AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Jeg har fått en bekymringsmelding fra barnevernet. Bør jeg være bekymret? Har hørt mye dritt om barnevenet og er veldig bekymret. hva bør jeg gjøre? hilsen bekymret 4 barns far. Anonymkode: f3483...053
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 Hvis barnet ditt har vært utsatt for omsorgssvikt bør du være bekymret, ja. Selv om det finnes unntak, så er de fleste som klager på barnevernet, "barnemishandlere" som ikke ser det selv. Som skylder på barnet, som skylder på naboen/skolen/eksen som de påstår har sendt inn falske anklager, eller de påstår ungen de slår og brøler til ble tatt av barnevernet pga at de hadde flekker på genseren en dag på skolen. Anonymkode: a5a83...ed1 39
Papptil4 Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis barnet ditt har vært utsatt for omsorgssvikt bør du være bekymret, ja. Selv om det finnes unntak, så er de fleste som klager på barnevernet, "barnemishandlere" som ikke ser det selv. Som skylder på barnet, som skylder på naboen/skolen/eksen som de påstår har sendt inn falske anklager, eller de påstår ungen de slår og brøler til ble tatt av barnevernet pga at de hadde flekker på genseren en dag på skolen. Anonymkode: a5a83...ed1 Barna mine har det fint og jeg er ikke redd for de skal mistenke omsorgssvikt. Men blir jo redd for at de skal ta barna mine når jeg hører så mange stygge historier. 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #5 Skrevet 31. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis barnet ditt har vært utsatt for omsorgssvikt bør du være bekymret, ja. Selv om det finnes unntak, så er de fleste som klager på barnevernet, "barnemishandlere" som ikke ser det selv. Som skylder på barnet, som skylder på naboen/skolen/eksen som de påstår har sendt inn falske anklager, eller de påstår ungen de slår og brøler til ble tatt av barnevernet pga at de hadde flekker på genseren en dag på skolen. Anonymkode: a5a83...ed1 Den her kunne du ha spart deg for!! Du vet vel at det faktisk også finnes mange uskyldige mennesker som blir meldt inn over lav sko pga offentlige etater har meldeplikt?! For en skremmende tankegang du har!! Ts er uskyldig til det motsatte er bevist! Anonymkode: 6ab24...b32 22
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Den her kunne du ha spart deg for!! Du vet vel at det faktisk også finnes mange uskyldige mennesker som blir meldt inn over lav sko pga offentlige etater har meldeplikt?! For en skremmende tankegang du har!! Ts er uskyldig til det motsatte er bevist! Anonymkode: 6ab24...b32 Hvorfor blir du så sint? Hvorfor skriver du med mange utropstegn? Det går an å ha en saklig diskusjon med fokus på selve saken. Det er mitt inntrykk at mange som misliker BV er ofte de samme folket som blir hele tiden sinne, lite saklige og ser ikke på en sak med flere perspektiver. Anonymkode: 40c15...e6b 44
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #7 Skrevet 31. august 2020 Har barna dine det helt fint og det ikke er snakk om omsorgssvikt så kan du bare ta det med ro Selv om det kjennes ubehagelig (og de som jobber i barnevernet VET at det kan føles ubehagelig å få en melding mot seg), Så spørs det helt hva bekymringen går på da Uansett har de plikt til å følge opp bekymringen. Anonymkode: ac539...35a 11
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #8 Skrevet 31. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor blir du så sint? Hvorfor skriver du med mange utropstegn? Det går an å ha en saklig diskusjon med fokus på selve saken. Det er mitt inntrykk at mange som misliker BV er ofte de samme folket som blir hele tiden sinne, lite saklige og ser ikke på en sak med flere perspektiver. Anonymkode: 40c15...e6b Det er fordi du bedømmer Ts. Jobb med fordommene dine! Jeg jobber daglig med folk som blir meldt til barnevernet og vet hvor stort stigma det er allerede for de det gjelder. Ditt inntrykk er forøvrig FEIL. Mange blir meldt pga de trenger litt veiledning, økonomisk støtte o.l. Men er livredde for å si det til noen nettopp pga dine fordommer. Anonymkode: 6ab24...b32 10
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #9 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er fordi du bedømmer Ts. Jobb med fordommene dine! Jeg jobber daglig med folk som blir meldt til barnevernet og vet hvor stort stigma det er allerede for de det gjelder. Ditt inntrykk er forøvrig FEIL. Mange blir meldt pga de trenger litt veiledning, økonomisk støtte o.l. Men er livredde for å si det til noen nettopp pga dine fordommer. Anonymkode: 6ab24...b32 Og en annen ting. Du snakker om nyanser når det du kom med ikke var nyansert i det hele tatt? Anonymkode: 6ab24...b32 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #10 Skrevet 31. august 2020 12 minutter siden, Papptil4 skrev: Barna mine har det fint og jeg er ikke redd for de skal mistenke omsorgssvikt. Men blir jo redd for at de skal ta barna mine når jeg hører så mange stygge historier. Spørs hvem som har meldt og hva bekymringen er. Anonymkode: 69ecc...41f 3
Papptil4 Skrevet 31. august 2020 #11 Skrevet 31. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har barna dine det helt fint og det ikke er snakk om omsorgssvikt så kan du bare ta det med ro Selv om det kjennes ubehagelig (og de som jobber i barnevernet VET at det kan føles ubehagelig å få en melding mot seg), Så spørs det helt hva bekymringen går på da Uansett har de plikt til å følge opp bekymringen. Anonymkode: ac539...35a Takk, ja er ubehagelig. Men aner ikke hvem som har sendt inn bekymringsmeldig eller hva de har sagt...
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #12 Skrevet 31. august 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis barnet ditt har vært utsatt for omsorgssvikt bør du være bekymret, ja. Selv om det finnes unntak, så er de fleste som klager på barnevernet, "barnemishandlere" som ikke ser det selv. Som skylder på barnet, som skylder på naboen/skolen/eksen som de påstår har sendt inn falske anklager, eller de påstår ungen de slår og brøler til ble tatt av barnevernet pga at de hadde flekker på genseren en dag på skolen. Anonymkode: a5a83...ed1 Wow 🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️ Anonymkode: 9ca2a...e17 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #13 Skrevet 31. august 2020 1 minutt siden, Papptil4 skrev: Takk, ja er ubehagelig. Men aner ikke hvem som har sendt inn bekymringsmeldig eller hva de har sagt... Om du får en bekymringsmelding så skal du få vite hva bekymringen går ut på også. Anonymkode: 69ecc...41f 14
Papptil4 Skrevet 31. august 2020 #14 Skrevet 31. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du får en bekymringsmelding så skal du få vite hva bekymringen går ut på også. Anonymkode: 69ecc...41f Jeg vet bare litt, men de kan jo ha sagt mye mer som jeg ikke vet om. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #15 Skrevet 31. august 2020 Nei ikke om det i bekymringsmeldingen ikke stemmer. Har selv hatt med BV pga barnefaren fikk bekymringsmeldinger på han som far,å siden jeg har hovedomsorgen så kom de også på hjemmebesøk her. BV kom kun på ett hjemmebesøk her og ett hjemmebesøk hos far. Så hadde vi noen møter med BV på kontoret deres før de henla saken. Det er nå 4 år siden å hørte ikke noe mer fra BV etter de henlegget saken. Anonymkode: 84edd...0b1 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #16 Skrevet 31. august 2020 Har du vært i møte for å gjennomgå meldingen? Om det du er meldt for ikke stemmer så har du ingenting å bekymre deg for. Anonymkode: 781e2...810 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #17 Skrevet 31. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du vært i møte for å gjennomgå meldingen? Om det du er meldt for ikke stemmer så har du ingenting å bekymre deg for. Anonymkode: 781e2...810 Er dette helt sikkert for alle? Anonymkode: 69ecc...41f 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #18 Skrevet 31. august 2020 Er ikke redd barnevernet. Er midt i en sak selv Anonymkode: e7c51...6fc
Papptil4 Skrevet 31. august 2020 #19 Skrevet 31. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du vært i møte for å gjennomgå meldingen? Om det du er meldt for ikke stemmer så har du ingenting å bekymre deg for. Anonymkode: 781e2...810 Nei har ikke vært i møte enda og bekymringsmedlingen stemmer ikke. Er bare redd for barnevernet generelt. 1
Papptil4 Skrevet 31. august 2020 #20 Skrevet 31. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke redd barnevernet. Er midt i en sak selv Anonymkode: e7c51...6fc hvordan opplever du dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå