AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Isteden for kaffefløte eller melk, eller vil den skille seg etc? Anonymkode: 0bfec...e42
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 Selvfølgelig kan man det. Det er jo det man normalt gjør og gjorde før de begynte å produsere såkalt "kaffefløte", "matfløte" og andre fløte-imitasjoner. Kremfløte er den eneste ekte fløten! Anonymkode: 16862...c6b 5
Coronas Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Isteden for kaffefløte eller melk, eller vil den skille seg etc? Anonymkode: 0bfec...e42 Det var mormors favoritt drikk. Gjerne med flere sukkerbiter til *minner* 🥰 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 Forskjellen er såvidt jeg vet fettinnholdet. Anonymkode: 8366d...eb4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #7 Skrevet 31. august 2020 Håper det er greit at jeg slenger på et spørsmål ang. fløte også? Bruker bare kremfløte, kjøper aldri noen av de andre typene. Hvorfor klumper fløten seg i kjøleskapet? Det kan skje dagen etter jeg har satt fløten inn i kjøleskapet, det er ikke fordi den er på vei til å gå ut på dato. Anonymkode: 8e1cc...759
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #8 Skrevet 31. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forskjellen er såvidt jeg vet fettinnholdet. Anonymkode: 8366d...eb4 Ja, men bruker jeg fløte så bruker jeg mye mindre enn feks melk. Så den er drøyere😊 Anonymkode: 0bfec...e42
Hunter7 Skrevet 31. august 2020 #9 Skrevet 31. august 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Håper det er greit at jeg slenger på et spørsmål ang. fløte også? Bruker bare kremfløte, kjøper aldri noen av de andre typene. Hvorfor klumper fløten seg i kjøleskapet? Det kan skje dagen etter jeg har satt fløten inn i kjøleskapet, det er ikke fordi den er på vei til å gå ut på dato. Anonymkode: 8e1cc...759 Det er som oftest fordi vannet og fettet i fløten skiller seg. Rist godt på pakken før du skal bruke den, da lager du en emulsjon. Det kan også skje hvis fløten begynner å bli gammel, men da er det fordi innholdet av melkesyre har økt, og syren fører til klumping. Uansett, det er bare å smake på fløten, så merker du om den er blitt sur eller ikke. Forøvrig så har du "caffe con panna" som er espresso med (pisket) fløte. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå