Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt henvist av fastlege til sykehus for utredning grunnet over 1 år med prøving uten hell (16mnd). Fastlege anslo jeg ville få time innen et par uker, men fikk brev i posten i dag om at jeg ville få innkallelse innen uke 5 2021!!!! Ble helt knekt. Er drt vanlig at det tar så lang tid? Skjønner det er ekstra pga corona, men det vil si at vi sikkert ikke før februar neste år finner ut om alt ser greit ut med meg og evt behandling vil ikke bli noe av før kjempelenge 😭😭😭

Dette er sykehuset innlandet. Hvordan er det feks i Oslo? Eller privat? Kostnad? 

Anonymkode: 64d06...a07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi først startet utredning, tok det ett år fra første samtale med gyn til utredningen var klar.

Anonymkode: ffeb3...b10

Skrevet

Utredning privat kan du få gjort omtrent uten ventetid for noen tusen kroner. Jeg betalte 2900 hos Medicus Oslo (enslig), og var veldig fornøyd. 

Anonymkode: d888a...7fa

• Liker 2
Skrevet

Derfor gikk vi privat. Fastlege henviste meg til gynekolog i juni, fikk time i januar 2021 😑 Det er ikke aktuelt for oss å vente så lenge. Betalte rundt 3500 for en utredning privat (Medicus, Oslo), er fornøyde.

• Liker 3
Skrevet

Vil bare si at private klinikker kan sende henvisning til offentlige sykehus hvis det trengs. Så det er fullt mulig å ta utredning privat, men begynne med ivf i offentlig (for eksempel). 

• Liker 3
Skrevet

Gå privat, så verdt pengene!! Hva er jo noen tusen imot lang ventetid og enda lengre og mer bekymringer som du kan få svar på kjempe kjapt? 

Anonymkode: 89c54...7ea

Skrevet

TS her: ringte fastlegen min i går og fikk ny henvisning til privat gynekolog, hun forventet at jeg fikk time der raskt! Så da får jeg startet utredningen der, samtidig som jeg fortsatt står på venteliste på sykehuset om det behøves undersøkelser der som ikke kan gjøre hos gynekologen. Ringte også sykehuset og sa jeg kunne ta timer om det dukket opp noe ledig på kort varsel, og informerte om at mannen nylig har tatt sædprøve som er fin. Da sa de at jeg mest sannsynlig får time tidligere da han slipper undersøkelse og jeg kan komme om de ringer på dagen/dagen før osv.. Så da ble det litt håp igjen.

Men, dumt det for så vidt skal være sånn at de som er "på" får hjelp raskere og på en måte sniker i køa....

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her: ringte fastlegen min i går og fikk ny henvisning til privat gynekolog, hun forventet at jeg fikk time der raskt! Så da får jeg startet utredningen der, samtidig som jeg fortsatt står på venteliste på sykehuset om det behøves undersøkelser der som ikke kan gjøre hos gynekologen. Ringte også sykehuset og sa jeg kunne ta timer om det dukket opp noe ledig på kort varsel, og informerte om at mannen nylig har tatt sædprøve som er fin. Da sa de at jeg mest sannsynlig får time tidligere da han slipper undersøkelse og jeg kan komme om de ringer på dagen/dagen før osv.. Så da ble det litt håp igjen.

Men, dumt det for så vidt skal være sånn at de som er "på" får hjelp raskere og på en måte sniker i køa....

Hvorfor går du ikke bare rett til privat? Det koster deg litt over en tusenlapp 🤷‍♀️

Anonymkode: ea155...dd8

Skrevet

Venta ca. fire mnd for første time på sykehuset, men det tok så noen mnd. for andre time osv... Føles lenge når man har lyst på barn :) Finnes ikke privat tilbud her jeg bor / i nærheten. 

Anonymkode: b77c7...9ac

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra du fikk ny henvisning. Da vi hadde prøvd i 1 år fikk jeg spørsmål om jeg ville gå privat eller offentlig. Valgte privat og fikk time på Medicus 2 uker senere. Ble gravid i første pp med hjelpen deres, så kan trygt si at det gikk kjapt! Betalte heller ikke noe. Mulig en egenandel, men jeg husker ikke helt. Hadde jo henvisning fra fastlegen, så da betaler man ikke "privat-pris".

Skrevet
1 time siden, Amatariel skrev:

Så bra du fikk ny henvisning. Da vi hadde prøvd i 1 år fikk jeg spørsmål om jeg ville gå privat eller offentlig. Valgte privat og fikk time på Medicus 2 uker senere. Ble gravid i første pp med hjelpen deres, så kan trygt si at det gikk kjapt! Betalte heller ikke noe. Mulig en egenandel, men jeg husker ikke helt. Hadde jo henvisning fra fastlegen, så da betaler man ikke "privat-pris".

TS her: ja, vet jeg kan gå rett privat som noen over her skriver, men tenker jeg vil ha henvisning fra fastlege som deg nettopp pga pris. Selv om en slik utredningstime ikke koster mye så tenker jeg det er greit at fastlege henviser om jeg velger å ta alt privat/via der jeg får time nå.

Skrevet

Ja fordelen med å faktisk ha prøvd i 1 år er at man får den henvisningen :) Håper du får time raskt! 

Skrevet
22 timer siden, Amatariel skrev:

Ja fordelen med å faktisk ha prøvd i 1 år er at man får den henvisningen :) Håper du får time raskt! 

Takk, ja, krysser fingrene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...