AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Dette er noe det har vÊrt lite fokus pÄ, sÄ tenkte Ä lage en trÄd om det. Det fÞrste man ser da man leser nyhetene om morgen og det siste man ser fÞr man legger seg om kvelden. Stadig er det noe nytt som media gjerne i tillegg blÄser opp med katastrofale og nedslÄende overskrifter. Det siste nÄ er senskader. Jeg ventet pÄ det. Og nÄ er det det folk skal skremmes med. NÄr skal folk fÄ litt fred snart? Dette har skapt mye angst og depresjon rundt omkring. Depresjon er ogsÄ en alvorlig sykdom, og nÄ er det pÄ tide Ä vise litt hensyn alle veier og ikke bare av hensyn til smittevern. Anonymkode: 620e5...622 8
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #2 Skrevet 31. august 2020 Ja, det er et sterkt trykk pÄ Ä skremme mest mulig for tiden. Fra bÄde myndigheter og media. Det vil gi store problemer fremover: https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/opdB6a/en-fryktdrevet-pandemi-av-varige-helseproblemer Anonymkode: 3a295...e12 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 Vi alle greier vel Ä se hva som har skjedd i Spania, Italia, USA, India, Brasil, Iran, Belgia og sÄ videre, og da skjÞnner man jo at det er helt naturlig Ä bli skremt av Korona. Samtidig har vi jo hatt tiltak som har stoppet slike tilstander i landet vÄrt, 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: NÄr skal folk fÄ litt fred snart? Dette har skapt mye angst og depresjon rundt omkring. Depresjon er ogsÄ en alvorlig sykdom, og nÄ er det pÄ tide Ä vise litt hensyn alle veier og ikke bare av hensyn til smittevern. Tiltakene er jo null, niks og ingen ting i Norge, hva er det folk skal fÄ fred fra? At de mÄ vaske hendene, eller mÄ holde avstand? Om man fÄr psykiske problem av det, sÄ tror jeg de grunnleggende problemene, og dermed angsten, har utlÞp i noe helt annet. Om du fÄr angst av Ä vaske hendene, holde avstand og at du ikke kan dra pÄ byen etter midnatt sÄ tror jeg Êrlig talt at du har svÊrt alvorlige bakenforliggende problemer. Anonymkode: 7cef8...7ac 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: og nÄ er det pÄ tide Ä vise litt hensyn alle veier og ikke bare av hensyn til smittevern. Dakkars, er det sÄ tung Ä sprite hendene dine jevnlig? Anonymkode: 3f31a...650 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #5 Skrevet 31. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dakkars, er det sÄ tung Ä sprite hendene dine jevnlig? Anonymkode: 3f31a...650 Leste du i det hele tatt hva jeg skrev? Anonymkode: 620e5...622 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 I begynnelsen var det mentalt hardt Ä lese avisa hver dag, sÄ jeg mÄtte la vÊre Ä lese nyhetene. Det var hardt nok Ä miste jobben grunnet nedstengningen, og jeg klarte ikke alt annet oppÄ det igjen. Har fokusert pÄ barna og jobbsÞking, og holdt meg unna festing og reising. Blitt mange turer i skog og pÄ fjell, det hjelper pÄ psyken. MÞter ikke pÄ korona i skogen, liksom. Anonymkode: 0d483...6b0 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #7 Skrevet 31. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi alle greier vel Ä se hva som har skjedd i Spania, Italia, USA, India, Brasil, Iran, Belgia og sÄ videre, og da skjÞnner man jo at det er helt naturlig Ä bli skremt av Korona. Samtidig har vi jo hatt tiltak som har stoppet slike tilstander i landet vÄrt, Tiltakene er jo null, niks og ingen ting i Norge, hva er det folk skal fÄ fred fra? At de mÄ vaske hendene, eller mÄ holde avstand? Om man fÄr psykiske problem av det, sÄ tror jeg de grunnleggende problemene, og dermed angsten, har utlÞp i noe helt annet. Om du fÄr angst av Ä vaske hendene, holde avstand og at du ikke kan dra pÄ byen etter midnatt sÄ tror jeg Êrlig talt at du har svÊrt alvorlige bakenforliggende problemer. Anonymkode: 7cef8...7ac Skal svare kort og enkelt. Folk bÞr snart fÄ fred fra skremselspropagandaen, spesielt fra media. Dette handler om langt mer enn Ä vaske hender og de fÄ tiltakene vi har gitt. SÄ trangsynt gÄr det ikke an Ä vÊre. Sett deg litt mer inn i folks mentale helse fÞr du uttaler deg. Anonymkode: 620e5...622 5
Skogstussa Skrevet 31. august 2020 #8 Skrevet 31. august 2020 Her var det noen som ikke skjÞnnte tema i HI. Alle vet alt om smittevern!! Det brukeren setter sÞkelys pÄ er jo den overdrevne skrivingen om alt dette. At myndigheter/ FHI/ media, gjÞr sitt beste for Ä skremme folk, slik at de fortsatt kan holde "kontroll". NÄ fÞlger ikke myndighetene sine egne krav/ regler lenger. Land/ omrÄder som er gule blir ikke Äpnet opp.Svenskegrensen er stengt fortsatt(Varmland) som er gult. De har en helt annen agenda enn smittevern. Synes nÄ at det er pÄ tide at spesielt media tar tak i dette, og setter regjeringen/ diverse institutt under lupen. Viruset er langt mindre farlig enn det som blir sagt. Spesielt hvis man overholder smittevernsreglene. Ville blitt meget bra for folk flest/ landet/ bedrifter/ flyselskap/ reiseliv og div. hvis dette nÄ blir tonet ned!!! Men vet ikke om regjeringen tÞr det, tenk om smitten Þker litt igjen. Da kan det hende de taper valget vet du!!! Ikke at jeg skal stemme pÄ de pÄ nytt, til det har de hÄndtert situasjonen for dÄrlig. 6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #9 Skrevet 31. august 2020 2 minutter siden, Skogstussa skrev: Her var det noen som ikke skjÞnnte tema i HI. Alle vet alt om smittevern!! Det brukeren setter sÞkelys pÄ er jo den overdrevne skrivingen om alt dette. At myndigheter/ FHI/ media, gjÞr sitt beste for Ä skremme folk, slik at de fortsatt kan holde "kontroll". NÄ fÞlger ikke myndighetene sine egne krav/ regler lenger. Land/ omrÄder som er gule blir ikke Äpnet opp.Svenskegrensen er stengt fortsatt(Varmland) som er gult. De har en helt annen agenda enn smittevern. Synes nÄ at det er pÄ tide at spesielt media tar tak i dette, og setter regjeringen/ diverse institutt under lupen. Viruset er langt mindre farlig enn det som blir sagt. Spesielt hvis man overholder smittevernsreglene. Ville blitt meget bra for folk flest/ landet/ bedrifter/ flyselskap/ reiseliv og div. hvis dette nÄ blir tonet ned!!! Men vet ikke om regjeringen tÞr det, tenk om smitten Þker litt igjen. Da kan det hende de taper valget vet du!!! Ikke at jeg skal stemme pÄ de pÄ nytt, til det har de hÄndtert situasjonen for dÄrlig. Enig i alt du har skrevet! Jeg har stemt pÄ et av regjeringspartiene i alle Är. Det er det slutt pÄ nÄ. Anonymkode: 3a295...e12 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #10 Skrevet 31. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Enig i alt du har skrevet! Jeg har stemt pÄ et av regjeringspartiene i alle Är. Det er det slutt pÄ nÄ. Anonymkode: 3a295...e12 Det har vel ikke noe med regjeringspartiene Ä gjÞre, media skriver mer om et tema nÄr de ser at de fÄr mye klikk pÄ det temaet. Anonymkode: eec3a...3c5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #11 Skrevet 31. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal svare kort og enkelt. Folk bÞr snart fÄ fred fra skremselspropagandaen, spesielt fra media. Dette handler om langt mer enn Ä vaske hender og de fÄ tiltakene vi har gitt. SÄ trangsynt gÄr det ikke an Ä vÊre. Sett deg litt mer inn i folks mentale helse fÞr du uttaler deg. ''VÄr'' mentale helse er slik den er fordi vi i lÞpet av to generasjoner er gÄtt fra Ä vÊre hardhauser, til noen som ikke tÄler noe som helst. Det er to foreldregenerasjoner som ikke har videreformidlet den harde virkelighet som var i Norge 1900-1950. I stedet har de skapt mennesker som ikke tÄler noe. Det er rett og slett flaut at folk holder pÄ Ä kollapse pÄ grunn av de tiltakene vi har. Anonymkode: 3f31a...650 3
