AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Idag sa vår tre år gamle jente til pappaen sin at jeg slo henne. Hun var helt seriøs, og lei seg. Det stemmer ikke, hun ville ikke spise middagen sin, jeg leide henne ut i gangen og sa "hvis du ikke vil spise, da kan du leke på rommet ditt i mens". Hun var noe motvillig da jeg leide henne ut, men jeg var ikke hardhendt eller noe, kun bestemt. Jeg var egentlig skikkelig irritert, for jeg hadde stått i flere timer på kjøkkenet og laget mat, mast på at de skulle sette seg ved bordet og alt var en kamp. Så vil hun ikke engang spise.. ☹️ Dette er min største frykt. Tenk om hun sier det så troverdig i barnehagen..? Vi stiller ihvertfall sykt dårlig, vi leier bolig, bor med familie som har hatt med bv å gjøre, den ene av oss har utenlandsk bakgrunn.. Jeg er imot alt som har med vold å gjøre, og ingen av oss forteller om voldelige hendelser foran barnet. Det jeg derimot vet, at enkelte i vår omgangskrets bruker denne trusselen om å slå andre, flittig. Når hun forteller om dette til meg, forteller jeg henne hva som er riktig og galt. Jeg klarer ikke tenke rasjonelt, jeg er gravid og griner for alt. Hvordan skal jeg takle dette best mulig? Anonymkode: 41d6a...2e2 1
altflyter Skrevet 31. august 2020 #2 Skrevet 31. august 2020 (endret) Snakk med datteren din og snakk med barnehagen. Tro meg. De er vant til at barn sier mye rart 😊 Jeg har en venninne som ble meldt til barnevernet av barnehagen fordi datteren sa at mor slo. Barnevernet tok en samtale med mor og barn og det viste seg fort at datteren ikke visste hva å "slå" betyr. Det ordnet seg fort og hun opplevde barnevernet som noe positivt. Datteren trodde at å kjefte og å slå var det samme. Altså at å få kjeft eller bli lei seg var det samme som å bli slått. Selvsagt må foreldre kjefte av og til. Ikke bekymre deg. Ring barnehagen og forklar og drøft det med dem og se om du får avklart om ditt barn har rett forståelse av hva å slå betyr 😊 Endret 31. august 2020 av altflyter
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 Si jenta mi, jeg har aldri slått deg. Det er ikke lov å slå andre. Men mamma var streng i stemmen fordi du nektet å spise middagen din. Unnskyld for at jeg fikk så streng stemme at du ble lei deg. Anonymkode: 39587...3b8 9
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 7 minutter siden, altflyter skrev: Snakk med datteren din og snakk med barnehagen. Tro meg. De er vant til at barn sier mye rart 😊 Jeg har en venninne som ble meldt til barnevernet av barnehagen fordi datteren sa at mor slo. Barnevernet tok en samtale med mor og barn og det viste seg fort at datteren ikke visste hva å "slå" betyr. Det ordnet seg fort og hun opplevde barnevernet som noe positivt. Datteren trodde at å kjefte og å slå var det samme. Altså at å få kjeft eller bli lei seg var det samme som å bli slått. Selvsagt må foreldre kjefte av og til. Ikke bekymre deg. Ring barnehagen og forklar og drøft det med dem og se om du får avklart om ditt barn har rett forståelse av hva å slå betyr 😊 Tusen takk for godt råd ❤️ Hun vet veldig godt hva det betyr å slå, men jeg burde kanskje snakke med dem uansett..? Det føles forferdelig skremmende, tenk om de ikke tror meg og hun blir tatt fra meg. Anonymkode: 41d6a...2e2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #5 Skrevet 31. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si jenta mi, jeg har aldri slått deg. Det er ikke lov å slå andre. Men mamma var streng i stemmen fordi du nektet å spise middagen din. Unnskyld for at jeg fikk så streng stemme at du ble lei deg. Anonymkode: 39587...3b8 Jeg sa til henne at "jeg slo deg ikke, det er ikke lov å slå. Det du sa er ikke sant. Jeg skjønner at du ble lei deg når jeg ble så streng", ble så satt ut at jeg glemte helt å si unnskyld og si det ordentlig.. 😢 Anonymkode: 41d6a...2e2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 Jeg tror det bare blir rot viss du sier fra til barnehagen om at jenta sier at du slo. Det er jo ikke sikkert at jenta kommer til å nevne det for barnehagen, så ingen grunn til å gjøre barnehagen oppmerksom (og i verste fall mistenksom!) på dette 🙂 Støtter Anonymkode: 39587...3b8: i jenta mi, jeg har aldri slått deg. Det er ikke lov å slå andre. Men mamma var streng i stemmen fordi du nektet å spise middagen din. Unnskyld for at jeg fikk så streng stemme at du ble lei deg. Anonymkode: aca89...20f 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #7 Skrevet 31. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for godt råd ❤️ Hun vet veldig godt hva det betyr å slå, men jeg burde kanskje snakke med dem uansett..? Det føles forferdelig skremmende, tenk om de ikke tror meg og hun blir tatt fra meg. Anonymkode: 41d6a...2e2 Ikke snakk med barnehagen om det. Da det kan slå ut veldig feil, fordi de kan tolke det som at du prøver å skjule at du har slått henne. Hun sier det mest sannsynlig ikke der. Anonymkode: c38c8...e1f 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #8 Skrevet 31. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke snakk med barnehagen om det. Da det kan slå ut veldig feil, fordi de kan tolke det som at du prøver å skjule at du har slått henne. Hun sier det mest sannsynlig ikke der. Anonymkode: c38c8...e1f Du har et poeng der, jeg har jo ingenting å skjule, jeg er bare så redd for alle mulige konsekvenser.. Fikk vite at hun sa til et familiemedlem at pappa slo henne. Han var ikke i nærheten av henne engang😐 Anonymkode: 41d6a...2e2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #9 Skrevet 31. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har et poeng der, jeg har jo ingenting å skjule, jeg er bare så redd for alle mulige konsekvenser.. Fikk vite at hun sa til et familiemedlem at pappa slo henne. Han var ikke i nærheten av henne engang😐 Anonymkode: 41d6a...2e2 Det går nok bra skal du se❤️ Nå er det noen år siden jeg jobbet i barnehage (nærmere 10 år siden) og barna sa «du slo meg» til oss og til hverandre bare man ga dem et strengt blikk. Anonymkode: c38c8...e1f 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #10 Skrevet 31. august 2020 Jeg forstår ikke hvorfor du tar barnet bort fra spisebordet. Har ikke tall på hvor mange ganger en av ungene har sagt ‘liker ikke’, men som fremdeles spiser når de har vært ved bordet en stund mens vi andre spiser. Anonymkode: 0ed8e...a2f 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #11 Skrevet 31. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hvorfor du tar barnet bort fra spisebordet. Har ikke tall på hvor mange ganger en av ungene har sagt ‘liker ikke’, men som fremdeles spiser når de har vært ved bordet en stund mens vi andre spiser. Anonymkode: 0ed8e...a2f Dette ser vi ofte at skjer i barnehagen også ja. Men når de må sitte en god stund med bordet så spiser de ofte litt likevel. Anonymkode: 3e233...fbf
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #12 Skrevet 31. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går nok bra skal du se❤️ Nå er det noen år siden jeg jobbet i barnehage (nærmere 10 år siden) og barna sa «du slo meg» til oss og til hverandre bare man ga dem et strengt blikk. Anonymkode: c38c8...e1f Har hørt det er ganske vanlig. Men hun er jo så troverdig.. For et par uker siden nektet hun å bli med på kveldsstellet og prøvde hele tiden å stikke av fra badet, jeg ble lei og løftet henne tilbake til badet. Jeg holdt henne i armene så hun skulle stå rolig, og da var jeg nok litt hardhendt fordi hun sa hun fikk vondt. Den hendelsen satt en støkk i meg og det er nok derfor jeg er så nervøs nå.. 😢 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hvorfor du tar barnet bort fra spisebordet. Har ikke tall på hvor mange ganger en av ungene har sagt ‘liker ikke’, men som fremdeles spiser når de har vært ved bordet en stund mens vi andre spiser. Anonymkode: 0ed8e...a2f Hun klatret rundt og ålet seg på benken, og stadig ville ut på gulvet og leke. Om hun sitter vanlig og pirker i maten og lager grimaser og sier "jeg liker ikke" hadde det vært helt greit. Enten sitter du pent ved bordet, eller så går du et annet sted. Anonymkode: 41d6a...2e2 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #13 Skrevet 31. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Idag sa vår tre år gamle jente til pappaen sin at jeg slo henne. Hun var helt seriøs, og lei seg. Det stemmer ikke, hun ville ikke spise middagen sin, jeg leide henne ut i gangen og sa "hvis du ikke vil spise, da kan du leke på rommet ditt i mens". Hun var noe motvillig da jeg leide henne ut, men jeg var ikke hardhendt eller noe, kun bestemt. Jeg var egentlig skikkelig irritert, for jeg hadde stått i flere timer på kjøkkenet og laget mat, mast på at de skulle sette seg ved bordet og alt var en kamp. Så vil hun ikke engang spise.. ☹️ Dette er min største frykt. Tenk om hun sier det så troverdig i barnehagen..? Vi stiller ihvertfall sykt dårlig, vi leier bolig, bor med familie som har hatt med bv å gjøre, den ene av oss har utenlandsk bakgrunn.. Jeg er imot alt som har med vold å gjøre, og ingen av oss forteller om voldelige hendelser foran barnet. Det jeg derimot vet, at enkelte i vår omgangskrets bruker denne trusselen om å slå andre, flittig. Når hun forteller om dette til meg, forteller jeg henne hva som er riktig og galt. Jeg klarer ikke tenke rasjonelt, jeg er gravid og griner for alt. Hvordan skal jeg takle dette best mulig? Anonymkode: 41d6a...2e2 Skjedd meg, vet ikke hvor saken ender ennå, men alle sier det vil gå bra. Anonymkode: 63b94...1d6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #14 Skrevet 1. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjedd meg, vet ikke hvor saken ender ennå, men alle sier det vil gå bra. Anonymkode: 63b94...1d6 Hva mener du, har du blitt meldt til barnevernet? Anonymkode: 41d6a...2e2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #15 Skrevet 1. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun klatret rundt og ålet seg på benken, og stadig ville ut på gulvet og leke. Om hun sitter vanlig og pirker i maten og lager grimaser og sier "jeg liker ikke" hadde det vært helt greit. Enten sitter du pent ved bordet, eller så går du et annet sted. Anonymkode: 41d6a...2e2 Da vet hun hva hun må gjøre for å slippe å sitte ved bordet. Anonymkode: 0ed8e...a2f 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #16 Skrevet 1. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du, har du blitt meldt til barnevernet? Anonymkode: 41d6a...2e2 Ja, barnet fortalte en gang i bhg og jeg ble meldt. Anonymkode: 63b94...1d6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #17 Skrevet 1. september 2020 Barn vet hva å slå er, og de vet man ikke skal gjøre det, og de vet at man blir lei seg når man blir slått. Barnet ble lei seg av noe du gjorde, selv om du bare snakket bestemt. Veien er kort fra å koble å føle at man bli lei seg til å huske at man blir lei seg av å slått. Anonymkode: ce8b2...51f
Raven.Writingdesk Skrevet 1. september 2020 #18 Skrevet 1. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har et poeng der, jeg har jo ingenting å skjule, jeg er bare så redd for alle mulige konsekvenser.. Fikk vite at hun sa til et familiemedlem at pappa slo henne. Han var ikke i nærheten av henne engang😐 Anonymkode: 41d6a...2e2 Hva mener du her? Han var ikke i nærheten av henne .. - på hvilken måte?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #19 Skrevet 1. september 2020 14 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev: Hva mener du her? Han var ikke i nærheten av henne .. - på hvilken måte? At han var ute og hun var inne med familiemedlemmet. 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barn vet hva å slå er, og de vet man ikke skal gjøre det, og de vet at man blir lei seg når man blir slått. Barnet ble lei seg av noe du gjorde, selv om du bare snakket bestemt. Veien er kort fra å koble å føle at man bli lei seg til å huske at man blir lei seg av å slått. Anonymkode: ce8b2...51f Nettop.. Hun var lei seg pga jeg var streng, bare så skremmende når hun sier dette her. Anonymkode: 41d6a...2e2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #20 Skrevet 1. september 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, barnet fortalte en gang i bhg og jeg ble meldt. Anonymkode: 63b94...1d6 Hva hendte videre? Anonymkode: 41d6a...2e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå