AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Hei ❤️ Er klar over at det kanskje er normalt atferd, men jeg lurer litt på hva som er årsaken. Dattera mi er litt "drama". Feks er hun og hopper på trampolinen og jeg sier hun skal inn, hiver hun seg ned og har "vondt i beinet" og må bære henne. Må hun spise selv, har hun plutselig vondt i hånda.. 😐 Hun liker å bli gjort ting for, for å si det slik. Denne metoden hun bruker for å slippe, blir jo veldig dramatisk. Er det snakk om å gå inn å spise is, løper hun og hun har plutselig ikke vondt lenger. Hun kan finne på å stelle seg helt oppi søskenbarnet sitt, så han tilfeldig kommer borti henne hvorav hun hiver seg ned og får vondt og sier "han dytta/slo meg". Vi prøver jo alltid å se hennes behov, så at hun skal overdrive for å bli sett er jo egentlig helt unødvendig. Hun er bare tre år. Jeg har sagt til henne at hvis hun har vondt mye, så må vi gå til legen og sjekke. Da sier hun at hun ikke har såå vondt.. Hva tror dere er årsaken til denne type atferd? Anonymkode: 3053d...858
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #2 Skrevet 31. august 2020 Fordi det fungerer... hun vil heller blir bært enn å gå selv og har lært seg at hun da kan fake vondt i foten for å få viljen sin. Og hvis hun ikke gidder å spise selv, kan hun få noen til å hjelpe seg ved å fare vondt i hånden. Smart jente. Hvis dere lar henne fortsette, så vil det eskalere og bli et mareritt for dere. Anonymkode: 277e0...3f7 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi det fungerer... hun vil heller blir bært enn å gå selv og har lært seg at hun da kan fake vondt i foten for å få viljen sin. Og hvis hun ikke gidder å spise selv, kan hun få noen til å hjelpe seg ved å fare vondt i hånden. Smart jente. Hvis dere lar henne fortsette, så vil det eskalere og bli et mareritt for dere. Anonymkode: 277e0...3f7 Hun er smart ja! Det er trossalt ikke alltid det fungerer på oss da, vet jo at det bare er tull. Anonymkode: 3053d...858
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er smart ja! Det er trossalt ikke alltid det fungerer på oss da, vet jo at det bare er tull. Anonymkode: 3053d...858 Det er egentlig verre om det fungerer av og til. Da vil innsatsen og forsøkene ofte bli mer dramatiske. Om det fungerte hver gang, ville forsøkene vært mindre dramatisk. Anonymkode: 277e0...3f7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå