AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Min datter ringte meg og sa hun har vært i kontakt med en som er smittet med covid 19. Ringte legevakt og spurte hva vi skal gjøre, legen sa vi skal ta det rolig og ikke holde oss i karantene! Jeg har vært sammen med min datter, jeg har møtt andre og jeg er redd. Anonymkode: 83fbc...0ef
Tough cookie Skrevet 31. august 2020 #2 Skrevet 31. august 2020 Hvor lenge og hvor tett var hun sammen med vedkommende?
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 Dersom datteren din har bært nærkontakt med en bekreftet smittet skal hun i karantene. Pussig nok skal ikke du i karantene dersom du har vært i kontakt med datteren din, det er ikke før hun også er bekreftet smittet at du må det. Anonymkode: 54e64...cd1 12
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 Kan du ha hørt feil? Anonymkode: 2267c...f58 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #5 Skrevet 31. august 2020 2 minutter siden, Tough cookie skrev: Hvor lenge og hvor tett var hun sammen med vedkommende? 2 minutter siden, Tough cookie skrev: Hvor lenge og hvor tett var hun sammen med vedkommende? Det var i en bursdag hos en venninne, etter noen dager tester mannen seg. Dagen etter før svar drar han ut på byen! Min datters venninne har møtt denne mannen for tre dager siden. Anonymkode: 83fbc...0ef 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 Din datter må i karantene. Du må ikke før din datter evt skulle teste positiv. Anonymkode: 47a44...6a5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #7 Skrevet 31. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ha hørt feil? Anonymkode: 2267c...f58 Nei, dessverre ikke. Jeg er helsepersonell selv og ble satt ut av hva legen sa Anonymkode: 83fbc...0ef
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #8 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det var i en bursdag hos en venninne, etter noen dager tester mannen seg. Dagen etter før svar drar han ut på byen! Min datters venninne har møtt denne mannen for tre dager siden. Anonymkode: 83fbc...0ef Men var din datter i kontakt med han? For hvis datteren din kun var i kontakt med venninnen som ikke har testet positiv så trenger hun ikke gå i karantene. Anonymkode: 47a44...6a5 5
Frøkensina Skrevet 31. august 2020 #9 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, dessverre ikke. Jeg er helsepersonell selv og ble satt ut av hva legen sa Anonymkode: 83fbc...0ef Det legen sa var jo feil siden datteren din har hatt nærkontakt med et bekreftet tilfelle så skal hun i karantene. Skummelt at de gir slik feilinformasjon på legevakten.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #10 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men var din datter i kontakt med han? For hvis datteren din kun var i kontakt med venninnen som ikke har testet positiv så trenger hun ikke gå i karantene. Anonymkode: 47a44...6a5 De var i samme bursdag. Min datter er så redd og gråter fordi hun var hos sin far i går som har hjerteproblemer. Anonymkode: 83fbc...0ef
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #11 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, Frøkensina skrev: Det legen sa var jo feil siden datteren din har hatt nærkontakt med et bekreftet tilfelle så skal hun i karantene. Skummelt at de gir slik feilinformasjon på legevakten. Ja, dette forstår jeg ikke Anonymkode: 83fbc...0ef 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #12 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, dessverre ikke. Jeg er helsepersonell selv og ble satt ut av hva legen sa Anonymkode: 83fbc...0ef Hvis du er helsepersonell selv, kan du vel reglene? Uansett. Veldig forvirrende forklart. Var det slik at din datter bare var i kontakt med en venninne som hadde hatt kontakt med en som har testet positivt? Altså, din datter har faktisk ikke vært i direkte kontakt med en som har testet positivt? Da skal hun selvsagt ikke i karantene. Anonymkode: e3f2d...4ca 9
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #13 Skrevet 31. august 2020 Legevakten mente nok at du ikke skal i karantene fordi du personlig ikke har hatt nærkontakt med en bekreftet smitte. Hadde datteren din ringt selv så hadde hun nok fått til svar at hun må i karantene pga kontakt med en smittet. Så da er det opp til datteren din å overholde karantenen, og teste seg om hun får symptomer. Anonymkode: ec3ce...25c 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #14 Skrevet 31. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De var i samme bursdag. Min datter er så redd og gråter fordi hun var hos sin far i går som har hjerteproblemer. Anonymkode: 83fbc...0ef Jeg synes faktisk du skal heller bruke tid på å roe ned datteren din enn å skrive her på KG. Sjansen for at hun er syk er minimal. Likeså sjansen for at hun har smittet sin far. Om hun er engstelig, kan hun teste seg og få et konkret svar. Anonymkode: e3f2d...4ca 11
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #15 Skrevet 31. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes faktisk du skal heller bruke tid på å roe ned datteren din enn å skrive her på KG. Sjansen for at hun er syk er minimal. Likeså sjansen for at hun har smittet sin far. Om hun er engstelig, kan hun teste seg og få et konkret svar. Anonymkode: e3f2d...4ca Syns du det ja, jeg prøver å roe henne ned. Det er motstridende det jeg får beskjed om Anonymkode: 83fbc...0ef
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #16 Skrevet 31. august 2020 Datteren din går i karantene nå, og tester seg om noen dager. Er hun positiv tester du deg også. Anonymkode: e4756...7e6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #17 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Datteren din går i karantene nå, og tester seg om noen dager. Er hun positiv tester du deg også. Anonymkode: e4756...7e6 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Datteren din går i karantene nå, og tester seg om noen dager. Er hun positiv tester du deg også. Anonymkode: e4756...7e6 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Datteren din går i karantene nå, og tester seg om noen dager. Er hun positiv tester du deg også. Anonymkode: e4756...7e6 Ja, ringer fastlege og arbeidsgiver i morgen. Jobber med eldre så jeg vil vite hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 83fbc...0ef 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #18 Skrevet 31. august 2020 Herreguuud. Ro deg ned kvinne. Anonymkode: 4c51d...ce2 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #19 Skrevet 31. august 2020 Du regnes ikke som nærkontakt før din datter er bekreftet smittet. Du skal på jobb som alle andre dager, også kan du heller passe bedre på håndhygiene, avstand og sosial avstand etter jobb om du er bekymret. Anonymkode: dd8d1...b5e 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #20 Skrevet 31. august 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, dessverre ikke. Jeg er helsepersonell selv og ble satt ut av hva legen sa Anonymkode: 83fbc...0ef han kan jo ha sagt feil? Leger er ikke ufeilbarlige. Det er som andre her sier: Den som har hatt nærkontakt skal i karantene og testes. Så da kommer det an på om din datter har vært per definisjon nærkontakt: https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/testing-og-oppfolging-av-smittede/definisjoner-av-mistenkte-og-bekreftede-tilfeller-med-koronavirus-coronavir/ "Fra 13.08.20 skal alle nærkontakter i karantene, og det skilles ikke lenger på type nærkontakt. Med nærkontakter menes personer som har hatt tett kontakt med en person som er bekreftet syk med covid-19, fra 48 timer før vedkommende fikk de første symptomene (for asymptomatiske; fra 48 timer før prøvetaking), og til personen er avisolert." Anonymkode: 6b2b0...1f9 1
Anbefalte innlegg