Gå til innhold

Bryr folk seg om hva barna går kledd i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn har nylig begynt i barnehage, han er vår første og foreløpig eneste, så er ikke veldig kjent med hva unger går i til vanlig. Men ble mildt sagt sjokkert når jeg så andre unger i barnehagen. Kidsa har på seg så nedslitte og utvaska klær. Skjønner at folk har ulik smak, men selve tøyet bør være i OK stand. Flere av ungene hadde på seg nuppete, slitte klær. Gir folk virkelig blaffen i hva ungene deres går i? Når tøy er nuppete og utvaska bør det skiftes ut etter min mening. Foreldrene deres går da ikke i utvaska og slitt tøy selv, hvorfor tvinge barna til å gå det? Er ikke unger like mye verdt? Eller hva er greia? 

Her snakker jeg ikke om merker eller tøy i i spesielle farger. Det er opp til hver enkelt å kle ungen i farger, mønstre og stoffer en liker. Forstår også at smaken er som baken, men tøyet bør være i brukbar stand. 

Anonymkode: 3fd60...10b

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

La merke til det selv da dattera vår begynte i bhg. Masse grått, beige og klær som ikke passet sammen.. Bortsett fra et par jenter. 

Men er vel greie nå om at alt er gjenbruk, arva eller lappet sammen, så det er kanskje det det er. 

Anonymkode: 3e4fa...630

Skrevet

Mange mener det ikke er så nøye i BHG, jeg kar meg stadig overraske over hva andre sender barna i

Anonymkode: a8848...700

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt barn har nylig begynt i barnehage, han er vår første og foreløpig eneste, så er ikke veldig kjent med hva unger går i til vanlig. Men ble mildt sagt sjokkert når jeg så andre unger i barnehagen. Kidsa har på seg så nedslitte og utvaska klær. Skjønner at folk har ulik smak, men selve tøyet bør være i OK stand. Flere av ungene hadde på seg nuppete, slitte klær. Gir folk virkelig blaffen i hva ungene deres går i? Når tøy er nuppete og utvaska bør det skiftes ut etter min mening. Foreldrene deres går da ikke i utvaska og slitt tøy selv, hvorfor tvinge barna til å gå det? Er ikke unger like mye verdt? Eller hva er greia? 

Her snakker jeg ikke om merker eller tøy i i spesielle farger. Det er opp til hver enkelt å kle ungen i farger, mønstre og stoffer en liker. Forstår også at smaken er som baken, men tøyet bør være i brukbar stand. 

Mange barneklær blir fort slitt nuppete?uansett i barnehagen uansett hvilket merke det er mtp at barna ruller rundt i sand, faller på knær osv og fordi de vaskes veldig ofte. Da kan man like greit bruke såkalte «barnehageklær», tviler sterkt på at de går i like slitte og nuppete klær i fritiden.

Anonymkode: 51648...c5c

• Liker 30
Skrevet

Det bryr meg ingenting om en genser har nupper eller ei skjorte er utvaska. Er det fortsatt helt, passer og har form så kan det brukes. 

Anonymkode: f06fb...737

• Liker 26
Skrevet

Nuppete klær, seriøst? 

• Liker 30
Skrevet

OMG.  Barn i nuppete barnehageklær burde sendes  hjem umiddelbart.  Ring foreldrene og be de hente podene.  48 timer karantene og prøv igjen med nye parkdresser.

• Liker 37
Skrevet
4 minutter siden, Sohl skrev:

Gratulerer med dagens trolling.

Nei, ikke trolling. Jeg er seriøst sjokkert over hva folk lar ungene sine gå i.

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Sohl skrev:

Gratulerer med dagens trolling. Hvis jobben min hadde bestått av å fingermale, kline med lim, mat, søle m.m., rulle i sand, klatre, falle på knærne etc. hadde jeg også gått i slitte og utvaska klær på jobb.

Alt tøy jeg kjøper kan hvert fall vaskes på 40 grader eller mer. Jeg greier å få det rent. Og selvsagt kan det bli nuppete og slitt, men da bytter jeg det ut. Er ikke verre enn det. 

Skrevet

Hvor nøye studerer du de andre ungene når du har kontroll på hvorvidt de går i nuppete og slitte klær? Jeg trodde jeg var opptatt av (andres) klær, men hva en barnehageunge har på seg ville jeg ikke tenkt over med mindre det helt åpenbart var feil for årstiden.

• Liker 26
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt tøy jeg kjøper kan hvert fall vaskes på 40 grader eller mer. Jeg greier å få det rent. Og selvsagt kan det bli nuppete og slitt, men da bytter jeg det ut. Er ikke verre enn det. 

Folk er forskjellige.

Anonymkode: 51648...c5c

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet det finnes nuppefjerner? 

• Liker 4
Skrevet

Hva mener du med at de tvinger barna til å gå i det? Tror du barna legger merke til nupper feks? 

• Liker 15
Skrevet

I barnehagen sender jeg barna i slitte og nuppete tøy. Ikke hull og ikke møkkete. Helt brukbare klær som barna kan leke i og ingen fare hvis det blir ødelagt. 

Andre ganger velger de klær selv og da går det som regel i det samme. Utenfor barnehage, fritid og skolen blir barna kledd i hverdagslige klær som ser penere ut. 

Er dette mitt 5 og 6 barn i barnehagen og det går med mye klær pga lek osv.

Hvorfor er det så nøye med hva de bruker? 

Barna bryr seg da ikke om nupper, om tøyet er slitt. Så klart ville de brydd seg hvis de voksne rundt begynner å påpeke det.  

Så lenge barna mine er fornøyde så kan de kle seg i all verdens tøy og farger for min del. Om det er hull i yndlings buksa til hun minste så kaster jeg den da ikke. Hun bruker den med like mye glede. 

Anonymkode: b84fd...22f

• Liker 19
Skrevet

Min datter er ei av de som overhodet ikke går med klær som matcher om du ser med voksnes øyne. Men hun har mye og svært sterke meninger om hva hun skal ha på seg. Hun gleder seg over klærne hun har fått velge gjennom hele dagen. Det er da mye viktigere at hun er glad og fornøyd med det enn at hun skal passe inn i det samfunnet har bestemt at skal matche sammen. Skal du oppdra barna dine til å være som alle andre ellers er det ikke bra nok?

Anonymkode: 45c48...e8e

• Liker 25
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare vent til ungen din kommer hjem med maling, makrell i tomat osv på klærne. Da skjønner du 😊

Anonymkode: b9f26...727

Jeg har to barn i barnehagen og ingen av de bruker utslitte og stygge klær. Jeg bryr meg selv om hvordan jeg ser ut, og liker at barna også er stelt. De søler seg ut, men har skiftetøy som er ok, og jeg vasker jo klærne. Når de er slitt går de i søpla. Klærne i skapet matcher slik at de fleste kombinasjoner passer sammen. Bruker jeg mye tid på dette? Nope. 

Anonymkode: f2838...0ae

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har to barn i barnehagen og ingen av de bruker utslitte og stygge klær. Jeg bryr meg selv om hvordan jeg ser ut, og liker at barna også er stelt. De søler seg ut, men har skiftetøy som er ok, og jeg vasker jo klærne. Når de er slitt går de i søpla. Klærne i skapet matcher slik at de fleste kombinasjoner passer sammen. Bruker jeg mye tid på dette? Nope. 

Anonymkode: f2838...0ae

Hva vil barnet ditt ha på deg da?

Anonymkode: 45c48...e8e

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...