AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Er det flere enn meg som er tidlig gravid og redd for å miste, som kanskje har mistet før eller opplevd noe skremmende? Jeg sover dårlig, har ofte mareritt og føler at det kan skje når som helst. Er litt over 6 uker på vei, og har allerede opplevd noen ting som gjør at jeg er redd. I dag f.eks måtte jeg fysisk slåss med en pitbull som angrep hunden min, fikk en rift i hånden og det gikk etter forholdene greit, men det var mest sinnet, redselen og krampene jeg fikk i magen etterpå som gjorde meg så engstelig:( Håper sånn det skal gå bra, men føler at det ikke gjør det Andre som har opplevd skremmende ting men det har gått fint, eller som er redde også? Anonymkode: 00dca...7af
tussi84 Skrevet 31. august 2020 #2 Skrevet 31. august 2020 Jeg har vært redd for å miste i alle mine svangerskap. Årsak var fordi jeg først mistet engang. Etter det har jeg vært bekymret hver gang jeg har blitt gravid på nytt. Mistet 3 ganger til. Nå på 5 forsøk ser det ut som det skal komme en frisk baby til verden i oktober, men hele svangerskapet mitt har bestått av bekymringer. Før uke 12 var bekymringen spontan abort eller MA, fra uke 12 til 23 var bekymringen sen abort, og etter uke 23 ble bekymringen fosterdød. Nå er jeg snart i uke 34. Tenker ikke hver dag på det lenger men får bekymringer av og til. Alt kommer av forhistorien min med å miste så mange ganger. Klarer på en måte ikke tro helt på at det skal gå bra, og føler meg ikke trygg før baby er ute. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 Forrige svangerskap var jeg faktisk ganske rolig. Mulig jeg var lykkelig uvitende om den mørke statistikken. Denne gangen er jeg helt nervevrak. Jeg har blødd meg gjennom hele første trimester og vært på hele 5 ultralyder pga uro. Det er så vondt å være så redd. Jeg er 14 uker og blør fortsatt, og er fremdeles livredd for å miste selv om alle ultralyder viser en frisk baby. Forstår godt hvordan du føler det med andre ord. Dersom du ikke blør eller har smerter bør du prøve å ikke engste seg, da går det som regel veldig bra Gratulerer med graviditeten forresten! Anonymkode: dec92...16d 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forrige svangerskap var jeg faktisk ganske rolig. Mulig jeg var lykkelig uvitende om den mørke statistikken. Denne gangen er jeg helt nervevrak. Jeg har blødd meg gjennom hele første trimester og vært på hele 5 ultralyder pga uro. Det er så vondt å være så redd. Jeg er 14 uker og blør fortsatt, og er fremdeles livredd for å miste selv om alle ultralyder viser en frisk baby. Forstår godt hvordan du føler det med andre ord. Dersom du ikke blør eller har smerter bør du prøve å ikke engste seg, da går det som regel veldig bra Gratulerer med graviditeten forresten! Anonymkode: dec92...16d Uff, det høres tøft ut, unner deg alt godt og håper det går bra for deg også!! Anonymkode: 00dca...7af
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #5 Skrevet 31. august 2020 1 time siden, tussi84 skrev: Jeg har vært redd for å miste i alle mine svangerskap. Årsak var fordi jeg først mistet engang. Etter det har jeg vært bekymret hver gang jeg har blitt gravid på nytt. Mistet 3 ganger til. Nå på 5 forsøk ser det ut som det skal komme en frisk baby til verden i oktober, men hele svangerskapet mitt har bestått av bekymringer. Før uke 12 var bekymringen spontan abort eller MA, fra uke 12 til 23 var bekymringen sen abort, og etter uke 23 ble bekymringen fosterdød. Nå er jeg snart i uke 34. Tenker ikke hver dag på det lenger men får bekymringer av og til. Alt kommer av forhistorien min med å miste så mange ganger. Klarer på en måte ikke tro helt på at det skal gå bra, og føler meg ikke trygg før baby er ute. Håper virkelig det går fint og at fødselen din også er fin og alt ordner seg! Det er tøft å være redd når man så gjerne vil glede seg :s Anonymkode: 00dca...7af
tussi84 Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Håper virkelig det går fint og at fødselen din også er fin og alt ordner seg! Det er tøft å være redd når man så gjerne vil glede seg :s Anonymkode: 00dca...7af Tusen takk. Har ordnet mye til baby og føler meg på en måte klar til at han kommer. Har jo kjøpt inn/fått både klær og utstyr. Er hos jordmor hver uke nå da og får ultralyd annen hver uke. Dette siden jeg er i et risiko svangerskap. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå