245 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #12 Skrevet 1. september 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bevis? Om dere ringer politiet kl 03 og de kommer og hører bråket så er det bevis? Anonymkode: a15ed...245 Det er musikk, ikke direkte bråk da. Anonymkode: a4415...4e2
GammelKaktus Skrevet 1. september 2020 #13 Skrevet 1. september 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke snakket med politiet. Vi har jo ikke bevis for noe... så er vanskelig med tanke på hva de kan gjøre. Anonymkode: a4415...4e2 Ja men når folk spiller musikk på natt så kan man ringe politiet, spesielt når dette er noe som gjentar seg nærmest daglig. Det går og an å ringe politiet å spør hva man skal gjøre når man har slike naboer og at man har mistanke om at de stjeler. Da pleier politiet å ta en ekstra tur innom nabolaget når de har mulighet bare for å være synlige. Det går og an å ringe kommunen å klage på tyveri, musikk og synlig berusede mennesker. Så ringer alle som kan til huseier og klager, hver dag, helt til han blir lei og begynner en prosess med å kvitte seg med leietakere. Alt tar tid, men dere må jo begynne et sted slik at dere har dokumentasjon.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #14 Skrevet 1. september 2020 Vi hadde en lignende problem. Det en gang så stille nabolaget med bare barnefamilier, ble et rølpeområde uten sidestykke. Fester til 10 om morgenen, naboer 100 meter unna ble holdt våkne av støyen, vi er nærmeste nabo og bor midt i mellom to husstander som driver på, på samme viset. Musikken var en ting, men det var stadig fulle mennesker som sloss ute, jenter og gutter som lå strødd i hagen vår, ute av stand til å ta vare på seg selv. Ungdommer som gikk feil, og kom inn i huset vårt. Dette også under nedstengningen av Norge, og mens husstanden vår var i isolat, nettopp på grunn av coronainfeksjon. Noen naboer av oss tok kontakt med husvert, og noen andre har sikkert tatt kontakt med politiet, for politiet kjører nå innom nabolaget hver kveld og natt flere ganger daglig. Blitt ganske stille nå.😊 Jeg har ingenting imot at andre har fest, men det der ble voldsomt, og datteren min som ellers kan sove gjennom alt fra sprenging på eiendommen til røykvarslere ble holdt våken av all støyen. Anonymkode: bbd41...08a
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #15 Skrevet 3. september 2020 Vi har rapportert dette inn. Så får vi se. Men i kveld igjen så var det en ny runde for de nye naboene i nabolaget, ikke lett å komme fra med unger som våkner.. ikke har jeg ringt politiet heller, vet liksom ikke hva jeg skal si, og vil ikke de skal kaste bort ressurser på magefølelse:( De har holdt på i hele kveld med diverse bråk. Aner ikke hva de holder på med. Men de har mye rart stående utenfor huset. Ser ut som en svinesti. Sekker, esker, dekk osv. Anonymkode: a4415...4e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå