AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Kan noen tipse om en god kombinert vaskemaskin/tørketrommel? Det er ikke mulig å stille inn temperatur på tørketrommelen vi har. Det må det være på ny maskin. Vet ikke hvor mange kg den tar, men den står bare og durer hvis jeg legger sengetøy og håndklær fra vaskemaskina i den.. Vil gjerne ha plass til en god del i den. Vi er en familie på snart 4, inkl. et bhgbarn. Anonymkode: 3b132...7ff
Gjest Blondie65 Skrevet 31. august 2020 #2 Skrevet 31. august 2020 Jeg vet ikke helt om jeg vil anbefale kombinert maskin når dere er så mange. Jeg har kombinert maskin selv, fra Siemens. Er veldig fornøyd med den, men jeg er en i husstanden.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 44 minutter siden, Blondie65 skrev: Jeg vet ikke helt om jeg vil anbefale kombinert maskin når dere er så mange. Jeg har kombinert maskin selv, fra Siemens. Er veldig fornøyd med den, men jeg er en i husstanden. Det eneste vi tromler er forresten håndklær og sengetøy. Samt litt barnehageklær nå da. Hvis den kommende babyen gulper endel, så kommer hennes klær til å tromles også. Brukte ikke trommel med førstemanns klær. Hvis vi hadde tromla alt vi vasker, så hadde det sikkert vært bedre med egen trommel ja. De dagene vi vasker flere maskiner tenker jeg at vi vasker det som skal henges opp først, og så det som skal tromles. Hva slags Siemensmaskin har du? Pris? Anonymkode: 3b132...7ff
Gjest Blondie65 Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det eneste vi tromler er forresten håndklær og sengetøy. Samt litt barnehageklær nå da. Hvis den kommende babyen gulper endel, så kommer hennes klær til å tromles også. Brukte ikke trommel med førstemanns klær. Hvis vi hadde tromla alt vi vasker, så hadde det sikkert vært bedre med egen trommel ja. De dagene vi vasker flere maskiner tenker jeg at vi vasker det som skal henges opp først, og så det som skal tromles. Hva slags Siemensmaskin har du? Pris? Anonymkode: 3b132...7ff Jeg husker ikke modellnummeret. Jeg tromler alt som kan tromles, men det betyr jo at jeg ikke kan vaske helt fulle maskiner. Jeg valgte maskin ut fra at jeg kan se hvor lang tid som gjenstår. Det var viktig for meg. Den kostet nok nærmere 10.000 da jeg kjøpte den i 2018.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #5 Skrevet 31. august 2020 Elkjøp selger slike maskiner på kampanje nå. Alt fra 5.000 til 20.000 https://www.elkjop.no/catalog/hvitevarer/no-vaskemaskin-med-torketrommel/vaskemaskin-med-torketrommel Anonymkode: 9242a...a75
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 Vi hadde et slikt vidunder en stund. Alt som hadde vært tørketromlet måtte en tur på tørkestativet, da vi aldri fikk det helt tørt. Det var i overkant irriterende. Anonymkode: 19b8e...cb2
Gjest Blondie65 Skrevet 31. august 2020 #7 Skrevet 31. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde et slikt vidunder en stund. Alt som hadde vært tørketromlet måtte en tur på tørkestativet, da vi aldri fikk det helt tørt. Det var i overkant irriterende. Anonymkode: 19b8e...cb2 Hvis jeg vasker fire kilo klær får jeg det helt tørt. Det er kapasiteten til tørketrommelen. Har aldri hatt behov for noe annet enn en kort lufting av klær dersom jeg har mer klær i maskinen enn fire kilo. Hvis jeg vasker sengetøy og truser samtidig er det for stor forskjell på disse til at automatikken greier å skjønne at alt er tørt. Derfor vasker jeg sengetøy for seg selv sammen med håndklær. Jeg er veldig fornøyd med denne maskinen - den er også stillegående.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #8 Skrevet 31. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde et slikt vidunder en stund. Alt som hadde vært tørketromlet måtte en tur på tørkestativet, da vi aldri fikk det helt tørt. Det var i overkant irriterende. Anonymkode: 19b8e...cb2 Husker du merke/modell? Tror disse maskinene er mye bedre nå enn for noen år siden. Anonymkode: 3b132...7ff
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #9 Skrevet 31. august 2020 Ca hvor mange kg veier dobbeltdynetrekk, laken for dobbeltseng og to putetrekk når det er vått? Ser det er stor prisforskjell. 1400 eller 1600 omdreininger. Kapasitet for 4/6 kg eller 7/10 kg. Jeg er fornøyd med vaskemaskina vi har nå, den har 1600 omdreininger, usikker på kapasitet. Den er normalt stor. 10 kg er kanskje unødvendig? Blondie, hvor mye f.eks. får du tørket i din? 4 kg høres lite ut. Anonymkode: 3b132...7ff
Gjest Blondie65 Skrevet 1. september 2020 #10 Skrevet 1. september 2020 Jeg har dobbel dyne. Jeg vasker to putetrekk og dobbeldynetrekket i en maskin og da er alt tørt når det er ferdig. Laken går med hvitvask og derfor ikke sammen med det andre. Min maskin har 1500 omdreininger som max. Jeg veier selvsagt ikke klærne, jeg bare fyller på. Er plaggene noenlunde lik i størrelse er tørkekapasiteten større enn 4 kg. F.eks. hvis jeg vasker sokker og truser er alt tørt selv om maskinen er full (mer enn 4 kg). Vasker jeg 6 håndklær er også disse tørre. Vasker jeg en full maskin som er blanding av truser og håndklær er det restfuktighet i håndklærne - men det er ikke verre enn at jeg enten kan tørke disse en time til eller legge dem til lufting. Jeg ser at du får mer for pengene ved å kjøpe Bosch hos f.eks. Elkjøp.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #11 Skrevet 1. september 2020 Jeg trooor det er denne, ellers er den farlig kliss lik 😅 https://www.bosch-home.no/produktliste/vaskemaskiner-og-toerketromler/kombinert-vasktoerk/vaskemaskin-med-toerketrommel/WDU285L9SN?breadcrumb=washerdryers2 Vi kjøpte den for rundt 8000,- om jeg ikke husker helt feil, og vi er veldig fornøyde. Bruker vask- og tørk til sengetøy, håndkler og undertøy, sjelden på noe annet da det bare er samboer og meg. Anonymkode: 3825e...739
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå