Gå til innhold

Fortelle om narsisisten jeg har oppdaget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har oppdaget at min ene søsken er narsisist. Det er 2 år siden det gikk opp for meg. Jeg fikk svar på mye fra fortiden og oppveksten min da.

Nå vurderer jeg å fortelle dette til min andre søsken som ikke er narsisist. Dette er fordi jeg ikke vil miste denne søsken, at N-søsken skal ødelegge vårt forhold. Da kan jeg slippe å bekymre meg for løgn og baksnakking, siden min friske søsken ikke vil tro på det mer.

Ønsker ikke miste den friske søsken. Men N-søsken min må jeg med en tåre holde meg borte fra så mye som mulig.

Det som er dumt ved å fortelle dette er at jeg er redd for at min friske søsken skal bli veldig lei seg. Eller ikke tro på meg. Men hun vet at jeg er en ærlig person som ikke bare kommer på noe slikt, derfor tenker jeg at hun faktisk vil tro på meg.

Ønsker ikke at min friske søsken skal bli lei seg av sannheten, at sannheten er at N-søsken ikke egentlig bryr seg om min friske søsken. At alt bare er ett spill og at min friske søsken bare er en brikke for N-søsken.

Sannheten er det beste syns jeg. Det har vært mange tårer fra meg når jeg innså at denne søsken min som jeg trodde skulle endre seg etterhvert, faktisk aldri vil endre seg. Samtidig se hvor mye hun har ødelagt for meg opp igjennom, og at jeg trodde alt var min feil.

Men jeg vet ikke hvordan dette vil gå, ved å fortelle dette til min friske søsken. De har jevnøig kontakt og det vil bli veldig rart. 

Lurer også på hvordan jeg skal ta dette opp med legen? Jeg kan jo ikke gi diagnoser sånn egentlig, når jeg ikke er psykolog. Hvordan få dette frem hos legen? Jeg må bli henvist til psykolog.  Jeg har mye å bearbeide og trenger råd for hvordan jeg skal takle å leve i familie med en slik person.

Håper noen gir meg gode råd her, jeg er redd for å fortelle dette til friske søsken og rede for å gå til legen med dette.

Vet ikke hva resultatet blir til slutt, eller hvordan min friske søsken vil ta det.

Anonymkode: ce418...17b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...