Skogstussa Skrevet 31. august 2020 #12 Skrevet 31. august 2020 Og hvem tror du forer media med alt dette? 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #13 Skrevet 31. august 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: ''VÄr'' mentale helse er slik den er fordi vi i lÞpet av to generasjoner er gÄtt fra Ä vÊre hardhauser, til noen som ikke tÄler noe som helst. Det er to foreldregenerasjoner som ikke har videreformidlet den harde virkelighet som var i Norge 1900-1950. I stedet har de skapt mennesker som ikke tÄler noe. Det er rett og slett flaut at folk holder pÄ Ä kollapse pÄ grunn av de tiltakene vi har. Anonymkode: 3f31a...650 VÄr mentale helse er slik den er blant annet pÄ grunn av internett og lettere tilgang til nyheter og annen informasjon nÄr som helst pÄ dÞgnet. Vi blir mer enn noen gang overinformert om alt som er, og skremselspropaganda kommer lettere fram enn noen gang. Anonymkode: 620e5...622 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #14 Skrevet 31. august 2020 24 minutter siden, Skogstussa skrev: Og hvem tror du forer media med alt dette? Myndigheter og media. Alt henger sammen. Anonymkode: 620e5...622 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #15 Skrevet 31. august 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: ''VÄr'' mentale helse er slik den er fordi vi i lÞpet av to generasjoner er gÄtt fra Ä vÊre hardhauser, til noen som ikke tÄler noe som helst. Det er to foreldregenerasjoner som ikke har videreformidlet den harde virkelighet som var i Norge 1900-1950. I stedet har de skapt mennesker som ikke tÄler noe. Det er rett og slett flaut at folk holder pÄ Ä kollapse pÄ grunn av de tiltakene vi har. Anonymkode: 3f31a...650 Joda, det kan nok hende at dagens generasjon tÄler litt mindre enn det krigsgenerasjonen gjorde sÄnn alt i alt. Men det er ikke hele svaret, for det var mange som gikk med den gangen ogsÄ. BÄde under krigen og som fÞlge av senskader etter krigen i de pÄfÞlgende Ärene. Det er bare det at de hÞrte du ikke sÄ mye fra. De som fortalte seierhistoriene er jo de som overlevde og som klarte seg best, sÄ det er ikke unaturlig at det er nettopp dem som satte tonen i samfunnet. Samtidig er det noe med sosiale medier og dagens nyhetsteknologi som sprer ting mye raskere enn den gang. Det fÞrer til unÞdvendig frykt. Jeg ser med gru pÄ hvordan samfunnet kan bli etter korona. Anonymkode: d1fe3...986
Callisto83 Skrevet 31. august 2020 #16 Skrevet 31. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: NÄr skal folk fÄ litt fred snart? Dette har skapt mye angst og depresjon rundt omkring. Depresjon er ogsÄ en alvorlig sykdom, og nÄ er det pÄ tide Ä vise litt hensyn alle veier og ikke bare av hensyn til smittevern. Anonymkode: 620e5...622 Hvorfor er det sÄ mange her inne som tror man kan velge? "Slutt og snakk om pandemien, for jeg blir deprimert". Det er ikke sÄnn verden fungerer. Det var sikkert de som ble deprimert av de radioaktive utslippene fra Tsjernobyl ogsÄ, men det gikk ikke an Ä tenke det vekk.. Noen ting mÄ man ta pÄ alvor, uansett hvor psykisk belastende det oppleves. Jeg er ogsÄ dritt lei av korona. Men jeg skjÞnner selvsagt at dette er en prosess vi er midt oppe i nÄ. Lever heller med hÄpet om at en dag sÄ kan vi kanskje komme tilbake til normalen igjen. I mellomtiden fÞlger jeg tiltakene, og tar en dag av gangen. Vi har det ikke i nÊrheten av sÄ tÞft som vÄre forfedre hadde det, og selv om ikke det er noen trÞst, sÄ burde det synke inn. 1
Gjest Lasox Skrevet 31. august 2020 #17 Skrevet 31. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er noe det har vĂŠrt lite fokus pĂ„, sĂ„ tenkte Ă„ lage en trĂ„d om det. Det fĂžrste man ser da man leser nyhetene om morgen og det siste man ser fĂžr man legger seg om kvelden. Stadig er det noe nytt som media gjerne i tillegg blĂ„ser opp med katastrofale og nedslĂ„ende overskrifter. Det siste nĂ„ er senskader. Jeg ventet pĂ„ det. Og nĂ„ er det det folk skal skremmes med. NĂ„r skal folk fĂ„ litt fred snart? Dette har skapt mye angst og depresjon rundt omkring. Depresjon er ogsĂ„ en alvorlig sykdom, og nĂ„ er det pĂ„ tide Ă„ vise litt hensyn alle veier og ikke bare av hensyn til smittevern. Anonymkode: 620e5...622 Dersom man blir skremt av Ă„ lese nyheter sĂ„ gĂ„r det an Ă„ la det vĂŠre.  Til tider er jeg sĂ„ lei av alle de negative og dĂ„rlige nyhetene at jeg lar vĂŠre Ă„ fĂžlge med pĂ„ det en stund.Â
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #18 Skrevet 31. august 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: ''VÄr'' mentale helse er slik den er fordi vi i lÞpet av to generasjoner er gÄtt fra Ä vÊre hardhauser, til noen som ikke tÄler noe som helst. Det er to foreldregenerasjoner som ikke har videreformidlet den harde virkelighet som var i Norge 1900-1950. I stedet har de skapt mennesker som ikke tÄler noe. Det er rett og slett flaut at folk holder pÄ Ä kollapse pÄ grunn av de tiltakene vi har. Anonymkode: 3f31a...650 Hvordan tror du forresten den mentale helsa hadde vÊrt for tidligere generasjoner hvis de hadde like stor tilgang til internett, nyhetsbildet og informasjon som nÄ? Blant annet fÄtt regelmessige detaljer hvor avisene hadde konstant tilgang og opptelling av dÞde, skadede og innlagte under krigen dÞgnet rundt? Da hadde nok det psykiske vÊrt enda verre enn det var. Anonymkode: 620e5...622 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #19 Skrevet 31. august 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig i alt du har skrevet! Jeg har stemt pÄ et av regjeringspartiene i alle Är. Det er det slutt pÄ nÄ. Anonymkode: 3a295...e12 NÄ er ikke jeg noen HÞyre-velger og poenget er ikke Ä drive valgkamp for dem, men jeg tror egentlig ingen andre partier ville hÄndtert det sÊrlig annerledes. Partiene ytterst til hÞyre og venstre har mange av de mest ekstreme pÄ begge sider og hadde vel endt opp omtrent som regjeringen de ogsÄ. Det er nok ikke sÄ mye det at politikerne absolutt vil ha mest mulig restriksjoner, men de tÞr ikke annet fordi folket krever det. Eller rettere sagt, folket har fÄtt nulltoleranse for smitte og lemper de pÄ noen tiltak kan de risikere at smitten stiger litt og da blir det ramaskrik. Ser imidlertid for meg at det dukker opp et par nye sÊrinteressepartier til neste valg: Portforbudpartiet, som vil lÄse folk inne sÄ lenge det er smitte eller risiko for smitte i Norge, og Livet Tilbake-partiet, som gÄr den motsatte veien og vil fjerne alle restriksjoner. Anonymkode: 83d89...0dd 1
LeneXCII Skrevet 31. august 2020 #20 Skrevet 31. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er noe det har vÊrt lite fokus pÄ, sÄ tenkte Ä lage en trÄd om det. Det fÞrste man ser da man leser nyhetene om morgen og det siste man ser fÞr man legger seg om kvelden. Stadig er det noe nytt som media gjerne i tillegg blÄser opp med katastrofale og nedslÄende overskrifter. Det siste nÄ er senskader. Jeg ventet pÄ det. Og nÄ er det det folk skal skremmes med. NÄr skal folk fÄ litt fred snart? Dette har skapt mye angst og depresjon rundt omkring. Depresjon er ogsÄ en alvorlig sykdom, og nÄ er det pÄ tide Ä vise litt hensyn alle veier og ikke bare av hensyn til smittevern. Anonymkode: 620e5...622 Du mÄ ta ansvar selv for hvor mye du eksponerer deg for nyheter! Det gÄr veldig fint an Ä leve uten Ä se/lese mye nyheter  1
Fremhevede innlegg