Gå til innhold

Venninne som ikke kan kose seg uten alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som er ca 2 år yngre en meg. Vi har ett barn vær og er oftest sammen med barna. Jeg har kjent henne i bare 3år så hun er ikke en av mine beste venniner. Har 3 bestevenninner sånn typ 15 og 22 års vennskap. 

jeg synes det er koselig å være med denne nye venninne og vi har ett par ganger prøvd å finne på noe sammen uten barna. Det tok ikke lang tid å finne ut avvist hun drikker mye og blir ustabil. Jeg har hele tiden tenkt at jeg vil gi det en sjanse til og en sjanse til. Men sist vi hadde en lørdagskveld barnefri var hun full igjen før kl 20:00. Begynte å miste balansen. Raste ned ett bilde som hang på veggen og pratet høl i huet på meg fra kl 20:00 til 03:00.  Jeg var så sliten, irritert og sint at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Det var den værste kvelden jeg hadde hatt på mange år. 

jeg drikker veldig lite til ingenting av alkohol, men har aldri hatt problemer med at andre drikker. Mine andre venniner drikker de å men de holder seg stabile. Denne venninna her skadet seg skikkelig for en stund tilbake, nettopp i fylla. 

Problemet nå er at jeg skal feire bursdagen min neste lørdag og følte at jeg måtte invitere henne. Men jeg har ikke lyst til å få bursdagen min ødelagt av drikkinga hennes. Nå er det sånn at bursdagen min skal holdes hos hun ene venninna mi som har to barn. Nå er det sånn at denne venninna ikke får barnevakt likevel, sånn at barna hennes kommer til å være hjemme. Jeg og mine 3 venniner skal fortsatt drikke vin selvom barna er der da vi drikker med måte. 

jeg sende mld til denne fyllavenninen i dag og sa til henne at det desverre blir litt endring i planene til lørdag. Siden venninna mi ikke får barnevakt likevel, kommer ungene til å være hjemme og derfor kan vi ikke drikke alkohol. Men at jeg tenker det blir koselig likevel med mat og kake. Da sendte hun meg en mld og skrev at hun ikke kan komme på bursdagen likevel fordi det blir litt langt unna osv. 

Jeg skjønner ikke at hun ikke kan dra på en bursdag som ett normalt menneske, spise og kose deg uten å helle i seg liter med alkohol og å være «bevisstløs» resten av kvelden.

Anonymkode: 3a263...33a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...