AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Barnet mitt voknet i dag og var utilpass og med tett nese. Selv var jeg helt ferdig og forkjølet etter å ha blitt smittet av barnet. Eks og besteforelde er sure og gretne fordi barnet var hjemme når vi ikke hadde korona, men forstår ikke de strenge beskjedene vi har fått på mail. Tror ikke eksen har lest mailene fra lærer en gang. "JAsså var du hjemme i dag?" han var skikkelig gretten når han hentet barnet hos meg i dag. Sender dere barn på skole når de bare er litt tette? Anonymkode: 6ff08...89b
Brusmisbruker Skrevet 31. august 2020 #2 Skrevet 31. august 2020 (Ikke mor, men storesøster) Nei, gjør som deg og holder de hjemme🙌🏼 hvertfall de første dagene for å se hvordan sykdomsforløpet utvikler seg. Hu minste blir veldig lett snørrete når hu er ute i kalde temperaturer, så holdt hu hjemme i to dager (Tor-søn). Tenker det ikke er vits i å ta noen sjanser🙈 på mandagen var hu helt frisk, men fikk fortsatt rennende nese når hun var ute - ingen andre symptomer. Ringte barnehagen og de sa hu kunne komme. lillebror pleier ikke å bli sånn (2.klasse) så når han fikk forkjølelsessymptomer holdt jeg han hjemme til han ble frisk. sikker på at det ikke var korona, men bedre å ha han hjemme enn at han smitter andre og testsystemet blir overbelasta. tenker det kommer mye ann på ungen også, man kjenner jo barna sine best sjæl. Er det nedsatt almensform er det tryggest å holde de hjemme😊 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 Barn som er forkjøla skal ikkje i barnehage/skole da. Du er flink Anonymkode: 3ab9a...340 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barn som er forkjøla skal ikkje i barnehage/skole da. Du er flink Anonymkode: 3ab9a...340 Virker som eksen og hans familie synes jeg gjør feil. besteforeldre mente tilogmed at barnet bare "lata som" til tross for hes stemme i helgen. Ble skikkelig sur av det, men så er de kontrollerende og har sterke meninger og er sinte av seg. Når bestemoren til barnet sa at "han bare lata som" sa jeg at jeg kjenner barnet mitt best. Ble skikkelig irritert! og da backa hun ut! Men jeg blir så stresset når de er på "på" meg, og så gir jeg jo etter også og så sender barnet på skole selv om han ikke er 100% frisk, da det godt kunne tatt to uker før han til slutt slutta å snufse.. 😑Det var ekstra tøft når jeg selv ble syk og måtte ha han alene hjemme og drive med undervisning. Ekstra kjipt når far endelig kommer på bana og er sur fordi jeg har holdt barnet hjemme bare pga en forkjølelse. Anonymkode: 6ff08...89b
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #5 Skrevet 31. august 2020 Gi beng i hva de mener. Du får be dem ringe koronatelefonen i din kommune så får de høre hva praksisen din er - og det du gjør er helt riktig. Anonymkode: d1e5f...99e 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 Kan legge til: så lenge barnet har negativ test og kun lette "restsymptomer" så kan barnet dra tilbake til skole/barnehage om han/hun er under 10 år. Litt snue og litt hoste feks, men har barnet fortsatt feber og blir verre i formen skal han/hun være hjemme. Anonymkode: d1e5f...99e 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #7 Skrevet 31. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan legge til: så lenge barnet har negativ test og kun lette "restsymptomer" så kan barnet dra tilbake til skole/barnehage om han/hun er under 10 år. Litt snue og litt hoste feks, men har barnet fortsatt feber og blir verre i formen skal han/hun være hjemme. Anonymkode: d1e5f...99e ja...Det er ikke helt sånn her da. Ihvertfall ikke slik jeg har fått beskjed. Anonymkode: 6ff08...89b
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #8 Skrevet 31. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gi beng i hva de mener. Du får be dem ringe koronatelefonen i din kommune så får de høre hva praksisen din er - og det du gjør er helt riktig. Anonymkode: d1e5f...99e Ja jeg må jo lære meg det! gi beng og blåse i hva de sier. De er så sinte og irriterte at det er kjipe stemninger hele tiden og masse konflikter. Virker ikke som de har roa i seg selv, og kan ihvertfall ikke være greie med hverandre. Anonymkode: 6ff08...89b
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #9 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ja...Det er ikke helt sånn her da. Ihvertfall ikke slik jeg har fått beskjed. Anonymkode: 6ff08...89b Da henviser du til FHI "Når kan barn i barneskolealder og yngre komme tilbake i barnehage/skole? Barn som er symptomfrie, kan komme tilbake i barnehage/skole. Barn som har god allmenntilstand etter gjennomgått luftveisinfeksjon, kan komme også tilbake i barnehage/skole. Det betyr at allmenntilstanden avgjør når barn kan komme tilbake i barnehage/skole. Dette gjelder selv om barnet fortsatt har noe restsymptomer som rennende nese (uansett farge på snørret) eller sporadisk hoste. Slike symptomer er vanlig i tiden etter en luftveisinfeksjon hos mindre barn. Så lenge symptomene kan knyttes til en gjennomgått infeksjon, og ikke er nyoppståtte eller økende, kan barnet komme tilbake i barnehage/skole når allmenntilstanden er god eller tilbake til normalt for dette barnet." https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/hvis_du_mistenker_at_du_er_syk_med_covid-19/ Anonymkode: d1e5f...99e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå