AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Hei! Jeg skal straks begynne i ny jobb og fikk nettopp tilsendt turnusen min, der står det at jeg skal være på jobb fra 09-18 (ukjent vaktkode), og så skal jeg på nattevakt kl 22 igjen samme kvelden. Usikker på om dette er en feil, eller reelt? Hva tror dere? Isåfall, om det er reelt vil det utløse overtidstillegg? Skal selvsagt forhøre meg med leder også, men det får jeg ikke gjort med en gang. Anonymkode: e33ad...2e5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #2 Skrevet 31. august 2020 Det må være noe feil her, for du får ikke nok hvile mellom vaktene. Rett og slett uforsvalig. Det er vel neppe lov heller, så snakk med arbeidsgiver. Anonymkode: 4aaac...4f0 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må være noe feil her, for du får ikke nok hvile mellom vaktene. Rett og slett uforsvalig. Det er vel neppe lov heller, så snakk med arbeidsgiver. Anonymkode: 4aaac...4f0 🤐 Anonymkode: 5828b...f50
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må være noe feil her, for du får ikke nok hvile mellom vaktene. Rett og slett uforsvalig. Det er vel neppe lov heller, så snakk med arbeidsgiver. Anonymkode: 4aaac...4f0 Skal gjøre det Den kvelden begynner første av tre netter, så jeg er jo litt avhengig av å få nok søvn den dagen Anonymkode: e33ad...2e5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #5 Skrevet 1. september 2020 dete må være en feil Anonymkode: 24447...7f8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #6 Skrevet 1. september 2020 Du skal vel ha 11 timer hvile mellom hver vakt? Det har vi, jobber 3.delt turnus Anonymkode: 93e58...cb2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #8 Skrevet 2. september 2020 På 1.9.2020 den 21.58, Mhmjadda skrev: Er noe av det passiv vakt? Alle vaktene mine er våkne vakter som ansvarlig sykepleier. Vet dog ikke hva denne 9-18-vakten er for noe. Begynner å mistenke at det bare er noe sjefen har lagt inn hos alle ansatte for å "sikre seg" pga møte, arrangement eller noe sånt og at jeg kanskje ikke skal være der i det hele tatt, men jeg får nok ikke svar før jeg får spurt sjefen Anonymkode: e33ad...2e5 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #9 Skrevet 2. september 2020 Kan ikke stemme. Jobber selv natt. Kan godt hende det er et møte, kursdag eller noe slikt, men da må du få fri både natten før og etter. Hos oss blir man ofte fordelt i 2-3 puljer slik at kurs skal passe med turnus. Et annet tips er å tidlig gå i dialog med leder når det gjelder møter, kurs osv. Her har vi nattevakter hatt problemer fordi leder synes det er helt greit at nattevaktene på sin fridag skal møte på kurs/møte over 2-3t. Eller at et møte blir lagt til kl 1400 også har en allerede vært på vakt og skal på vakt. De fleste har jo et liv utenom, må kjøre/ta buss til og fra, har barn osv og da får man ekstremt lite søvn om man skal sove fra 0830-1230 for å rekke møte og deretter måtte bruke kvelden også på å ta igjen søvn. Greit å bare få nyss i hvordan ordningen er hos dere slik du kan si i fra om det ikke lar seg gjøre. Det tar på å jobbe natt og da må det tilrettelegges litt. Har også vært med på egne nattevakts-møter som starter kl 1630-1730. Da kan som regel både de som har vært på vakt og skal på vakt møte. Anonymkode: b9298...4e0
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #10 Skrevet 3. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke stemme. Jobber selv natt. Kan godt hende det er et møte, kursdag eller noe slikt, men da må du få fri både natten før og etter. Hos oss blir man ofte fordelt i 2-3 puljer slik at kurs skal passe med turnus. Et annet tips er å tidlig gå i dialog med leder når det gjelder møter, kurs osv. Her har vi nattevakter hatt problemer fordi leder synes det er helt greit at nattevaktene på sin fridag skal møte på kurs/møte over 2-3t. Eller at et møte blir lagt til kl 1400 også har en allerede vært på vakt og skal på vakt. De fleste har jo et liv utenom, må kjøre/ta buss til og fra, har barn osv og da får man ekstremt lite søvn om man skal sove fra 0830-1230 for å rekke møte og deretter måtte bruke kvelden også på å ta igjen søvn. Greit å bare få nyss i hvordan ordningen er hos dere slik du kan si i fra om det ikke lar seg gjøre. Det tar på å jobbe natt og da må det tilrettelegges litt. Har også vært med på egne nattevakts-møter som starter kl 1630-1730. Da kan som regel både de som har vært på vakt og skal på vakt møte. Anonymkode: b9298...4e0 Takk for svar, jeg har ikke begynt i stillingen men skal ta det opp med sjef når jeg begynner Anonymkode: e33ad...2e5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #11 Skrevet 3. september 2020 Husker jeg hadde opplæring på dagen fra 9-15 samme dag som jeg skulle på opplæringsvakt på natt, men det var nok litt lite gjennomtenkt. Anonymkode: ec6de...4de
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #12 Skrevet 3. september 2020 Dette er ikke lov. Du skal ha minst 8 timers hvile mellom hver vakt (dag/kveld) Etter nattevakt(er) skal du ha minst 11 timers hvile. Så dette er nok veldig feil Anonymkode: fd3a6...98c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå