Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver og ønsker oss så veldig en baby. Det blir i såfall vårt tredje barn. Når jeg gikk gravid med andremann, så var vi på tidlig ultralyd, ca uke 5. Da fikk vi vite at det var tvillinger. To uker senere var vi på ny ultralyd og da var den ene borte, såkalt «vanishing twin». Denne gangen så skal jeg ha mensen om 5 dager. I forgårs hadde jeg litt rødt blod, bare noen dråper. Tenkte med en gang festeblødning, selv om jeg aldri har opplevd dette før. Men så i går så blødde jeg MYE, hele dagen. Tenkte mensen hadde kommet tidlig evt en spontanabort. I dag har det stoppet helt opp igjen, men har litt vondt i magen. Ikke blødd noen ting, kanskje bittelitt brunt rester i dagtidlig. Tok en test i dag tidlig, og kanskje det bare er mine baby-øyner som ser det, men jeg føler jeg ser en svak rosa strek!! Selv om det egentlig er litt tidlig å teste kanskje. Så begynner jeg å lure på om jeg kan ha abortert en tvilling igjen, og at jeg fortsatt er gravid. Har noen opplevd noe lignende? Kan man blø mye ved en festeblødning?

72F08343-B1ED-41AB-B95D-C1CF0887EE2D.jpeg

Anonymkode: 275be...cff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er 5 dager til du skal ha mensen er det vel litt tidlig å snakke om spontanabort. Er vel kjemisk isåfall og er vel ihvertfall for tidlig å si noe om tvillinger.

Anonymkode: 8c457...640

• Liker 1
Skrevet

Hvis blødningen du opplevde nå var en spontanabort så vil en g-test vise svakt positivt - uavhengig om du var gravid med 1 eller 2. Hcg henger alltid litt igjen... Men ettersom du er såpass tidlig og før IKM så er det en sjanse for at dette var en helt ufarlig svangerskapsblødning. Jeg har opplevd det. Eneste måten å finne ut det er å måle hcg. Du får finne ut av om du klarer å holde deg kun til tester, ca. annenhver dag (om de blir sterkere er det jo lovende) eller om du vil ha tall på det og ta blodprøver hos legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...