Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på med en skoleoppgave ang regnskapet, osv, til Rema 1000. Og sliter litt med forståelsen av denne: 

«Bedriftene i denne bransjen deles inn i to underkategorier avhengig av kundene, dvs hvilket kundemarked de operer. Hva kalles de to underkategoriene, og hvordan vil du beskrive Rema 1000 ut fra dette?» 

Jeg forstår det slik at den ene kategorien må være lavpris. Og tenker meg til at den andre må være «høypris» men finner ikke det riktige ordet for «høypris» Har det på tunga, men klarer søren meg ikke å komme på hva man kaller denne typen, om noen forstår hva jeg mener. Noen som kan hjelpe meg? Eventuelt, er jeg helt på bærtur med hele oppgaven? Innspill?😊

Anonymkode: 389cd...9ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke om det er det de mener. Dere må vel ha lært noe mer om dette for å forstå hvordan spørsmålet er ment? For det finnes nol flere svar. Har dere enten slides eller lærebok om dette, så ville jeg sett der.

Hvis det er det du mener, så finnes det tre typer: lavpris, nærbutikk og bredsortiment/supermarked  (har sett ulike artikler bruke de to siste ordene om det samme). Jeg ville også antatt at oppgaven er lavpris vs supermarked, men ikke sikker.

Anonymkode: 31285...a8b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg aner ikke om det er det de mener. Dere må vel ha lært noe mer om dette for å forstå hvordan spørsmålet er ment? For det finnes nol flere svar. Har dere enten slides eller lærebok om dette, så ville jeg sett der.

Hvis det er det du mener, så finnes det tre typer: lavpris, nærbutikk og bredsortiment/supermarked  (har sett ulike artikler bruke de to siste ordene om det samme). Jeg ville også antatt at oppgaven er lavpris vs supermarked, men ikke sikker.

Anonymkode: 31285...a8b

Tusen takk for svar! Har ikke fått så veldig mye informasjon rundt oppgaven dessverre, og finner ikke noe som jeg mener er relevant for svaret i oppgaven i lærebok.. 

Nærbutikk og bredstortiment/supermarked var litt ny for meg, har du muligheten til å fortelle meg litt rundt det om du hadde orket? Hvordan det henger i hop, hva er forskjellen mellom lavpris og dette.

Ny i faget så er ikke så veldig dreven ennå 😊

ts

Anonymkode: 389cd...9ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...