AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Hvis en mann dater en kvinne og kvinnen forteller at hun har hatt sex med andre kvinner vil de fleste menn gi blaffen. Hvis en mann fortelleren kvinne at han har hatt sex med menn, så er han en skaphomse visstnok. Ifølge mange her inne. Dette er hyklersk. Noen ganger er menn faktisk mer progressive og tolerante. Anonymkode: 825b4...d00 4
Trolltunge Skrevet 31. august 2020 #2 Skrevet 31. august 2020 (endret) Ja, men ofte av selviske årsaker menn aksepterer det. Som bifil kvinne lærte jeg meg fort å ikke fortelle menn om at jeg er bifil før jeg allerede kjente mannen nok til å vite at han hadde oppriktig interesse for meg som person. Opplevd altfor mange ganger at menn som visste at jeg er bifil var veldig interessert i meg akkurat på grunn av det. Fantasier om flere kvinner i senga står sterkt hos mange. Garantert avslag fra meg når interesse var på grunn av dette. Kjappeste avslag man kunne få, utover å være en komplett ekkel dust generelt. Progressive og tolerante.... dette går neppe på det. Endret 31. august 2020 av Trolltunge 11
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 Kvinner er jevnt over veldig lite tolerante ovenfor menn som har prøvd noe med andre menn. Så sånn sett er jo kvinner trangsynte Anonymkode: fbde8...d0e 6
Trolltunge Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvinner er jevnt over veldig lite tolerante ovenfor menn som har prøvd noe med andre menn. Så sånn sett er jo kvinner trangsynte Anonymkode: fbde8...d0e Nå er det antagelig færre kvinner som har egeninteresse i at menn er bifile enn at menn har det i at kvinner er det, men får vi kvinner sjansen til å tolerere at menn er bifile da? Det er jo ekstremt få menn som står frem som det. Det vi hører om bifile menn er jo stort sett at de er det i skjul, og treffer menn for usikker sex i hemmelighet. Jeg har en bekjent som var lykkelig gift med en bifil mann til han dessverre gikk bort, men han var åpen om det. Hun fikk et valg om å tolerere det. Det var ikke hemmelig verken i fakta eller som i at han hadde et hemmelig liv på siden av å være familiemann. De hadde åpen dialog om det, fordi han var åpen og ærlig. La oss få sjansen til å akseptere det da! Vis at det er like vanlig, og ikke noe å frykte. Det vi ikke kjenner til og som skjules får ikke vi kvinner muligheter til å akseptere, og å bli løyet for liker ingen. Ikke kvinner og ikke menn. Endret 31. august 2020 av Trolltunge 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #5 Skrevet 31. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvinner er jevnt over veldig lite tolerante ovenfor menn som har prøvd noe med andre menn. Så sånn sett er jo kvinner trangsynte Anonymkode: fbde8...d0e Feil. Forskjell på å være tolerant, og det å ikke ønske å være i et forhold med en bisexuell. Man kan tolerere alle, og samtidig ha preferanser. Menn "tolererer" som oftest kun bikvinner og homofile kvinner fordi de sekualiserer legningen deres- - det er langt værre Anonymkode: 293fa...671 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 Kvinner er generelt sett langt mer tolerante og progressive enn det menn er. Anonymkode: 7002c...997 7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #7 Skrevet 31. august 2020 Mitt inntrykk er at kvinners seksualitet blir mindre respektert av menn, enn det menns seksualitet blir av både menn og kvinner. Det samme gjelder i større grad for homofile, altså at lesbiske eller bifile kvinner blir mindre respektert enn homoseksuelle eller bifile menn. Seksualitet som ikke respekteres, blir oftere gjort narr av eller forsøkt forminsket på annet vis (f.eks. ved å bli ignorert). Anonymkode: 775a7...ff7 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #8 Skrevet 31. august 2020 Min type er BI og har hatt sex med andre menn, også sammen med meg. Mitt inntrykk er at de som er minst tolerante er menn overfor BI menn. Anonymkode: 6a4cb...d99 3
Trolltunge Skrevet 31. august 2020 #9 Skrevet 31. august 2020 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil. Forskjell på å være tolerant, og det å ikke ønske å være i et forhold med en bisexuell. Man kan tolerere alle, og samtidig ha preferanser. Menn "tolererer" som oftest kun bikvinner og homofile kvinner fordi de sekualiserer legningen deres- - det er langt værre Anonymkode: 293fa...671 Ja, og så kommer det også an på hva man tolererer og ikke. Jeg kunne nok fint vært sammen med en bifil mann, men jeg tolererer ikke utroskap. Mannen måtte altså være inneforstått med at han valgte bort menn ved å velge meg. Som jeg, bifil kvinne, valgte bort kvinner når jeg valgte min mann. Som alle velger bort alle andre når de velger å være i et monogamt forhold. Det er ikke toleranse som får mange menn til å godta at kvinner er bifile, det er litt stas i å tenke og tro at det gir dem selv fordeler. Som jeg skrev i første innlegg fortalte jeg ikke om min legning før jeg ble kjent med menn, fordi min legning seksualiseres av mange menn ja. Menn som falt for meg, og så fikk vite om det, har i stor grad hatt samme krav som jeg ville hatt i motsatt situasjon : Ok, jeg kan leve med det, men utroskap tolererer jeg ikke. Greit det! Ikke jeg heller! Selvfølgelig! Endret 31. august 2020 av Trolltunge 4
herzeleid Skrevet 1. september 2020 #10 Skrevet 1. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Mitt inntrykk er at kvinners seksualitet blir mindre respektert av menn, enn det menns seksualitet blir av både menn og kvinner. Det samme gjelder i større grad for homofile, altså at lesbiske eller bifile kvinner blir mindre respektert enn homoseksuelle eller bifile menn. Seksualitet som ikke respekteres, blir oftere gjort narr av eller forsøkt forminsket på annet vis (f.eks. ved å bli ignorert). Anonymkode: 775a7...ff7 Har du inntrykk av at menn i større grad gjør narr av eller forminsker lesbisk sex enn mannlig homofil sex? Der har jeg stikk motsatt inntrykk. 4
Isambard Skrevet 1. september 2020 #11 Skrevet 1. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Feil. Forskjell på å være tolerant, og det å ikke ønske å være i et forhold med en bisexuell. Man kan tolerere alle, og samtidig ha preferanser. Menn "tolererer" som oftest kun bikvinner og homofile kvinner fordi de sekualiserer legningen deres- - det er langt værre Anonymkode: 293fa...671 Menn seksualiserer den seksuelle legningen, altså? Men bare for å forstå deg rett: Hvis en kvinne blir tent av tanken på at mannen er bifil, så er det "langt værre" enn å fordømme homofili? Jeg ville tvert om oppfattet det som lang mer tolerant. Det TS skriver er forresten helt sant. Det har vært en del tråder hvor mannen har betrodd at han er bifil, og mange svar av typen "det ville jeg aldri orket". 2
Isambard Skrevet 1. september 2020 #12 Skrevet 1. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Mitt inntrykk er at kvinners seksualitet blir mindre respektert av menn, enn det menns seksualitet blir av både menn og kvinner. Det samme gjelder i større grad for homofile, altså at lesbiske eller bifile kvinner blir mindre respektert enn homoseksuelle eller bifile menn. Seksualitet som ikke respekteres, blir oftere gjort narr av eller forsøkt forminsket på annet vis (f.eks. ved å bli ignorert). Anonymkode: 775a7...ff7 Jeg har stikk motsatt inntrykk. Vi kommer virkelig ikke fra samme planet. 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #13 Skrevet 1. september 2020 Om det er noen som motsetter seg et mer tolerant samfunn er det da vitterlig hvit menn! Anonymkode: fd65d...291 3
herzeleid Skrevet 1. september 2020 #14 Skrevet 1. september 2020 1 time siden, Isambard skrev: Menn seksualiserer den seksuelle legningen, altså? Men bare for å forstå deg rett: Hvis en kvinne blir tent av tanken på at mannen er bifil, så er det "langt værre" enn å fordømme homofili? Jeg ville tvert om oppfattet det som lang mer tolerant. Det TS skriver er forresten helt sant. Det har vært en del tråder hvor mannen har betrodd at han er bifil, og mange svar av typen "det ville jeg aldri orket". Er visst lite som er verre enn å seksualisere seksualitet 😛 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #15 Skrevet 1. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Om det er noen som motsetter seg et mer tolerant samfunn er det da vitterlig hvit menn! Anonymkode: fd65d...291 Ok boomer Anonymkode: 7002c...997 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #16 Skrevet 1. september 2020 3 timer siden, herzeleid skrev: Har du inntrykk av at menn i større grad gjør narr av eller forminsker lesbisk sex enn mannlig homofil sex? Der har jeg stikk motsatt inntrykk. Ja. Mitt inntrykk er at menn respekterer homofile menn på en helt annen måte enn de respekterer kvinners seksualitet. Den respekten kan hos noen menn komme til uttrykk ved at de uttrykker engstelse overfor homofile menn, frykt for å bli "smittet" av homoseksualitet eller frykt for å bli antastet av en homoseksuell mann. De tar altså homofile menns seksualitet langt mer på alvor enn de tar homofile kvinners seksualitet, som de ofte gjør narr av og dermed forminsker. Kvinners seksualitet blir i langt, langt større grad enn menns seksualitet objektivisert, ignorert eller latterliggjort. Lesbiske og bifile kvinners seksualitet blir utsatt for dette i enda større grad enn heteroseksuelle kvinner. Anonymkode: 775a7...ff7 2
Isambard Skrevet 1. september 2020 #17 Skrevet 1. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja. Mitt inntrykk er at menn respekterer homofile menn på en helt annen måte enn de respekterer kvinners seksualitet. Den respekten kan hos noen menn komme til uttrykk ved at de uttrykker engstelse overfor homofile menn, frykt for å bli "smittet" av homoseksualitet eller frykt for å bli antastet av en homoseksuell mann. De tar altså homofile menns seksualitet langt mer på alvor enn de tar homofile kvinners seksualitet, som de ofte gjør narr av og dermed forminsker. Kvinners seksualitet blir i langt, langt større grad enn menns seksualitet objektivisert, ignorert eller latterliggjort. Lesbiske og bifile kvinners seksualitet blir utsatt for dette i enda større grad enn heteroseksuelle kvinner. Anonymkode: 775a7...ff7 Jeg synes dette er argumentasjon fra Bakvendtland. Er du misunnelig på avskyen og hetsen homser blir utsatt for? At de blir fremstilt som fjoller og ikke regnes som ekte menn? At guttejente er tøft, mens jentegutt er latterlig? Å bli behandlet som spedalsk og mistenkt for å "smitte" eller antaste alle menn? At de får juling på åpen gate? Kaller du det respekt? 3
Gjest HegeMarie Skrevet 1. september 2020 #18 Skrevet 1. september 2020 For meg er det turn-off dersom jeg vet at en mann har vært involvert med andre menn. Det er en personlig preferanse. Å avslå sex på grunn av personlige preferanser er ikke intolerant/rasistisk/kjønnsdiskriminerende. Kan fint være venn med med bifile menn. Og det er jeg også. En trenger ikke forsvare at en ikke ønsker å ha sex med noen.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #19 Skrevet 1. september 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Mitt inntrykk er at kvinners seksualitet blir mindre respektert av menn, enn det menns seksualitet blir av både menn og kvinner. Det samme gjelder i større grad for homofile, altså at lesbiske eller bifile kvinner blir mindre respektert enn homoseksuelle eller bifile menn. Seksualitet som ikke respekteres, blir oftere gjort narr av eller forsøkt forminsket på annet vis (f.eks. ved å bli ignorert). Anonymkode: 775a7...ff7 Dette her er så sant og noe folk flest ikke tenker over. Det positive med dette er jo forsåvidt at vi som er lesbiske stort sett får være i fred, altså vi opplever ikke homofobi på den måten at vi blir slått ned og truet. Men vi opplever langt oftere kommentarer og å få slengt sånne "morsomheter" (som ikke er morsomme) i trynet enn hva homofile menn opplever. Og nesten alltid når det er snakk om homofiles rettigheter, så er det snakk om homofile menn. Anonymkode: b94ea...38c 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #20 Skrevet 1. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette her er så sant og noe folk flest ikke tenker over. Det positive med dette er jo forsåvidt at vi som er lesbiske stort sett får være i fred, altså vi opplever ikke homofobi på den måten at vi blir slått ned og truet. Men vi opplever langt oftere kommentarer og å få slengt sånne "morsomheter" (som ikke er morsomme) i trynet enn hva homofile menn opplever. Og nesten alltid når det er snakk om homofiles rettigheter, så er det snakk om homofile menn. Anonymkode: b94ea...38c Dette er jo bare tull. Anonymkode: 825b4...d00 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå