AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #1 Del Skrevet 31. august 2020 Hei, jeg er i en spesiell situasjon .. Samboeren min og jeg har bodd sammen i 3 år, fra august har begge fått seg faste gode jobber. Saken er at vi ikke har nok egenkapital, men pga alder og gode lønninger ønsker de å gi oss fullfinansiert lån. Vi er 26 og 27 år gamle. Jo nærmere vi kommer 30, jo mindre sannsynlighet er det for at banken er like villig.. Det viser seg nå at samboeren min heller vil at vi skal gå fra hverandre enn at han må kjøpe bolig. Han sier han får klump i magen når det nærmer seg (etter visning osv). Idag var jeg interessert i å kjøpe en bolig, og fikk da ut av han at han ikke ønsker å kjøpe. Likevel ønsker han et liv sammen med meg, men at vi fortsetter å leie. Noe som i utgangspunktet er uaktuelt for meg, etter å ha leid i 8 år. Dette er noe han vet og har da forberedt seg på at jeg drar fra han. Må legge til at jeg har betalt alt av utgifter (mat, strøm, reiser etc) de siste 2 årene mens han har studert. Jeg er helt fra meg, for jeg vil ikke leve uten han. Dagene, ukene, mnd, årene vi har hatt sammen har vært de beste i mitt liv. Vi har det utrolig bra..For noen dager siden tenkte jeg at jeg ikke måtte stoppe livet mitt for han, men nå skjønner jeg ikke hvordan jeg ikke skal stoppe det... Hva gjør jeg? Gå fra han og kjøpe alene, være sammen med han å leie? Er der verdt å gå fra sin livs kjærlighet, når han ikke ønsker å ofte like mye for meg som jeg hadde gjort for han ? Anonymkode: b5def...3cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solar Nebula Skrevet 31. august 2020 #2 Del Skrevet 31. august 2020 Er det er alternativ at du kjøper leilighet alene og at han betaler leie til deg for å bo der? 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 31. august 2020 #3 Del Skrevet 31. august 2020 Kva er han redd for? Høyrest ut som etableringsangst faktisk. Kjipt da. Forslaget over var ikkje så dumt da. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #4 Del Skrevet 31. august 2020 Har tenkt på det, men føler litt av poenget som et par da forsvinner hvis dere skjønner. Det er selvfølgelig noe som må vurderes, skal ta det nærmere opp med han. Det som da er kjedelig er at det jeg kan finansiere alene er mye mindre enn der vi kan sammen. Og om jeg først skal kjøpe må vi kunne tenke oss å bo der en god del år, noe som er vanskelig å finne noe vi har sett på boliger til 3-4 Mill og jeg må ned på 1,8 pga billån og studielån. Han bodde hjemme under bachelor (er derfor nesten ingen ting studielån) og en bil uten lån - noe som gir oss høyere belåningsgrad sammen. Anonymkode: b5def...3cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 31. august 2020 #5 Del Skrevet 31. august 2020 Jeg skjønner ikke hvorfor han får klump i magen av å skulle kjøpe egen bolig. Har dere prata om det? Er det bekymringen for å låne penger? Er det fordi et kjøp er mer forpliktende, ikke så lett å bare forlate hverandre når man eier? Når du forstår hva som er problemet hans så må dere jobbe med problemet og finne ut om dere kan løse det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 31. august 2020 #6 Del Skrevet 31. august 2020 Dette hadde rett og slett vært en dealbreaker for mitt vedkommende. Jeg kan derfor forstå at dette er virkelig er fortvilende for deg. For meg er det i grunn to "svik" her: det ene er at han ikke ønsker å kjøpe bolig med deg, noe som hadde fått meg til å spørre hvorvidt han faktisk ville dele livet sitt med deg. Det andre er at hvis dette er noe han har følt på en stund så har han rett og slett ikke vært ærlig med deg. Det er jo greit nok hvis man ikke ønsker å kjøpe seg noe og føler seg bundet av det, men da må man også være ærlig om det til sin partner. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #7 Del Skrevet 31. august 2020 Da får gi kjøpe aleine og evt leie ut. Du må komme deg inn på boligmarkedet! Anonymkode: ad102...dbf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #8 Del Skrevet 1. september 2020 Det virker som at du har bedre økonomi enn han. Kanskje han tenker at dersom dere kjøper så blir økonomien enda trangere? Det kan også være en faktor. Mindre frihet til å reise og gjøre hva man vil. Kan ikke si jeg kan relatere til problemet ditt siden jeg selv fortsatt leier. Jeg vil si at om du ikke er klar for å gå fra han, så gi det lutt mer tid. Anonymkode: 66cb8...9be 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #9 Del Skrevet 1. september 2020 6 timer siden, petterm skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor han får klump i magen av å skulle kjøpe egen bolig. Har dere prata om det? Er det bekymringen for å låne penger? Er det fordi et kjøp er mer forpliktende, ikke så lett å bare forlate hverandre når man eier? Når du forstår hva som er problemet hans så må dere jobbe med problemet og finne ut om dere kan løse det. Jeg klarer heller ikke forstå det. Han sier han ikke vet hvorfor, men han har tror det er fordi jeg har vært så ivrig.. pusher for mye rett og slett. Likevel ser jo jeg ikke problemet. Han sier det ikke har noe å gjøre med penger eller det at det er forpliktende, men vet ikke helt hvor mye jeg tror på det. Om vi flytter fra hverandre må vi betale mer for å leie alene enn på et lån sammen .. Ts Anonymkode: b5def...3cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #10 Del Skrevet 1. september 2020 5 timer siden, SPOCA skrev: Dette hadde rett og slett vært en dealbreaker for mitt vedkommende. Jeg kan derfor forstå at dette er virkelig er fortvilende for deg. For meg er det i grunn to "svik" her: det ene er at han ikke ønsker å kjøpe bolig med deg, noe som hadde fått meg til å spørre hvorvidt han faktisk ville dele livet sitt med deg. Det andre er at hvis dette er noe han har følt på en stund så har han rett og slett ikke vært ærlig med deg. Det er jo greit nok hvis man ikke ønsker å kjøpe seg noe og føler seg bundet av det, men da må man også være ærlig om det til sin partner. Helt enig med meg her. Føler meg sykt sviket, har vanskeligheter for å stole på han. Han sier han vil at vi skal prøve å være sammen, men er ikke villig til å kjøpe enda. Jeg har allerede ventet nærmere ett år, for meg er det nok føler jeg. Han mener prosessen har vært 2 uker, ettersom han akkurat har fått jobb. Men hvorfor er der slik at venner av meg har kjøpt seg bolig mens de studerte og uten fast jobb og han ikke klarer nå?? Ts Anonymkode: b5def...3cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #11 Del Skrevet 1. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det virker som at du har bedre økonomi enn han. Kanskje han tenker at dersom dere kjøper så blir økonomien enda trangere? Det kan også være en faktor. Mindre frihet til å reise og gjøre hva man vil. Kan ikke si jeg kan relatere til problemet ditt siden jeg selv fortsatt leier. Jeg vil si at om du ikke er klar for å gå fra han, så gi det lutt mer tid. Anonymkode: 66cb8...9be Vi sitter med identisk lønn, forskjellen er at jeg har jobbet ett år lengre enn han med god lønn. Jeg har altså "ventet" ett år på å få kjøpe. Vært på finn å sett nesten hver dag for å bli kjent med markedet. Og er absolutt ikke klar til å gå fra han, men igjen; bør jeg bruke tiden på en som ikke vet om han vil kjøpe med meg? Ts Anonymkode: b5def...3cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #12 Del Skrevet 1. september 2020 Hvorfor kjøpe bolig med en mann som ikke har fridd?? Fatter ikke at du tenker i de baner. Han har opplagt ikke de samme følelsene som deg. Spørsmålet er ikke om du skal bruke tiden din på en som ikke vil kjøpe med deg. Men en som ikke vil gifte seg med deg. Du fortjener forutsigbarhet, trygg økonomi, alderspensjon fra mannen din hvis han faller fra, arv osv. Tenk nå. Anonymkode: cdf38...e51 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #13 Del Skrevet 1. september 2020 Kvartlivskrise! Du må snakke med han. Gå i parterapi. Ikke kjøp sammen før dere har ryddet opp. Anonymkode: d92e4...049 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #14 Del Skrevet 1. september 2020 Det er nok et første skritt fra hans side mot å slå opp. Han er ikke sikker på om du er den rette. Anonymkode: b0401...0ed 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #15 Del Skrevet 1. september 2020 Det det hadde jeg ikke giddet altså. Flytt i et billig kollektiv og spar egenkapital, og kvitt deg med bilen om du kan. Så kjøper du noe alene eller venter til du har funnet en bedre modell du kan kjøpe sammen med. Hadde han virkelig vært interessert hadde det ikke vært tvil hos ham. Anonymkode: 42fea...0d5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #16 Del Skrevet 1. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kjøpe bolig med en mann som ikke har fridd?? Fatter ikke at du tenker i de baner. Han har opplagt ikke de samme følelsene som deg. Spørsmålet er ikke om du skal bruke tiden din på en som ikke vil kjøpe med deg. Men en som ikke vil gifte seg med deg. Du fortjener forutsigbarhet, trygg økonomi, alderspensjon fra mannen din hvis han faller fra, arv osv. Tenk nå. Anonymkode: cdf38...e51 fridd? 1970-tallet ringte å ville ha tilbake holdningene sine. Anonymkode: b83e3...e06 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #17 Del Skrevet 1. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kjøpe bolig med en mann som ikke har fridd?? Fatter ikke at du tenker i de baner. Han har opplagt ikke de samme følelsene som deg. Spørsmålet er ikke om du skal bruke tiden din på en som ikke vil kjøpe med deg. Men en som ikke vil gifte seg med deg. Du fortjener forutsigbarhet, trygg økonomi, alderspensjon fra mannen din hvis han faller fra, arv osv. Tenk nå. Anonymkode: cdf38...e51 Har spurt meg selv det samme, men han sier han ser for seg at vi gifter oss en dag - det er heller ikke noe jeg har behov for med det første. Men ja, jeg tenker også at han ikke har de samme følelsene som meg .. Ts Anonymkode: b5def...3cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #18 Del Skrevet 1. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det det hadde jeg ikke giddet altså. Flytt i et billig kollektiv og spar egenkapital, og kvitt deg med bilen om du kan. Så kjøper du noe alene eller venter til du har funnet en bedre modell du kan kjøpe sammen med. Hadde han virkelig vært interessert hadde det ikke vært tvil hos ham. Anonymkode: 42fea...0d5 Bilen bruker jeg i jobb, derfor meg må ha den... Men ja, blir vel til at vi må gå hver for oss. Ts Anonymkode: b5def...3cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #19 Del Skrevet 1. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok et første skritt fra hans side mot å slå opp. Han er ikke sikker på om du er den rette. Anonymkode: b0401...0ed Har jo hatt det i tankene mer enn en gang, men han sier han aldri har vært så glad i noen før som han er i meg. Så han gråte for første gang i går, og en del av meg tror virkelig på at han ikke vil gå fra meg - men en annen del redd jeg blir løyet til. Ts Anonymkode: b5def...3cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #20 Del Skrevet 1. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: fridd? 1970-tallet ringte å ville ha tilbake holdningene sine. Anonymkode: b83e3...e06 Tull. En mann som er forelsket vil selvfølgelig sikre seg dama i sitt liv. Dette handler også om alle fordelene ved å være gift. Anonymkode: cdf38...e51 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå