AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Hei, Ja som spørsmålet lyder.. Jeg lurer litt på hva slags forhold folk har til sine naboer idag? Det er sikkert noe variasjon, men fortell gjerne hvordan det er hos dere. Er det bare hilsing som "hei", slår dere av en prat? Eller besøker dere hverandre? Hva synnes du generelt om dine naboer? Anonymkode: 26102...538
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #2 Skrevet 31. august 2020 Her har vi et godt naboforhold til alle, men vi løper ikke ned dørene til hverandre. Vi sier "hei", og slår av en prat når vi møtes ute, vi hjelper hverandre ved behov (ta inn post, passe katt, ta i mot pakker, bidrar med velmente råd når noen har store prosjekter på gang), og vi vet mye om hverandre, men det er lite privat kontakt. Ett av naboparene tar seg mer til rette enn resten, og det skaper litt irritasjon i nabolaget, men det har ikke kommet til de store konfrontasjonene ennå. Jeg regner med at det vil fortsette slik. Anonymkode: 46f7b...1d9
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 Sier hei. Ellers en liten prat innimellom. Liker generelt ikke naboer og skulle gjerne ikke hatt noen. Lager for mye lyder. Anonymkode: 2a662...910 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 Vi bor i en blindveisgate. Her er alle på talefot unntatt en familie. Det er fordi de ikke er interessert i å prate og det er helt greit. Av og til ser det herlig ut å være som dem, slippe å føle at en må klistre på ett smil på tunge dager, men så er det veldig hyggelig å ha flere naboer vi kan prate med eller føler vi kan be om hjelp hvis det skulle være noe. Anonymkode: e6e36...d13
miSs. Skrevet 31. august 2020 #5 Skrevet 31. august 2020 Her har vi et eldre nabo par som ber oss på kaffe og vafler innimellom. Hender de spørr om vi kan sjekke postkassen dems når dem skal bort osv. Også har vi 2 andre som er på vår alder, som vi ikke har noe særlig connection med, men hilser når vi møtes tilfeldig ute.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 Prater og sier hei. Nærmeste nabo er Ganmel og dement, og vi hjelper henne med det hun trenger. Klippe gress/hekk, måke snø, Planter blomster/luket, vedlikehold av diverse inne og ute. Barna plukker blomster til henne, gir henne tegninger osv. Vi har tett kontakt med de voksne barna hennes og ringer når vi ser «det er noe». Anonymkode: 4de87...ec1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #7 Skrevet 31. august 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Her har vi et godt naboforhold til alle, men vi løper ikke ned dørene til hverandre. Vi sier "hei", og slår av en prat når vi møtes ute, vi hjelper hverandre ved behov (ta inn post, passe katt, ta i mot pakker, bidrar med velmente råd når noen har store prosjekter på gang), og vi vet mye om hverandre, men det er lite privat kontakt. Ett av naboparene tar seg mer til rette enn resten, og det skaper litt irritasjon i nabolaget, men det har ikke kommet til de store konfrontasjonene ennå. Jeg regner med at det vil fortsette slik. Anonymkode: 46f7b...1d9 Høres ut som mitt nabolag 😊 Anonymkode: e0dcc...434
Gjest ti10 Skrevet 31. august 2020 #8 Skrevet 31. august 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Her har vi et godt naboforhold til alle, men vi løper ikke ned dørene til hverandre. Vi sier "hei", og slår av en prat når vi møtes ute, vi hjelper hverandre ved behov (ta inn post, passe katt, ta i mot pakker, bidrar med velmente råd når noen har store prosjekter på gang), og vi vet mye om hverandre, men det er lite privat kontakt. Ett av naboparene tar seg mer til rette enn resten, og det skaper litt irritasjon i nabolaget, men det har ikke kommet til de store konfrontasjonene ennå. Jeg regner med at det vil fortsette slik. Anonymkode: 46f7b...1d9 Hva mener du med å ta seg til rette?
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 31. august 2020 #9 Skrevet 31. august 2020 Noen sier hei, mens andre bare går rett forbi uten å si noe.
Apekatten Skrevet 31. august 2020 #10 Skrevet 31. august 2020 Jeg hilser på naboene, men han ene kan jeg slå av en prat med. Har jeg dårlig tid så sier jeg «hei» og løper av gårde, hvis jeg slår av en prat med han så blir jeg stående. Han er en enslig og hyggelig mann, men veeeldig pratsom
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #11 Skrevet 31. august 2020 De som bor over oss er kjempehyggelige. De er fra Litauen, kjøper alltid med sjokolade og sånt til oss dersom de er hjemme og jeg tar inn posten deres. De inviterer oss ofte ut i hagen for å grille og sånt De andre naboene i nabolaget kjenner jeg ikke. Vi bor på en sånn måte at det er vanskelig å i det hele tatt se dem, så aner ikke hvordan de ser ut. Vet at hu ene som bor lengre opp i gata er veldig skrikete for det kan jeg høre helt ned hit. Hu skriker på bikkja, på unga, på alt Anonymkode: 70904...5bc
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #12 Skrevet 31. august 2020 Sier hei til alle, men misliker de fleste. Her er det tre som fester regelmessig og er HØYLYTTE. Så har vi han som gauler og brøler hver natt fordi han spiller med vinduet oppe...Herregud jeg gleder meg til å flytte ut i skauen. Anonymkode: 6e405...ee6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #13 Skrevet 1. september 2020 11 timer siden, ti10 skrev: Hva mener du med å ta seg til rette? Et par eksempel: Låner ting uten å spørre først, og glemmer å sette det på plass igjen slik at vi må spørre om å få det tilbake. Ødelegger tjuvlånte ting, men vil ikke erstatte det. Vil aldri måke rundt postkassene, men klager på alle andre hvis det ikke er ryddet der. Kort sagt de vil "alltid nyte, men aldri yte". Slike små irritasjonsmomenter. Anonymkode: 46f7b...1d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå