AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #1 Del Skrevet 31. august 2020 Overhørte en far med en toårig gutt i vogn på klesbutikk, det var sokker og T-skjorte med Peppa Gris, gutten spurte om å få. Faren svarte «nei, det der er for jenter». Er Peppa Gris for jenter? Reagerte litt på dette. Tok et bilde av sokkene for å illustrere, se under. Anonymkode: 2ef02...6a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #2 Del Skrevet 31. august 2020 Nei stakkars gutt 😏 min gutt var hekta på dora the explorer. Han fekk rosa teppe med med dora på. Og dora radiostyrt bil 🥰 Anonymkode: 04a2d...dea 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WhiteSwan Skrevet 31. august 2020 #3 Del Skrevet 31. august 2020 Det var faren sin mening. Gutter kan selvfølgelig gå med rosa klær og se på Peppa gris 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #4 Del Skrevet 31. august 2020 Må si meg enig med faren her, veldig jentete sokker. Peppa gris i seg selv er ikke ille, men syns det var veldig jentete utført, Anonymkode: 2c772...33f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #5 Del Skrevet 31. august 2020 Og her var skjorten: Anonymkode: 2ef02...6a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #6 Del Skrevet 31. august 2020 Klart gutter kan hå i rosa Anonymkode: a949b...84e 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #7 Del Skrevet 31. august 2020 Det var jo en veldig feminin genser.. Ikke rart verden blir som den blir. Anonymkode: 57d01...22a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #8 Del Skrevet 31. august 2020 Det er naturlig for små barn av begge kjønn å like rosa, det er en farge som appellerer til småbarn. De blir ikke feminine eller homser av å gå med rosa eller se på Peppa gris (synes heller ikke den serien er noe "jentete" i det hele tatt, og ting er jo rosa fordi hun er en gris). Mine gutter hadde begge en periode der de likte rosa i 2-årsalderen. De er veldig lite feminine av seg i dag Anonymkode: 71259...e78 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #9 Del Skrevet 31. august 2020 Peppa gris mener jeg at du kan få kjøpt mer guttete. Vi har flere blå plagg med peppa gris her hjemme. Gutteklær med prinsesser derimot! Klin umulig. Gutten min elsket prinsesse Sofia når han var liten. Han brydde seg ikke om hvilke farge klærne hadde, men etterhvert som han ble eldre fikk han kommentarer på at han hadde jenteklær. Og det var jo typiske jenteklær, rosa og lilla med prinsesse på. Men for han var det så stas å ha favorittfiguren på klærne. Anonymkode: 5fc56...981 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 31. august 2020 #10 Del Skrevet 31. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var jo en veldig feminin genser.. Ikke rart verden blir som den blir. Anonymkode: 57d01...22a Blir man homofil av å gå med rosa, er det det du mener? Blir jenter lesbisk av å gå med blå og sort? Peppa gris er for alle - store og små, gutter og jenter. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #11 Del Skrevet 31. august 2020 Mange dårlige foreldre der ute. Ikke pålegg dine egne fordommer og maskulinitetsproblemer på ungen din. Anonymkode: abbee...945 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 31. august 2020 #12 Del Skrevet 31. august 2020 Ja, gutter kan gå i rosa. Vi har en jente som elsker dinosaurer, Ninjago, Star Wars og Pokémon, og nærmest utelukkende går i klær fra ''gutteavdelingen'' ( = avdelingen med svarte, gule og blå klær) fordi utvalget av slike klær er veldig dårlig fra ''jenteavdelingen'' ( = avdelingen med rosa, lilla og glitrete klær satt på spissen). Ser absolutt ingen problemer med det. Målet vårt som foreldre er å lære ungene våre å bli selvstendige, og å stå for det man selv liker, uavhengig av hva andre mener. Heldigvis har hun ennå ikke fått kommentarer såvidt jeg har hørt på at hun går med de klærne hun selv liker, uten at jeg tror at hun hadde brydd seg nevneverdig dersom hun hadde fått det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #13 Del Skrevet 31. august 2020 Ja huff, jenta mi kommer nok helt sikkert til å bli kjønnsforvirret, så mye byggeklosser, roboter, blått, grønt og svart som hun omgir seg med... 🙈 For en rævva forelder den faren er. Det er sånne mennesker som bidrar til å gjøre livet skikkelig vanskelig, både for seg selv, sine egne og alle som utsettes for dem. Akkurat dette her er en Butterfly Effect som gjør enorm skade. Jeg oppdrar barnet mitt til å call bullshit hver gang noe legges opp etter kjønn, og allerede før fylte to år måtte barnet mitt stå opp for seg selv både overfor kjente og ukjente i alle aldre. Den gutten som ikke fikk «jenteting» kommer til å ta med seg det budskapet og bruke det mot andre. Anonymkode: 4e133...95c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #14 Del Skrevet 31. august 2020 Selvsagt kan gutter gå i rosa og Peppa Gris er ikke kun for jenter. Men både de sokkene og genseren på bilde er veldig jentete, så skjønner pappaen til den gutten litt. Han kjenner nok sønnen sin best, tenker jeg. Har selv en gutt som har mast om Peppa Gris tøy og senere nektet å gå med det fordi han oppdaget først i barnehagen at det er jentete. Det finnes forøvrig mye gutteklær med Peppa Gris på: https://www.nameit.com/no/no/ni/cartoons/peppa-pig/george-gris-sweatshirt-5714909492242.html?gclid=Cj0KCQjwv7L6BRDxARIsAGj-34rouN5UnHiCrXebqNOY3PEThOdWA2cbuw0bsX8CBLKrR9h4ai35JD8aAkUREALw_wcB&gclsrc=aw.ds https://www.booztlet.com/no/no/name-it/nmmpeppapig-porto-ls-top-pep_27233038/212452445?gclid=Cj0KCQjwv7L6BRDxARIsAGj-34rYEWWAexYjjN4jIjtouYds6p6jv9TDC6i_-xJ0X_vIfbROUGn5-WAaAkMwEALw_wcB https://www.jollyroom.no/barneklaer/overdeler/gensere/name-it-peppa-gris-genser-dark-sapphire?gclid=Cj0KCQjwv7L6BRDxARIsAGj-34r159QnMfxr9FkYrXVPKiFqdw3gY3LBTpb-7A6UNXP6yOdU3jRimi4aAmSpEALw_wcB https://shop.bestseller.com/no/no/ni/mini---str-80-110/oekologisk-bomull/george-gris-print-t-skjorte-5714501316366.html?utm_campaign=Bestseller_NO_Direct Linking&utm_medium=affiliate&utm_source=awin&utm_content=176013_no.redbrain.shop_RedBrain Ltd&awc=18794_1598895324_fe6155d5372bbd138ec6226724825e79 Anonymkode: 48556...2e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #15 Del Skrevet 31. august 2020 5 timer siden, ^^Belle^^ skrev: Ja, gutter kan gå i rosa. Vi har en jente som elsker dinosaurer, Ninjago, Star Wars og Pokémon, og nærmest utelukkende går i klær fra ''gutteavdelingen'' ( = avdelingen med svarte, gule og blå klær) fordi utvalget av slike klær er veldig dårlig fra ''jenteavdelingen'' ( = avdelingen med rosa, lilla og glitrete klær satt på spissen). Ser absolutt ingen problemer med det. Målet vårt som foreldre er å lære ungene våre å bli selvstendige, og å stå for det man selv liker, uavhengig av hva andre mener. Heldigvis har hun ennå ikke fått kommentarer såvidt jeg har hørt på at hun går med de klærne hun selv liker, uten at jeg tror at hun hadde brydd seg nevneverdig dersom hun hadde fått det. Det blir ikke helt det samme andre veien, synes jeg. Av en eller annen grunn framstår ofte klær fra gutteavdelingen mer kjønnsnøytrale enn klær fra jenteavdelingen. Anonymkode: 3dbbd...098 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #16 Del Skrevet 31. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Peppa gris mener jeg at du kan få kjøpt mer guttete. Vi har flere blå plagg med peppa gris her hjemme. Gutteklær med prinsesser derimot! Klin umulig. Gutten min elsket prinsesse Sofia når han var liten. Han brydde seg ikke om hvilke farge klærne hadde, men etterhvert som han ble eldre fikk han kommentarer på at han hadde jenteklær. Og det var jo typiske jenteklær, rosa og lilla med prinsesse på. Men for han var det så stas å ha favorittfiguren på klærne. Anonymkode: 5fc56...981 Personlig synes jeg ikke verken gutter eller jenter burde gå med klær med prinsesse Sofia eller andre fjollete prinsesser. Anonymkode: 3dbbd...098 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 31. august 2020 #17 Del Skrevet 31. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Personlig synes jeg ikke verken gutter eller jenter burde gå med klær med prinsesse Sofia eller andre fjollete prinsesser. Anonymkode: 3dbbd...098 Enig i dette 😄 Men sønnen vår har hatt en periode der han har elsket Peppa Gris. Han har rosa klær, og klær og sengetøy med Peppa som han har fått. Ble skikkelig irritert da jeg overhørte en pappa si noe tilsvarende foran sønnen min. Hans favorittfarger er blått og rosa, da får han begge deler. Jeg var skikkelig usikker i fjor da han ville ha rosa vintersko, men mest for om andre ville påpeke det og at det ikke akkurat er noe man bare kan kjøpe nytt av siden de er dyre. Men han var veldig fornøyd med dem hele vintersesongen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #18 Del Skrevet 31. august 2020 8 hours ago, Mrs Robinson said: Blir man homofil av å gå med rosa, er det det du mener? Blir jenter lesbisk av å gå med blå og sort? Peppa gris er for alle - store og små, gutter og jenter. Alle elsker Peppa Gris...... også lo vi og falt overende 😁 Anonymkode: 7f7ff...8a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #19 Del Skrevet 31. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Må si meg enig med faren her, veldig jentete sokker. Peppa gris i seg selv er ikke ille, men syns det var veldig jentete utført, Anonymkode: 2c772...33f Det er bare sett i fra et moderne perspektiv og noe som er lært i vår kultur. Og den settes gjerne av det kommersielle her, alt handler om nummer og penger. Du skal ikke så langt tilbake før også guttunger gikk i kjole. Anonymkode: e04de...d94 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 31. august 2020 #20 Del Skrevet 31. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alle elsker Peppa Gris...... også lo vi og falt overende 😁 Anonymkode: 7f7ff...8a0 Peppa er fantastisk 👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå