AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Min mann har fått kontakt med et søskenbarn og hennes familie. Det er hyggelig å møtes. De har barn på 13, og vi har en datter på 6. Så er det en annen slektning med et annet barn på 6, som ofte også er med når vi møtes. Datteren på 13 tar ofte med gutten på 6 til trampolina for å leke. Vår datter prøver å få delta i leken, men hun blir føyset vekk av hun på 13. Jeg aner, og skjønner ikke, hvorfor. Det er nærmere kontakt mellom familiene til de andre barna, og de møtes nok oftere, men likevel... en jente på 13 som stenger ute en på 6...! Min mann mener det ikke er så mye å bry seg om, men jeg sliter med å se på det som skjer, uten å si ifra. Ville dere gjort det? Anonymkode: afb24...757
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #2 Skrevet 31. august 2020 Heve 13 åringen av trampolinen og latt 6 åringene hoppe sammen. Anonymkode: 284d3...9a8
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heve 13 åringen av trampolinen og latt 6 åringene hoppe sammen. Anonymkode: 284d3...9a8 Jeg som gjest kan jo ikke gjøre det. Anonymkode: afb24...757
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 Dersom barn ikke oppfører seg ok, og foreldrene ikke griper inn, så kan du faktisk si til barna at: «Alle får hoppe på trampolina!», enten du er gjest eller ikke. Ikke lær datteren din at det er greit å la seg tråkke på. Så lenge hun fortsatt er liten må du stå opp for henne, og vise henne hvordan det gjøres (på en ok måte) slik at hun lærer til en annen gang. Anonymkode: 8a6af...950 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #5 Skrevet 31. august 2020 Sier ikke foreldrene noe til denne 13-åringen da? Anonymkode: bb87e...130
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dersom barn ikke oppfører seg ok, og foreldrene ikke griper inn, så kan du faktisk si til barna at: «Alle får hoppe på trampolina!», enten du er gjest eller ikke. Ikke lær datteren din at det er greit å la seg tråkke på. Så lenge hun fortsatt er liten må du stå opp for henne, og vise henne hvordan det gjøres (på en ok måte) slik at hun lærer til en annen gang. Anonymkode: 8a6af...950 Hun får være på trampolinen... Men blir avvist i forsøk på kontakt med de andre. Anonymkode: afb24...757
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #7 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sier ikke foreldrene noe til denne 13-åringen da? Anonymkode: bb87e...130 Nei, usikker på om de legger merke til det. Anonymkode: afb24...757
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #8 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun får være på trampolinen... Men blir avvist i forsøk på kontakt med de andre. Anonymkode: afb24...757 Da forklarer du henne at noen barn (og voksne) kan være litt dumme i blant, men at det skal hun ikke bry seg om fordi det er de som er greie og som leker med alle som får mange venner. Dersom datteren din ikke trives under besøkene med disse familiene så ser jeg egentlig ingen grunn til å fortsette med besøkene. Evt. kan der voksne treffes, også kan barnet være sammen med besteforeldre eller andre som faktisk setter pris på å være sammen med henne. Anonymkode: 8a6af...950 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå