Gå til innhold

Andre som er shoppingavhengige her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker jeg handler mer enn vanlig, litt pga stress/usikkerhet ang korona. Har ikke så mye penger og var shoppingavhengig fra før, bruker en del penger på sko og klær. Jeg er opphengt i det, klarer gå ca 1.5-2 uker mellom hver gang jeg handler klær. Når jeg handler mat blir det også ganske mye.
Noen som har det likt/ har erfaringer ?

Anonymkode: 375b5...da2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dessverre. 

Jeg anbefaler deg og sette opp et budsjett. Skriv ned nøyaktig hvor mye du skal bruke på mat og nøyaktig hvor mye du skal bruke på andre ting. 

SIFOs referansebudsjett kan være til hjelp. https://www.oslomet.no/om/sifo/referansebudsjettet 
Det viser hvordan man kan leve etter en ganske normal standard. 

Skrevet

Ja 😶

Jeg har fått en uvane med å nettshoppe når jeg kjeder meg, eller gå en tur til byen. Og nå som jeg er i permisjon med en sovebaby har jeg både fått noe nytt å nettshoppe og ekstra tid til å gjøre det... Har i det minste greid å snu shoppinga fra masse diverse småting til færre dyrere ting, som jeg (kanskje) kan få noe igjen for hvis jeg selger det senere. Men jeg finner stadig nye ting å bruke penger på... Kan bli helt opphengt i at jeg måååå ha den og den gjenstanden.

Men, har også kommet dit at jeg klarer å si "nei, du har noe like fint/finere/likt/dyrere hjemme, du trenger ikke kjøpe denne også" etter at jeg begynte å "investere" mer i kvalitet, særlig når det gjelder klær og sko. Så håper det tyder på at jeg etterhvert klarer å legge av meg uvanen med å shoppe i ren kjedsomhet.

Anonymkode: 1023f...6af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...