AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Jeg skal ta abort. Mest fordi kjæresten min ønsket det, og jeg ikke vil sette et barn til verden imot hans vilje. Jeg ble gravid uplanlagt selvsagt, og jeg har to barn fra før. Det er flere årsaker til denne aborten. Som at vi kun har vært kjærester i under ett år. Men det gjør så utrolig vondt, at jeg skal stoppe det som kan bli et liv på lik linje som barna jeg har fra før. Det å tenke på at dette kunne vært ett av mine nåværende barn, som jeg elsker høyere enn noe annet. Det gjør så vondt, tårene presser på meg, og jeg gjør det dårlig på jobb pga det jeg har fremfor meg. Kjæresten min er der for meg 100%. Men han skjønner forståelig nok ikke hvordan jeg har det og tar ekstremt lett på det. Alt er som normalt i hans hverdag. vet ikke hvor jeg vil med dette. Anonymkode: 2b20f...e9c
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #2 Skrevet 31. august 2020 Du gar 2 barn fra før, du ble uplanlagt gravid. Så jeg tenker, ta abort og se om noen år når dere begge er klare for felles barn om å heller prøve på nytt da. Anonymkode: c1136...b00 7
Chuck Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 Behold barnet. Kjæresten kan du kvitte deg med. 15
solmåneogstjerner Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 Ikke gjør det om du ikke vil! De fleste problemer kan løses. Bortsett fra det med kjæresten, han høres egentlig ikke ut som han er der for deg 100% som du skriver. Jammen ikke sikkert at forholdet varer uansett. Han har like mye ansvar som du har for at dette har skjedd, med de konsekvenser det innebærer. Jeg er absolutt ikke mot abort, men det må være når DU ønsker det! 17
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #5 Skrevet 31. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du gar 2 barn fra før, du ble uplanlagt gravid. Så jeg tenker, ta abort og se om noen år når dere begge er klare for felles barn om å heller prøve på nytt da. Anonymkode: c1136...b00 Ja altså, det er jo tanken. Men det at dette gjør vondt er en helt annen side av saken. Anonymkode: 2b20f...e9c 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 5 minutter siden, Chuck skrev: Behold barnet. Kjæresten kan du kvitte deg med. Og la barnet vokse opp uten en tilstedeværende far? DET er egoistisk!!! Anonymkode: 3ab52...1ed 14
Chuck Skrevet 31. august 2020 #7 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og la barnet vokse opp uten en tilstedeværende far? DET er egoistisk!!! Anonymkode: 3ab52...1ed Han kan være en tilstedeværende far selv om han på nåværende tidspunkt ikke støtter TS. 4
solmåneogstjerner Skrevet 31. august 2020 #8 Skrevet 31. august 2020 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og la barnet vokse opp uten en tilstedeværende far? DET er egoistisk!!! Anonymkode: 3ab52...1ed HVIS det skjer så er det fordi HAN er egoistisk. Endret 31. august 2020 av solmåneogstjerner 10
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #9 Skrevet 31. august 2020 1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev: HVIS det skjer så er det fordi HAN er egoistisk. Barnet bør faktisk være ønsket av begge foreldre!!! Og her bør den som ikke vil ha barn veie tyngst. Tenk når barnet vokser opp og får vite at det egentlig ikke var ønsket eller faktisk ikke er det av ene forelderen. Skal man liksom alltid ta hensyn til «min kropp mitt valg»?? I noen tilfeller ja, men ikke alltid!! Anonymkode: 3ab52...1ed 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #10 Skrevet 31. august 2020 Ikke ta abort hvis du ikke ønsker det selv. Jeg tok abort fordi kjæresten min ikke ville ha barn på det tidspunktet, herregud så mye jeg angret meg! Jeg sleit psykisk lenge etterpå og klandret kjæresten min for det. I det jeg fjernet fosteret, så ble samtidig følelsene for kjæresten min fjernet. Anonymkode: 97957...8a8 18
Cer3s Skrevet 31. august 2020 #11 Skrevet 31. august 2020 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Og la barnet vokse opp uten en tilstedeværende far? DET er egoistisk!!! Anonymkode: 3ab52...1ed Jeg var planlagt og alikavel vokste jeg opp uten far fordi han kasta oss ut etter jeg var født. Er ikke gitt at man er garantert en far uansett Endret 31. august 2020 av Cer3s 12
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #12 Skrevet 31. august 2020 Ikke la deg bli pressa til noe du ikke vil! Er ingen automatikk i at fordi han ikke vil ha barn så må du ta abort. Du har faktisk noe du skulle ha sagt også. Hvis du ikke ønsker abort så kan du alltids velge å ikke føre han opp som far Anonymkode: 1aaa6...b0b 10
solmåneogstjerner Skrevet 31. august 2020 #13 Skrevet 31. august 2020 (endret) 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet bør faktisk være ønsket av begge foreldre!!! Og her bør den som ikke vil ha barn veie tyngst. Hvis det er så vanskelig for ham så finnes det effektive prevensjonsmidler. Dobbelt opp med kondom og hormonelle midler. Sterilisering. Eller å avstå. (Fikk et lite tips om at jeg kanskje kunne misforstås: når jeg sier dobbelt opp så mener jeg ikke to kondomer. Jeg mente kondom + hormonelle midler. F eks. Kondom + p-piller. Da skal det mye til at det blir graviditet. Uansett: den som er med på leken må tåle steken...) Endret 31. august 2020 av solmåneogstjerner 8
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #14 Skrevet 31. august 2020 Ikkje gjør noe du ikkje vil ❤️ Anonymkode: dcc08...78a 4
ella_b Skrevet 31. august 2020 #15 Skrevet 31. august 2020 18 minutter siden, AnonymBruker said: Barnet bør faktisk være ønsket av begge foreldre!!! Og her bør den som ikke vil ha barn veie tyngst. Tenk når barnet vokser opp og får vite at det egentlig ikke var ønsket eller faktisk ikke er det av ene forelderen. Skal man liksom alltid ta hensyn til «min kropp mitt valg»?? I noen tilfeller ja, men ikke alltid!! Anonymkode: 3ab52...1ed Jeg var et slikt barn og jeg er rimelig glad for at jeg ble født og fikk vokse opp. Det er ikke sånn at den informasjonen ødela livet mitt. Det var hans kropp og hans valg da han gjorde henne gravid. Nå er det hun og henes kropp som gjelder. Og hennes psykiske helse, ikke minst. 9
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #16 Skrevet 31. august 2020 Hei! ❤️ Det høres ikke ut som du vil ta abort, og min ærlige mening er at du da ikke bør ta det. Kjæresten din kunne ja beskyttet seg slik at dette ikke skjedde, det er like mye han sin "feil". Jeg tror du kommer til å angre og klandre deg selv og han dersom du gjennomfører en abort. Du bør tenke på hva du vil, ikke han. Forholdet vil nok briste om du tar en abort for han også. Anonymkode: 07b2f...b36 8
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #17 Skrevet 31. august 2020 Syns du skal ringe helsestasjonen og snakke med noen der ❤️ Anonymkode: d21e6...996
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #18 Skrevet 31. august 2020 Huff, jeg føler med deg ❤️ Det er en så vond situasjon å stå i. Jeg har nylig vært i en lignende, bare vært sammen med (eks)kjæresten et år. Jeg valgte barnet framfor han og jeg angrer ikke et sekund! Sende deg en god klem og håper du ikke tar valget bare fordi han ønsker det. Tror man kan angre enormt på en abort, men ikke på et barn ❤️ Anonymkode: 10a9c...7f6 8
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #19 Skrevet 31. august 2020 3 minutter siden, ella_b skrev: Jeg var et slikt barn og jeg er rimelig glad for at jeg ble født og fikk vokse opp. Det er ikke sånn at den informasjonen ødela livet mitt. Det var hans kropp og hans valg da han gjorde henne gravid. Nå er det hun og henes kropp som gjelder. Og hennes psykiske helse, ikke minst. «Han gjorde henne gravid»? Hun var like mye med på det! Hun valgte å spre beina uten å beskytte SEG SELV!!! Anonymkode: 3ab52...1ed 1
solmåneogstjerner Skrevet 31. august 2020 #20 Skrevet 31. august 2020 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: «Han gjorde henne gravid»? Hun var like mye med på det! Hun valgte å spre beina uten å beskytte SEG SELV!!! Anonymkode: 3ab52...1ed Begges ansvar. Men moren TOK ansvaret. Stor forskjell. Vet ikke hva som var situasjonen til foreldrene til den du siterer. Men vedkommende er tydeligvis glad for at hun/han lever. Mulig faren også tok ansvar. (Igjen, er ikke mot abort, men bør ikke gjennomføres om mor ikke vil) Endret 31. august 2020 av solmåneogstjerner 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå