Gå til innhold

Dra til Nordjylland i september?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først av alt: Jeg er klar over at vi kan takke oss selv, at det ikke er synd på oss og at dette burde vi tenkt på før. Jeg og en venninne bestilte turen når Danmark var grønt, bare så det er sagt.

Så til spørsmålet: Ville dere gjennomført en planlagt og betalt tur til Nordjylland i september, gitt at regionen fremdeles er gul?

Vi kommer til å kjøre egen bil.

Bortsett fra fergetur fram og tilbake (dagseiling) vil vi ikke trenge å bruke kollektivtransport av noe slag.

Vi kommer til å bruke munnbind på hele overfarten.

Vi har leid et feriehus i et tettsted som utenfor sommersesongen har mindre enn 1000 innbyggere.

Vi skal ikke være i nærheten av rød region.

Vi skal slappe av og være i naturen. Det mest risikable vi planlegger å gjøre utover fergeturene er butikk- og restaurantbesøk.

Vi har begge "hjemmekontorjobber" med lite behov for fysiske møter når vi kommer hjem.

Vi er begge veldig i tvil, så er absolutt ikke ute etter en "velsignelse" til å dra. Det jeg er mest bekymra for rent smittemessig er fergeturen. Utover bekymring for smitte er jeg helt ærlig også litt bekymra for fordømmelse fra venner og kolleger...

Noen andre som har vært i lignende situasjon? Hva endte dere opp med å gjøre?

Anonymkode: 0f4ed...23f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke verdt det.

Anonymkode: 4b197...51f

Skrevet

Kjør på og nyt turen! Lite smitte i Nordjylland nå, og det høres ut som om dere har tenkt gjennom ting og tar fornuftige forholdsregler. Blir fint for dere med et avbrekk hvor dere kan tenke på annet enn koronaviruset. 

Anonymkode: de92a...b60

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke verdt det.

Anonymkode: 4b197...51f

Kan jeg spørre om hvorfor du ikke syns det?

Anonymkode: 0f4ed...23f

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjør på og nyt turen! Lite smitte i Nordjylland nå, og det høres ut som om dere har tenkt gjennom ting og tar fornuftige forholdsregler. Blir fint for dere med et avbrekk hvor dere kan tenke på annet enn koronaviruset. 

Anonymkode: de92a...b60

Ironisk ikke sant? Det eneste jeg ville tenkt på ferie nå i tillegg til skyldfølelse er nettopp korona. Jeg ville nok holdt noen dager karantene når jeg kom hjem,  spesielt vis jeg hadde folk i risikogruppen i nær omgangskrets 

Skrevet

Kom nettopp hjem etter en uke i nord Jylland selv. Hadde som deg meget store betenkeligheter med å dra, men endte opp med å gjøre det likevel under påskudd at ferie i Norge faktisk hadde vært mer risikabelt slik situasjonen var da vi reiste. Angrer ikke. Fergeturen var det eneste som var risikofylt slik jeg ser det, så der tok vi alle forholdsregler mulig. 

Anonymkode: d2b30...5c4

Skrevet

Jeg er usikker på om jeg ville dratt selv sånn som det er nå, mest fordi jeg ville vært bekymret for alt du nevner. I utgangspunktet tror jeg ikke det er noen stor risiko for smitte og det er sikkert ikke spesielt mange passasjerer på båten nå heller. Men jeg vet ikke om jeg hadde klart å senke skuldrene helt. Skal nevnes at vi har droppet høstferie i Norge av samme årsak. 

Vi var i nordjylland i tidlig juli. Det var helt ukomplisert. 

Anonymkode: 72737...e23

Skrevet

Kjenner jeg faktisk blir veldig trist når jeg leser slikt.

Her er altså noen redd og bekyrmet for en liten tur til Nordjylland.

Har virkelig massesugesjonen av skremsel og frykt kommet så langt? Det er sikkert 100 skumle ting som er større sjans for å skje deg enn koronasmitte. Billykke, bllindtarmbetennelse, ran, fallulykke, matforgiftning etc. På båten burde du heller bruke hjelm enn munndbind, større sjanse for å falle å slå seg enn å bli smittet. I hvert fall med de forholdsreglene dere skisserer. 

Nei, reis og kos dere.

God tur

Anonymkode: f6593...647

• Liker 2
Skrevet

Det har med innstilling og respekt for smittevern å gjøre, og det har dere i høyeste grad, så kos dere i Danmark 🙂 Annerledes med de som kjører "jeg drar til utlandet og driter i alle andre, så f*ck u!".

Anonymkode: 84569...162

• Liker 1
  • Opprett ny...