Gå til innhold

Trenger litt råd og tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid (i ca. uke 30). De siste 2-3 månedene så har sexlysten til mannen dabbet kraftig av (noe som er veldig dumt fordi jeg er skikkelig på høygir 😅). 

Han er bare ikke interessert i sex. Vi koser mye, har nærhet og han klemmer og kysser meg ofte.. Men sliter med å gå lengre enn det. Jeg har spurt om det er fordi jeg er gravid men han sier at han ikke vet, men han tror ikke det. Han føler seg bare ikke kåt for tiden. Jeg respekterer det og har sluttet å ta initiativ, men merker at han er lei seg og snakker avogtil om at han håper det endrer seg. Jeg har sagt at det er normalt å ha perioder med "lav aktivitet", og at jeg er klar når han er. Han tilbyr å tilfredsstille meg men jeg syns det er litt kjipt når han ikke er "på". 

Jeg skal innrømme at det stikker litt inni meg. Jeg ser meg i speilet og ser hva graviditeten har gjort med kroppen min. Jeg føler meg ikke bra lengre, og tror noe av grunnen er fordi jeg er redd at jeg er grunnen til at han ikke vil ha sex. Jeg merker at jeg har blitt litt var på å vise meg naken, selv om han hele tiden sier at han syns jeg er så fin. Vi har alltid hatt et svært godt sexliv på de nesten 10 årene vi har vært sammen med hyppige og sjeldnere perioder. Men jeg har aldri opplevd at det har vært full stopp hos han så lenge. 

Dog så merker jeg at han er dypt inn i "pappa boblen", og fokuserer mye på å forberede seg til barnet kommer. Det er liksom høydepunktet hans. 

Så er spørsmålene.. Har dere menn kjent på det samme? Noen kvinner som har opplevd lignende? Er det bare å vente til våren hvor fødsel er over og kropp er noenlunde healet før det eventuelt bedrer seg? Eller blir dette et fort vedvarende problem? 

Anonymkode: 51c62...2c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tre barn

Så jeg var så hyggelig og veldig kåt når kone var gravid, det synes jeg hun var mer vakre i øynene mine, og knulte henne mere enn vanlig spesielt analsex, pupper blir større og harde 🤤

Liker jeg gravide damer ♥️

Anonymkode: b690a...fbe

• Liker 1
Skrevet

Jepp. Det der er kjent.

Mitt råd er å ikke lage et større problem av det enn det er. Det er helt normalt at han (eller hun) har lav lyst i en periode. Gravid eller ei. Og den blir ikke akkurat høyere av å gruble på hvorfor den er lav. Så vi har blitt enige om å bare akseptere at den er som den er akkurat da, og så vet vi at det går over.

Men, du er vakker! Jeg følte meg som en vraltende flodhest som gravid. Men når jeg ser på bilder synes jeg at jeg hadde en skikkelig flott gravidmage. Stol på ham når han sier du er fin! Du bærer frem barnet hans. Blir ikke flottere enn det. 🥰

Hverdagen, kroppen din, prioriteringene deres og det meste annet I livet kommer til å bli annerledes fremover. Ikke nødvendigvis bedre eller verre, men annerledes. Prøv om du kan finne noe å nyte ved endringene fremfor å se fremover eller bakover. Vi lever tross alt her og nå. 💜

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tre barn

Så jeg var så hyggelig og veldig kåt når kone var gravid, det synes jeg hun var mer vakre i øynene mine, og knulte henne mere enn vanlig spesielt analsex, pupper blir større og harde 🤤

Liker jeg gravide damer ♥️

ÆÆÆSJJ.

Anonymkode: 9b76c...559

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

ÆÆÆSJJ.

Anonymkode: 9b76c...559

Æsj for hva?!

Skrevet
9 timer siden, Fioljenta skrev:

Jepp. Det der er kjent.

Mitt råd er å ikke lage et større problem av det enn det er. Det er helt normalt at han (eller hun) har lav lyst i en periode. Gravid eller ei. Og den blir ikke akkurat høyere av å gruble på hvorfor den er lav. Så vi har blitt enige om å bare akseptere at den er som den er akkurat da, og så vet vi at det går over.

Men, du er vakker! Jeg følte meg som en vraltende flodhest som gravid. Men når jeg ser på bilder synes jeg at jeg hadde en skikkelig flott gravidmage. Stol på ham når han sier du er fin! Du bærer frem barnet hans. Blir ikke flottere enn det. 🥰

Hverdagen, kroppen din, prioriteringene deres og det meste annet I livet kommer til å bli annerledes fremover. Ikke nødvendigvis bedre eller verre, men annerledes. Prøv om du kan finne noe å nyte ved endringene fremfor å se fremover eller bakover. Vi lever tross alt her og nå. 💜

Takk for fint svar 😊 Det beste er vel kanskje å bare la det være og håpe det endrer seg etterhvert selv om det er litt kjipt akkurat nå. Det hjelper jo ikke akkurat å pushe fra min side heller 🤷‍♀️

Skrevet (endret)

Kan bare snakke av egen erfaring her, vi har to barn, og når kona var gravid, synes jeg hun var ekstra vakker.
Selv om magen vokste og hun selv følte hun ble tyngre og rundere syntes jeg fortsatt hun var fantastisk vakker, fordi hun bar jo på vårt barn 😍.
Når det gjelder sex, ved første graviditet, og særlig i starten var jeg veldig redd for at jeg kunne skade graviditeten.
Tenkte mye på om seksuell aktivitet kunne fremskynde eller ødelegge et eller annet.

Det kan fort føre til at lysten forsvinner, fordi han er redd for å gjøre noe galt.
Da vi leste oss opp på temaet, og oppdaget at det ikke var noen fare, kom lysten tilbake og vi hadde det fantastisk mot slutten av graviditeten. Det gjelder jo sikkert ikke alle, vi var så heldige at hun hadde lite eller ingen plager under graviditeten.

Jeg sier av og til at den beste tiden var når hun gikk gravid:

• Før vi bestemte oss for å få barn var "skrekken" for graviditet ved et uhell stadig i tankene.
  • Når vi hadde bestemt oss for å få barn, var tanken "lykkes vi denne gangen?" (vi prøvde ganske lenge før det ble suksess)
  • Under graviditeten, trengte vi ikke tenke på "uhell" eller om vi lyktes, så da ble det hele mer avslappet, og vi kunne nyte hverandre fult ut.

Gjør som Fioljenta sier lev her og nå ikke tenk så mye på om det blir sånn eller slik, nyt dagen og les dere opp, kanskje er han som jeg var, redd for å skade det nye livet som vokser inne i deg 🙂

Endret av Geojak
  • Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Geojak skrev:

Kan bare snakke av egen erfaring her, vi har to barn, og når kona var gravid, synes jeg hun var ekstra vakker.
Selv om magen vokste og hun selv følte hun ble tyngre og rundere syntes jeg fortsatt hun var fantastisk vakker, fordi hun bar jo på vårt barn 😍.
Når det gjelder sex, ved første graviditet, og særlig i starten var jeg veldig redd for at jeg kunne skade graviditeten.
Tenkte mye på om seksuell aktivitet kunne fremskynde eller ødelegge et eller annet.

Det kan fort føre til at lysten forsvinner, fordi han er redd for å gjøre noe galt.
Da vi leste oss opp på temaet, og oppdaget at det ikke var noen fare, kom lysten tilbake og vi hadde det fantastisk mot slutten av graviditeten. Det gjelder jo sikkert ikke alle, vi var så heldige at hun hadde lite eller ingen plager under graviditeten.

Jeg sier av og til at den beste tiden var når hun gikk gravid:

• Før vi bestemte oss for å få barn var "skrekken" for graviditet ved et uhell stadig i tankene.
  • Når vi hadde bestemt oss for å få barn, var tanken "lykkes vi denne gangen?" (vi prøvde ganske lenge før det ble suksess)
  • Under graviditeten, trengte vi ikke tenke på "uhell" eller om vi lyktes, så da ble det hele mer avslappet, og vi kunne nyte hverandre fult ut.

Gjør som Fioljenta sier lev her og nå ikke tenk så mye på om det blir sånn eller slik, nyt dagen og les dere opp, kanskje er han som jeg var, redd for å skade det nye livet som vokser inne i deg 🙂

Takk for fint svar 😊 Har tenkt om det er fordi at han er redd for å gjøre noe "feil", eller at babyen blir så nærme at han føler at hele greia blir feil. Har fortalt han at det er helt trygt, men han er veldig obs på å være forsiktig med magen. 

Men likevel litt kjipt. Føler at jeg er i en periode der jeg trenger litt sånn type nærhet, men kan ikke forvente at han skal føle det likt heller. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...