Gå til innhold

Tursko

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke tursko anbefaler du?

Ønsker meg noen som er lette med god støtte (gjerne høyt skaft da). Ikke fjellstøvler, men mer slike hiking sko.

Skrevet

Kjøpte et par Salomon Lyngen, de er veldig lette og føler at de også gir tilstrekkelig støtte. 

Skrevet
1 minutt siden, LeneXCII skrev:

Kjøpte et par Salomon Lyngen, de er veldig lette og føler at de også gir tilstrekkelig støtte. 

Takk for tips! Hvordan er de i størrelsen?

Skrevet

Kanskje litt små, de har jo sånne litt rare størrelser med 2/3 og 1/3. 

Skrevet

Har ikke prøvd de selv, men hørt mye possitivt om Salomon sine sko, føles vistnok som en god joggesko, men har egenskapene til tursko

• Liker 1
Skrevet
På 31.8.2020 den 9.37, LeneXCII skrev:

Salemon er supre men vær obs på de er ganske smale over lesten om du har brei fot som meg så kan de fort bli litt trange

Anonymkode: 51caa...105

Skrevet

Jeg elsker Alfa sine. Har bl.a Alfa Kvist Advance GTX, og tror aldri jeg har hatt bedre hikingsko, de er helt perfekt til min fot. Du må nesten prøve ulike modeller for å finne ut hvilke som sitter best på foten din. 

Skrevet

Hoka sky Kaha er helt fantastiske! 

Skrevet

Jeg er veldig glad i mine Mammut Nova. Har slitt ut ett par i løpet av noen år, og begynt på neste :) 

Både Salomon og Alfa er ganske smale, noe som ikke passer min fot. 

Skrevet

Har salomon tursko, mellomting mellom joggesko og fjellsko (men husker ikke hva de heter). Er kjempefornøyd med dem. Størrelsen er normal etter min mening. 

Anonymkode: f4255...098

Skrevet

Jeg har ikke noe konkret forslag, men vil anbefale å ofre litt på vekt for å få en god såle. Dette gjelder spesielt om du skal gå på litt fuktig og glatt underlag (våt stein). Det er guffent å tvile på om grepet holder, og gummisåler veier litt.

Anonymkode: c246e...b78

Skrevet

Tusen takk for alle tips! Skal prøve de som jeg har fått anbefalt her. Jeg har selv Mammut Nova, men det tenker jeg mer på som en fjellstøvel. Ønsker meg letter hikingsko til sti og grusvei og slikt. Jeg har smale føtter.

Skrevet

Jeg er superfornøyd med mine Crispi Mylla, men det er sikkert delvis fordi Crispi sin lest passer utmerket til mine føtter.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg endte opp med LA SPORTIVA STREAM GTX og er kjempefornøyd! Beste turskoa jeg har hatt! ❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...