Gå til innhold

Sår hals. Må jeg teste meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dag nr to med litt sår hals. Ingen andre symptomer.

Har hjemmekontor frem til jeg er frisk men må jeg teste meg?! 

Anonymkode: c60d0...6ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde man måtte ha litt flere symptomer?! 🤷‍♀️ Skal ringe corona tlf i morgen 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Trodde man måtte ha litt flere symptomer?! 🤷‍♀️ Skal ringe corona tlf i morgen 

det står "nyoppstått luftveisinfeksjon". Jeg hadde det helt likt på torsdag, bare litt sår hals, men det er jo gjerne bare begynnelsen. Igår og idag er jeg nede for telling med hodeverk og snue og dårlig almenntilstand. Glad jeg testet meg før det ble sånn.

Anonymkode: b2e73...c6e

Skrevet

Hadde ikke jeg gjort. Ved hoste, feber og tungpustethet hadde jeg kanskje vurdert det.

Anonymkode: 06f1b...843

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke jeg gjort. Ved hoste, feber og tungpustethet hadde jeg kanskje vurdert det.

Anonymkode: 06f1b...843

Hvorfor det? det er en ganske dårlig strategi for å stanse koronasmitte, hvis alle skulle vente til de er veldig syke og har rukket å smitte mange før de tester seg.

Det er jo en grunn til at FHI har satt terskelen lavt for testing.

• Liker 1
Skrevet

Dersom man har anledning til å "sette seg selv i karantene", ha hjemmekontor og omgås lite/ingen folk fram til man er helt frisk, er det ikke nødvendig å styre med testing for litt sår hals. Å dra på jobb i åpent landskap med sår hals er derimot ikke greit. Da må man teste seg.

Anonymkode: cd422...759

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dersom man har anledning til å "sette seg selv i karantene", ha hjemmekontor og omgås lite/ingen folk fram til man er helt frisk, er det ikke nødvendig å styre med testing for litt sår hals. Å dra på jobb i åpent landskap med sår hals er derimot ikke greit. Da må man teste seg.

Anonymkode: cd422...759

det er jo ikke greitt med en negativ test heller. Karantenen gjelder til man er symptomfri, også ved negativ test.

• Opprett ny...