Gå til innhold

Fikse underlivsproblemer etter graviditet og fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flerbarnsmor som har slitt med inkontinens fra første barn ble født. Tok det da opp med legen, men fikk beskjed om at jeg må gjøre knipeøvelser og at det sannsynligvis blir bedre. Det har ikke virket. Så jeg går alltid med bind, har ekstra undertøy i skuffen på jobb, prøver å holde igjen nys så godt jeg kan og unngår hopping, dansing og løp. Etter siste fødsel er jeg redd det ikke lenger bare er snakk om å tisse på seg, merker st jeg ikke klarer å holde inne luft noe særlig, og må komme meg på do med en gang jeg kjenner at jeg må. Er veldig bekymret for å komme tilbake på jobb (skole, lite og uforutsigbare dopauser) og tenker jeg må ta det opp med legen igjen. Men ville gjerne hørt noen erfaringer fra andre med samme problem? Dere som har operert, hvordan var det? Måtte dere vente lenge, var det dyrt? Fungerer alt normalt nå? Må man vente til man er helt sikker på å ikke få flere barn?

Anonymkode: 5cea4...ddd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange runder med knipeøvelser gjør du pr dag og hvor mange knip pr runde?

Anonymkode: 765fa...64a

Skrevet

Du må knipe hver dag og får ikke effekt før etter 2-3 mnd.

Bekkenbunnøvelser bør alle gjøre hele livet. Du må være tålmodig og konsekvent. Bekkenbunnen støtter blære og tarm så du vil bli mye bedre med tiden. Det er ingen quick fix på dette.

Anonymkode: 85819...8f7

• Liker 2
Skrevet

Det er faktisk ikke alltid knipeøvelser hjelper. Det er dessverre vanlig å bli avspist med beskjed om knipeøvelser uten skikkelig utredning. Få deg time hos gynekolog, gjerne en som har jobbet med fødselsskader, og få en skikkelig utredning.

Anonymkode: 7981f...521

• Liker 1
Skrevet

Har lest mange historier om kvinner som blir avspist med beskjed om å gjøre knipeøvelser, men så har det etter mange års kamp vist seg at muskelen(e) er revet tvert av. Da nytter det ikke med knipeøvelser. Har du fått utelukket dette? 

Anonymkode: 1392f...c13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...