AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Tror dere egentlig at vi hadde sett verre ut om vi ikke brukte hudpleieprodukter? Og er balsam egentlig nødvendig? Anonymkode: bc0c3...d48
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #2 Skrevet 31. august 2020 Balsam er i alle fall veldig bra for folk som har tendens til floker. Folk med hudproblemer/hudsykdommer har selvsagt ekstremt god nytte av hudpleieprodukter. Anonymkode: 857f2...032 5
Humle Brumle Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 Håret mitt er umulig å gjøre noe mer hvis jeg kun vasker og skal gre det etterpå. Så jeg jeg hadde ikke sett ut om jeg ikke brukte balsam. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 Håret mitt er helt umulig uten litt balsam i lengdene. Statisk elektrisk, og flokete. Huden kan deler av året være like fin uten hudpleie. Men er det tørt om vinteren har jeg tørre partier, sprengte blodkar, linjer, med mer, da er riktige produkter gull verdt. Det samme gjelder om jeg har vært i solen. Samt i perioder jeg bruker mye sminke, da blir porene stygge og store om jeg ikke passer på rens og peeling. Anonymkode: 70a60...0e1
Perelandra Skrevet 31. august 2020 #5 Skrevet 31. august 2020 Jeg har tørt krøllete hår og trenger balsam for å unngå at håret tover seg. Uten balsam er alternativene enten å anlegge dreads eller å ha helt kort hår. 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 Jeg har også tørt hår. Har tørr/dehydrert hud så trenger selvsagt også krem i både ansikt og på kropp. Om jeg ikke skulle trenge krem kunne jeg heller ikke dusjet siden det naturlige fettlaget blir fjernet når vi vasker oss, men vi vasker oss for at det skal være levelig for de rundt oss, så da må jeg selvsagt vaske meg. Anonymkode: d9598...1a7
Gjest Saph Skrevet 31. august 2020 #7 Skrevet 31. august 2020 Da hadde jeg hatt hudkreft, akne og dreads. Så fortsetter med hudpleie og balsam jeg.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #8 Skrevet 31. august 2020 Balsam er et must, håret blir elektrisk og flokete uten. Hudpleie er også viktig, for meg. Jeg er ganske slapp med hudpleie når jeg er på hytta, kun renseservietter og en enkel hudkrem. Huden min er aldri pen etter 14 dager på hytta. Anonymkode: 8cb6b...a95
Thyra Skrevet 31. august 2020 #9 Skrevet 31. august 2020 Bruker balsam, hvis ikke blir håret en eneste stor floke. Og fuktighetskrem etter behov. Dvs jeg har ikke noe omfattende daglig smøreregime, egen dagkrem, nattkrem, øyekrem osv. Bruker fuktighetskrem når huden føkes tørr.
Djungelvrål Skrevet 31. august 2020 #10 Skrevet 31. august 2020 Bruker sikkert en 10-20 produkter i den daglige rutinen. Fortsetter med det, fordi jeg liker det og fordi det får meg til å se bedre ut.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #11 Skrevet 1. september 2020 Jeg har fet hodebunn og trenger ikke balsam, men jeg må til gjengjeld vaske håret annenhver dag for å ikke se direkte skitten ut. Anonymkode: 44c61...396
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #12 Skrevet 1. september 2020 Ja. Jeg merker fort nedgang på hud og hår hvis jeg skipper mine daglige rutiner:) Anonymkode: 2101d...28f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #13 Skrevet 1. september 2020 Det meste er bullshit. Men en må vaske seg og noe hår trenger balsam, og hud kan trenge fuktighet, etter at en av-fetter hår og hud med å vaske dem. Hud og hår kan si god i fra at : "nå har du vært litt hard på av-fettingen her gitt." Og vise symptomer på det. Men det meste av spesialprodukter og merkelige ingredienser er tull og tøys og for å lokke oss til å bruke gi pengene våre til dem som roper høyest og lyver best. "alle" bruker kremer, såpe, balsam ol. Det er en haug av penger i det her. (Noen har problemhud og trenger ting til den.) Anonymkode: 5abca...04a 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #14 Skrevet 1. september 2020 Ja og "alle" må ha solkrem Anonymkode: 5abca...04a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #15 Skrevet 1. september 2020 Selvfølgelig virker det, men ikke alle trenger det like mye. Moren min på 70 har knapt brukt noen produkter og har veldig pen hud. Jeg har fet og uren hud og blir mye bedre med tilpassede produkter. Anonymkode: 4bba5...1f8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #16 Skrevet 2. september 2020 Bruker dere sånn balsam der vasker ut eller leave in? Er det egentlig vits med å vaske ut når det eksisterer leave in? Anonymkode: bc0c3...d48
Roci Skrevet 2. september 2020 #17 Skrevet 2. september 2020 Å avskrive alt av pleieprodukter for hår og hud som "bullshit" er vel på sett og vis i andre enden av skalaen fra å tro på alle påstander som produsentene slenger ut. Balsam er f.eks. ikke noe "hokus-pokus" - i prinsippet hjelper den til å lukke skjellaget på hårstråene slik at overflaten blir glattere og ikke floker seg. Når det gjelder hudpleie, så kan man lese seg opp hva de ulike ingrediensene er, hvilken funksjon de har og hvilke virkestoffer som har dokumentert effekt, og da snakker jeg ikke om produsentens egen "forskning" på 30 kvinner i 14 dager, men større, kliniske, uavhengige studier. Da kan man lett finne ut om et produkt er noe man kan ha nytte av, eller om det bare er bortkastede penger. Personlig både ser og merker jeg stor forskjell på huden etter at jeg begynte å bruke produkter tilpasset huden min. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #18 Skrevet 3. september 2020 Jeg må bruke litt balsam i tuppene slik at det ikke floker seg. Jeg har fin hud uten noen problemer, men jeg synes den er freshere ut med en lett fuktighetskrem. (jeg tror ikke den hjelper mot rynker/ aldring generelt, men den ser bedre ut med litt fukt-hjelp). Det finnes jo også mange typer hudproblemer som kan bedres ved bruk av riktige hudpleieprodukter. Anonymkode: 632c3...c7b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #19 Skrevet 5. september 2020 Kan det stemme at Leave in balsam pleier mindre enn den man har i etter dusj som man vasker ut igjen? Jeg brukte ikke balsam i dag og håret mitt er mer flokete nå selv om jeg har i leave in.. Anonymkode: bc0c3...d48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå