AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Jeg nærmer meg slutten av graviditeten og har gått opp en del mer enn de anbefalte 12-15 kgene. Har ikke spesielt med vann i kroppen, jordmor notererer 0-1 i ødem. MEN jeg har ikke spist veldig mye mer enn vanlig, og har hatt en stabil vekt i flere år før svangerskapet (normal bmi). Har nok spist litt mer enn tidligere, spesielt i 1. trimester. Men har ikke spist så mye mer enn at jeg vanligvis kanskje hadde gått opp 2-3 kg🤔 har også vært like aktiv som alltid (har hund så jeg har gått like mye turer som vanlig + 100% jobb i helsevesenet). Så er dette vanlig? Har gått opp 23 kg.. hvor fort forsvinner det?? Anonymkode: f4658...4be
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #2 Skrevet 31. august 2020 Tregere, kroppen forbrenner mer på å bygge fosteret som også tar sitt. Anonymkode: 5e904...b38 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 Det forsvinner ikke uten at du må jobbe for det. Du har ca 10 kg overvekt, det vil selvfølgelig ta sin tid å bli kvitt det. Anonymkode: e43ec...294
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 Ja, kroppen lagrer fett lettere når man er gravid. Dette er slik vi er bygget for å ha reserver til ammeperioden, selv om den ekstra fettlagringen ikke nødvendigvis er en fordel for norske kvinner i 2020. Dersom du er flink med kostholdet etter fødsel, er det mulig å gå raskt ned, siden man forbrenner ca.500 kcal om dagen på å amme. Da gjelder det bare å ikke spise inn disse kaloriene. Dersom vektnedgangen ikke skjer fort, skal du heller ikke stresse med det, for det er veldig individuelt hvor raskt/tregt det går. Det er vanlig å være tilbake på startvekt innen ett år. Anonymkode: 3aa3d...0c1 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 31. august 2020 #5 Skrevet 31. august 2020 (endret) 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det forsvinner ikke uten at du må jobbe for det. Du har ca 10 kg overvekt, det vil selvfølgelig ta sin tid å bli kvitt det. Anonymkode: e43ec...294 Det forsvinner ofte veldig raskt også, spesielt hvis man ammer (som er energikrevende). Jeg gikk opp rundt 20 kg i mine svangerskap, alt forsvant i løpet av noen få uker. Gjorde ingenting annet enn å amme og ta meg av baby. Åt som en hest... 😄 Endret 31. august 2020 av Anonymus Notarius
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 11 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Det forsvinner ofte veldig raskt også, spesielt hvis man ammer (som er energikrevende). Jeg gikk opp rundt 20 kg i mine svangerskap, alt forsvant i løpet av noen få uker. Gjorde ingenting annet enn å amme og ta meg av baby. Åt som en hest... 😄 Skriver under på denne, det samme var gjeldene for meg. Anonymkode: a0f1b...06a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå