Gå til innhold

102 nysmittede i dag?

Fremhevede innlegg

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, når man ser på tallene i både Norge og verden, så må jeg si at den såkalte bagatelliseringsbrigaden fremstår som de med realitetsorienterte..

Anonymkode: 52175...f4a

Det er helt korrekt.

Bagatelliseringsbrigaden er stor.

Jeg holder til i en større avdeling der. Den heter heter kunnskaps- og realitetskompaniet. Og vi får stadig flere medlemmer.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siste ukes tall viser at trenden med stor sannsynlighet er nedadgående. Det blir stadig færre nye tilfeller per uke, og andelen positive tester er stabilt lav til tross for økt testing de siste ukene - dette viser at det er liten skjult smitte i samfunnet.

Anonymkode: 1f3d7...715

Siste ukes tall viser alltid smittesituasjonen for en til to uker bak i tid, og da var trenden nedadgående.  Hvordan smittesituasjonen er i dag ser vi først neste uke. 

Det tar som sagt tid å bli smittet, utvikle symptomer, bli testet, og få prøvesvar.

Det er faktisk en av utfordringene helsemyndighetene har, at det bildet de hele tiden må forholde seg til har en til to ukers forsinkelse.  De må prøve å forutse hva,som vil skje i morgen basert på tallene de har i dag, som igjen er basert på noe som skjedde for to uker siden.

Anonymkode: e0e9c...ce8

Skrevet
2 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Jeg holder til i en større avdeling der. Den heter heter kunnskaps- og realitetskompaniet. Og vi får stadig flere medlemmer.

Avdelingen vokser heldigvis for hver dag som går 🙂

I dag går 35 smittevernansvarlige i helsevesenet ut mot media og plassen de gir til tre hysterikere.

Anonymkode: 0b769...cd4

• Liker 3
Skrevet
15 timer siden, Hatsumomo skrev:

Fordi smitten brer seg blandt hovedsakelig unge mennesker som ikke blir syke i særlig grad. De som ble smittet rundt påsketider var godt voksne mennesker.

Så det underbygger bare påstanden om at viruset er farlig for svært syke og/eller svært gamle mennesker, slik som … ja, skal vi se... de fleste andre virus?

Anonymkode: ae2ee...70a

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så det underbygger bare påstanden om at viruset er farlig for svært syke og/eller svært gamle mennesker, slik som … ja, skal vi se... de fleste andre virus?

Anonymkode: ae2ee...70a

Viruset er farligst for gamle og syke, men det er også farlig for alle andre. Smitten i befolkningen er såpass stor at mange andre land hadde reagert med portforbud og nedstengning. Smitten er dessuten dårlig kontrollert. I Kina har de til og med barrikadert utgangsdører og til dels lenket smitteutsatte fast for å sikre at karantenen blir overholdt, selv om antall syke relativt sett er vesentlig lavere enn hos oss. De praktiserer dessuten 40 dagers karantene, i motsetning til fattige 7 dager her. Vi liker å vise at vi er et foregangsland når det gjelder smittsomme sykdommer. Da må vi ta vårt ansvar minst like alvorlig som de strengeste regimene ellers, og liknende tiltak må settes i verk her.

Anonymkode: f841c...7d6

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Og hvilken rolle spiller det om folk blir litt forkjøla?

Du får ringe Espen Nakstad og spørre.

https://www.tv2.no/nyheter/11618275/

Anonymkode: 1961d...3eb

• Liker 1
Skrevet

...og 57 nye smittede så langt idag, dvs vi ender kanskje opp med rundt 70-80 totalt. Høyt det også, sist vi hadde slike tall var i april, da de fleste fortsatt levde ganske isolert med hjemmekontor og mindre sosial omgang. Synes ikke dette går veien, selv om det så langt ser bra ut med antall sykehusinnlagte. Vi får håpe man i større grad klarer å holde smitten blant de unge denne gangen og ikke inn på gamlehjem  og til besteforeldre, som sist... DA vil man også se økning i dødsfall og innlagte. 

Anonymkode: dd6f7...a25

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ringe Espen Nakstad og spørre.

https://www.tv2.no/nyheter/11618275/

Ja, det skulle jeg mer enn gjerne gjort om jeg hadde hatt noen form for makt. Sier seg selv at unge mister respekten for tiltakene når de ikke henger på greip med risikoen i det hele tatt. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, det skulle jeg mer enn gjerne gjort om jeg hadde hatt noen form for makt. Sier seg selv at unge mister respekten for tiltakene når de ikke henger på greip med risikoen i det hele tatt. 

Du kan jo ringe ham for å bli litt opplyst, om ikke annet. 

• Liker 2
  • Opprett ny...