tussi84 Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Altså jeg vet hvordan man kler på en baby men sånn planmessig? Vi venter vår første i oktober og har kjøpt og fått mye klær i str alt fra 50 til 74. Vet at de gjerne starter på str 50/56. Vi har en haug med bodyer. Mest langermet. Skal det feks være genser over denne både ute og inne? Ser nemlig at vi mangler gensere i str 50/56, men at vi har mange gensere i str 62 eller 62/68. Det kan kanskje bli litt stort på en ny født?
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #2 Skrevet 31. august 2020 Ja dere skulle vel hatt noen varme gensere i 50/56 til den lille. Er jo høst og kjøligere da i den tiden. Trenger bare genser over bodyen og ikke under bodyen, det brukte jeg aldri på mitt barn. Noen tykkere gensere til å gå tur i barnevognen med, og tynnere gensere til å være innendørs med. Anonymkode: 17c9d...fb7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja dere skulle vel hatt noen varme gensere i 50/56 til den lille. Er jo høst og kjøligere da i den tiden. Trenger bare genser over bodyen og ikke under bodyen, det brukte jeg aldri på mitt barn. Noen tykkere gensere til å gå tur i barnevognen med, og tynnere gensere til å være innendørs med. Anonymkode: 17c9d...fb7 Skrev feil fordi jeg leste feil. sorry. Ja må ha genser over bodyen når dere er ute i høst og vintertiden. Er noe annet når det er varmt ute. varmere og tykkere genser ute enn innendørs. Anonymkode: 17c9d...fb7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 Har aldri brukt noe over body på min lille. Høres ut som dere har mer enn nok klær allerede. Vent med resten til baby er født. (Og jeg kjenner to som fikk baby nå som hoppet rett til str 62...) Anonymkode: e9abd...43e 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #5 Skrevet 31. august 2020 Trenger ikke genser utenpå body, med mindre bodyen er kortermet da. Har dere det kaldt inne får dere heller ha et pledd rundt baby eller en tynn ulldress. Ute holder det med en tykkere ulldress utenpå body og strømpebukse el bukse Anonymkode: 95cec...e72 5
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 Man trenger ikke genser utenpå body innendørs. Gensere ble lite brukt her de første månedene. Body og en myk bukse eller strømpebukse er som regel det mest praktiske.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #7 Skrevet 31. august 2020 Vi kommer ikke til å bruke noe genser inne, holder med body og strømpebukse/bukse. Kommer uansett til å alltid ha et pledd i nærheten som barnet kan bruke når det ligger alene i foreksempel babynestet. Utendørs blir vi å bruke strikka klær utenpå, også ned i vogn/bilstolposen. Eventuelt et pledd inni på veldig kalde dager. Anonymkode: 91ce7...261
Flamme Skrevet 31. august 2020 #8 Skrevet 31. august 2020 Har aldri brukt genser på babyen min. Vent med innkjøp til dere ser hvilke klær dere trives med og ønsker å ha mer av.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #9 Skrevet 31. august 2020 Brukte veldig lite gensre. Liker også å ha det varmt inne. Anonymkode: 60a5e...04e
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #10 Skrevet 31. august 2020 Brukte ikke gensere på baby, de sklir opp hele tida. Inne holder langermet body og en myk bukse/fotebukse/strømpebukse når man har normal stuetemperatur. Hadde ullpledd eller vuggedyne i tillegg når baby var nyfødt. Tok på ulldress utenpå innerlaget og så inn i vognposen med votter og lue når vi skulle ut. Innerste laget ullbody og bukse når det var minus ute. Vinterbaby. Anonymkode: f4fe1...43e
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #11 Skrevet 31. august 2020 Brukte heller aldri genser på baby, kun body inne. Ulldress ute i vognpose i vogna i kaldt vær. Gensere er upraktisk før de blir større Anonymkode: 07bfe...ae3
Xfreya Skrevet 2. september 2020 #12 Skrevet 2. september 2020 Jeg syntes det var skummelt nok å få en body over hodet til den nyfødte, ikke snakk om at jeg skulle prøve å dra på en genser! Brukte hel ulldress eller ulljakke oppi vognposen på vinteren, bare body og strømpebukse inne.
Mrs Robinson Skrevet 2. september 2020 #13 Skrevet 2. september 2020 Ulldress pg lue når dere skal ut! Mest praktisk og varmt. Ellers er det kun nødvendig med body og stømpis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå