Gå til innhold

Hvor lang tid brukte dere på å flytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok flytteprosessen for dere? Fra overtakelsesdato til dere var klar til å flytte inn? Førstegangskjøp eller flyttet dere fra annen bolig?

Anonymkode: ebbf8...b54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vært klar på overtakelsesdato. En dag på å flytte også en dag på å vaske. 

Anonymkode: 11a74...86b

Skrevet

Det kommer da helt an på størrelse av boliger. 

Flytte fra leilighet til hus gikk superkjapt. 

Hus til hus er krevende. Spesielt da vi flyttet fra større hus med fullt loft til mindre hus med lite lagringsplass. 

Da angret jeg faktisk på hele flyttingen, så krevende som det var. 

Neste gang blir det fra hus til leilighet. Jeg skal ha LANG tid på det!!!

Skrevet

Vi flyttet fra leilighet til hus i fjor. Overtok huset en fredag og leiligheten skulle vi levere fra oss mandagen. Alt var pakket ned og klart til og settes i bil og kjøres ut i huset. Vi fylte opp bilene vår torsdagen, altså dagen før overtakelse av huset, og kjørte første lasset samtidig som vi skulle overta nøkler osv. Vi prioriterte og få alt ut av leiligheten og pakket ikke ut tingene i huset (vi skulle uansett skifte gulv og pusse opp så var ikke vits og pakke ut for og pakke ned igjen). Mener vi sov i det nye huset dagen etter overtakelse. Søndag prioriterte vi og vaske ned leiligheten og boder som da var tom. 

Det var travelt, men det er mulig og få det til ganske så kjapt. Det viktigste er vel forarbeidet. Ikke slurve med nedpakkingen men merk alle kassene med hvilket rom de skal i og hva det inneholder. Så er det greit og ha noen esker med ting du trenger lett tilgjengelig som toalettsaker, sengetøy, dopapir, litt bestikk osv. 

Anonymkode: abed3...91c

Skrevet

Flyttet fra leilighet til hus for snart et år siden. Hadde planlagt nøye hvordan vi skulle pakke og at vi skulle gå gjennom alle tingene våre og kvitte oss med det vi ikke var bombesikre på at vi trengte eller ville ha, men den planen gikk greit i vasken da vi brått fikk beskjed om at vi kunne få overta huset mye tidligere. Noe var pakket ned fra før, men resten bare rasket vi sammen mens vi kjørte flyttelass. Hadde i utgangspunktet god tid mellom overtagelse av hus og overtagelse av leilighet, men vi ville flytte for en grunn og kom oss ut så fort vi bare kunne.

Vi fikk nøklene til huset på ettermiddagen den 12., og kjørte siste ordentlige flyttelass i 20-tiden den 13. På ettermiddagen den 14. hentet vi senga, og på kvelden den 19. tømte vi leiligheten for de aller siste tingene. Altså de tingene vi ikke tok med oss fordi de skulle kastes, som en ødelagt kommode og klær som skulle til UFF. Det meste ble satt på plass mens flyttelassene gikk, men det var litt kaotisk med kasser og plukk overalt de første ukene. Nøklene til leiligheten ble overlevert ca. to uker etter vi overtok huset, og det var godt å ha de dagene å gå på. Heldigvis var leiligheten to minutter i bil unna huset, så det gikk ikke mye tid på kjøring. Det var lemping som tok tid.

Det var nok hakket for stressende, i og med at det så litt mørkt ut med salg av leilighet i overskuelig framtid (markedet døde ut over natta, helt uten forvarsel, dagen etter leiligheten ble lagt ut for salg) og at jeg var midt i en eksamensperiode med den ene eksamenen to dager etter vi overtok huset.

Note to self: Ikke flytt midt i en eksamensperiode, og selg før kjøp. Det ble enstemmig vedtatt at vi ikke engang begynner å kikke på hus på Finn før vi har solgt, den dagen vi finner ut at vi vil flytte på oss igjen. 🤪

Anonymkode: 67652...5d1

Skrevet (endret)
On 8/31/2020 at 11:26 PM, AnonymBruker said:

Hvor lang tid tok flytteprosessen for dere? Fra overtakelsesdato til dere var klar til å flytte inn? Førstegangskjøp eller flyttet dere fra annen bolig?

Anonymkode: ebbf8...b54

Vi hadde tre dager. Flyttet fra rekkehus til enebolig. Med barn, så ble mye utstyr som skulle flyttes.

Leide inn flyttehjelp til å flytte møbler og eskene av boligene for oss som tok en hel ettermiddag og kveld. 

Avtalte å betale selger 6000 kr for å slippe utvask av boligen vi solgte. Det var denne summen vaskedamen vår ville ta for å ta utvask av huset.

Det skal sies at vi begynte å pakke ned huset i esker og selge ting på Finn mange måneder i forveien.

Endret av Energi-jenta
Skrevet

Jeg leide og kjøpte leilighet, og da salget var i boks sa jeg opp for jeg hadde 2mnd oppsigelsestid og overtagningsdato var midt i måned nummer to. Selger fikk et problem med at leiligheten de skulle flytte inn i ikke ble klar i tide likevel, så jeg utsatte overtakelsesdato med to uker. De hadde et lite barn og jeg hadde jo uansett leiligheten jeg leide. De fikk låne boden i 2 uker attpå der igjen:P Men endte med at jeg hadde 2 dager å flytte på. Pakket mest mulig i god tid i forveien, heiv det i flyttebil på dag en, dro og vasket og leverte nøkler på dag to. Men jeg har jo hverken barn eller dyr, kun meg og lite ting og tang. Hadde to venninner som halp meg å bære ting ut og inn.

Anonymkode: 71808...3ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...