Gå til innhold

Bleieslutt på natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har ei jente på 3 år som har vært bleiefri på dagtid i noen mnd. Det har vært noen tøffe mnd på sett og vis med uhell her og der men hun er veldig flink til å si fra om at hun må tisse nå. 

Den siste uka har hun av og til våknet fordi hun må tisse, og jeg har tatt henne med på do. I dag våknet hun med tørr bleie! 

Jeg har begynt å lure på om hun er moden for å slutte helt med bleie, og jeg tenker kanskje å smi mens jernet er varmt siden hun nylig har utviklet bevissthet om at hun må tisse på natta.

På den annen side er jeg redd for å pushe henne for mye, siden bleieslutt på dag varte i flere måneder og var vanskelig for henne. Hun er en følsom jente og jeg er redd hun vil bli lei seg på natta hvis det blir mye uhell.

Har dere noen råd?

Er det lurt å oppfordre til bleieslutt på natt siden jeg ser tidlige tegn til at hun er klar?

Eller er det bedre med «is i magen» og vente på at hun er tørr i bleia av seg selv over lang tid før vi dropper bleie på natta? (Jeg kjenner jo folk med unger i skolealder som sover med bleie, og jeg synes ikke det er noe galt i det)

Anonymkode: 78149...33d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi er straks 4 og bruker fremdeles blei på natt , har en sjelden gang tørr bleie på morgenen. Tenker at når hun har tørre nattbleier ei uke minst så prøver jeg å kutte de ut.... tror det blir verre om det blir uhell....

Anonymkode: a4a45...099

Skrevet

Å holde seg tørr om natten er ikke noe de kan styre selv, det er hormonelt. Jeg ville ventet til hun har tørr bleie noen morgener på rad. Bruk tisselaken i tilfelle det skjer uhell. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...