Gå til innhold

Hund- kløe i øret. Hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til at hunden min klør i øret. Spesielt det ene. Var hos dyrlege for vanlig kontroll for 1mnd siden. Samme problem da, men glemte å spørre. Hun har en blanding mellom oppover ører som bøyer seg litt, så ikke typisk hund som får ørebetennelser. Når jeg tenker etter har hun nok klødd en stund. Merker dette spesielt om morgenen. Også er det en liten klø-runde igjen på kvelden. Kjenner øret er veldig tørt innforbi. 

Hva kan dette være? Har også lyst og kan ikke se noe, som feks ørevoks.

Anonymkode: 9efdb...40a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke rødt inne i øret heller? Min hund fikk ørebetennelse en gang 😥

Anonymkode: da1d4...82f

Skrevet

Sikkert ørebetennelse 😏 

Anonymkode: 767c0...fea

Skrevet

Bilde?

Anonymkode: d10f4...af2

Skrevet

Kan også være sopp. Ta en telefon til dyrlegen hvis du ikke har behandlet sånt før. Ører skal lukte øre og ikke æsj, tatt en «sniff» og kjent etter? Rød og irritert, evt svart? 

Anonymkode: 39bdb...ea2

Skrevet

Min klødde også, gikk til vetrinær og de tok noen tester og han hadde sopp i ørene:/

Skrevet
12 timer siden, Sprinkle skrev:

Bader hunden mye? Det kan jo hende at hun har fått noe vann i øret og sliter med å få det ut igjen.
Eventuelt støv eller lignende. 

https://www.askerdyreklinikk.no/behandlingstilbud/hud-og-orelege/orebetennelse-hos-hund/

Hater vann og har vært fint vær i det siste. Heller ikke dusjet. 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke rødt inne i øret heller? Min hund fikk ørebetennelse en gang 😥

Anonymkode: da1d4...82f

Synes ikke det virker rødt. Bittelitt rødt nå da, men nå har jeg renset forsiktig rett innforbi med qtips. Var vist litt voks selv om jeg ikke kunne se med øyet. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan også være sopp. Ta en telefon til dyrlegen hvis du ikke har behandlet sånt før. Ører skal lukte øre og ikke æsj, tatt en «sniff» og kjent etter? Rød og irritert, evt svart? 

Anonymkode: 39bdb...ea2

Luktet nå, men synes det bare lukter "hund". Altså slik hundens pels osv lukter. Andre øret luktet det samme. 

Har firstvet via forsikringen. Kan de brukes? Bor et lite stykke unna dyrlegen og denne uken er selvsagt bilen på verksted.

Skrevet

Dersom det er en rase som må få ørene nappet - har du nappet i det siste? Har den pelsknuter på eller ved øret?

Anonymkode: 634d2...8b0

Skrevet
På 1.9.2020 den 15.42, AnonymBruker skrev:

Dersom det er en rase som må få ørene nappet - har du nappet i det siste? Har den pelsknuter på eller ved øret?

Anonymkode: 634d2...8b0

Jeg har helt ærlig aldri vist at noen hunder må nappes. Er litt pels like ved øret, men kan ikke si det er særlig mye. Er korthåret. Men kanskje det likevel kan ligge å irritere?

I dag er ikke ører rødt, så jeg tror nok det helst var det siden jeg renset litt. Fjernet også litt død og løs hud i går. La ikke merke tile ekstra kløing i dag, så mulig det går seg til. 

Men kanskje noen har en rens å anbefale? Kan jo være greit å bruke jevnlig. 

Skrevet

sopp, midd, parasitter eksem. kan være mange grunner og jeg ville tatt en ny tur til dyrlege. 

Anonymkode: 6eed9...95f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...