Gjest Rikke Skrevet 20. juli 2005 #1 Skrevet 20. juli 2005 Er det noen som har tips til hvordan vi kan vende hunden vår av med å hoppe fram og bjeffe på andre hunder når vi går tur? Hun logrer, så det er ikke agressivitet, hun skal bare hilse. Men en litt høylydt og masete måte og hilse på... Det kan sikkert oppfattes som agressivt av andre, og det er ikke noe ok. Hun er omplassert, 5 år.
Gjest Gjest_Sanne_* Skrevet 20. juli 2005 #2 Skrevet 20. juli 2005 At hunden logrer betyr ikke at hun ikke er aggressiv. Jeg skjønner ikke at ikke den myten har avgått med døden forlengst enda? I allefall: Hvilken rase er det? Hvordan begynner det? Hvilke andre tegn i kroppspråket legger du merke til, annet enn at hun bjeffer og logrer? Hvor høyt er halen? Buster hun? Er ørene rett fram eller bakover? Hva har du prøvd for å få henne til å slutte?
Gjest Ronny Skrevet 20. juli 2005 #3 Skrevet 20. juli 2005 Kanskje ikke alle har like mye erfaring som deg da vet du, Sanne... Min Dachs holdt på sånn også. Jeg avledet han med godbiter og det funka greit innimellom, men ikke alltid. Man må vel bare være streng og si NEI. Han er blitt bedre nå.
Gjest Rikke Skrevet 20. juli 2005 #4 Skrevet 20. juli 2005 Oops, så nettopp "Gneldrebikkje-tråden" lenger ned. Fikk masse hjelp der.
Cherie Skrevet 21. juli 2005 #5 Skrevet 21. juli 2005 Kunne uansett gjerne likt å vite hvordan hunden din ter seg og hvafor rase det er
Gjest Rikke Skrevet 22. juli 2005 #6 Skrevet 22. juli 2005 Wendy er en mellomscnauzer. Hun stopper opp når hun ser en hund og vil ikke gå videre før den andre hunden har gått forbi. Når de er på høyde prøver hun å hoppe frem og bjeffer. Har bare hatt henne i tre mnd. Nå skal vi på sosialiserings/dressurkurs.
Cherie Skrevet 22. juli 2005 #7 Skrevet 22. juli 2005 Høres ut som en lur ide. Kan hende hun er usikker. Noen ganger er det best å kjefte først og se etter om det treng etterpå - slik fungerer i alle fall en del hunder. Gi oss beskjed om hvordan det går med dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå