Gå til innhold

Holde 10 åring hjemme med kun tett nese?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søstra er hjemme i dag pga sår hals. Storebror er forkjøla har hatt feber. Han er testet venter svar.

Bør da minstemann også bli hjemme?

Anonymkode: 92b59...dd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er minstemann frisk? Eller har han tett nese? Jeg ville antagelig holdt han hjemme, eller avklart med skolen.

Anonymkode: 78f37...123

• Liker 4
Skrevet

Så lenge begge de to andre også har symptomer ville jeg holdt 10 åringen hjemme med tett nese ja. Ellers er vel 10 åringen på grensen i forhold til å kunne gå på skolen med lette symptom i utgangspunktet uansett?

Skrevet

Jeg hørte med skolen, alle blir hjemme. 

• Liker 2
Skrevet

Det kommer til å bli mange slike runder i høst og vinter for alle barnefamilier. Selv om det føles dumt og unødvendig skal man altså bli hjemme med symptomer man ellers ville gått på jobb, skole og barnehage med. 

Anonymkode: fc89c...3e1

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer til å bli mange slike runder i høst og vinter for alle barnefamilier. Selv om det føles dumt og unødvendig skal man altså bli hjemme med symptomer man ellers ville gått på jobb, skole og barnehage med. 

Anonymkode: fc89c...3e1

Problemet blir da at en stor andel barn ikke får noe undervisning i skoleåret 2020/2021. Hvordan skal de ta igjen det tapte? Gå året om igjen?

Anonymkode: 54a4e...880

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet blir da at en stor andel barn ikke får noe undervisning i skoleåret 2020/2021. Hvordan skal de ta igjen det tapte? Gå året om igjen?

Litt tapt undervisning er en liten pris å betale i en pandemi. 

Anonymkode: b4cf8...94e

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt tapt undervisning er en liten pris å betale i en pandemi. 

Anonymkode: b4cf8...94e

Det er ikke det jeg spurte om. Jeg spurte hvordan disse mange barna skal ta igjen det tapte - må de gå skoleåret om igjen og miste ett år av livet sitt til ingenting? Bli ferdig ett år senere enn andre fordi de var så uheldig at de fikk forkjølelse i ett sett hele høsten og vinteren?

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det jeg spurte om. Jeg spurte hvordan disse mange barna skal ta igjen det tapte - må de gå skoleåret om igjen og miste ett år av livet sitt til ingenting? Bli ferdig ett år senere enn andre fordi de var så uheldig at de fikk forkjølelse i ett sett hele høsten og vinteren?

Da får en jo gjøre oppgaver hjemme, så vanskelig, men så lett.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får en jo gjøre oppgaver hjemme, så vanskelig, men så lett.

Er ikke verre enn en gjør det til selv. Foreldre må tåle å være lærer noen timer i slike tilfeller👍

Anonymkode: c24bc...39f

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke verre enn en gjør det til selv. Foreldre må tåle å være lærer noen timer i slike tilfeller👍

Anonymkode: c24bc...39f

Så vi skal si opp jobbene våre og ta lærerutdanning i hui og hast for å undervise barna våre på heltid? Mange av oss har flere barn på forskjellige trinn og full jobb. 

• Liker 1
Skrevet

Koronahysterikerne begynner å irritere meg noe så inn i helvete. Alt er liksom en bagatell, alt utenom å få korona (som med 99,999% sannsynlighet kun vil gjøre deg litt forkjøla). 

Utsagn fra hysterikere:

Må du være lærer for dine egne barn i tre måneder sier du? Pytt pytt, det klarer vel alle. 
Får ikke ungen din ha sosial omgang med andre barn heller? Nei, men de bortskjemte drittungene har bare godt av å bli isolert en stund. 

and the list goes on. Jeg lurer oppriktig på hva slags liv disse folka lever. 

Anonymkode: 0a848...b04

• Liker 4
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du bør dra til fastlegen med barnet hvis det er slik at de blir så ofte forskjøla at de mister så mye skole at de henger etter. Da kan de jo være et tegn på at noe ikke et helt riktig i kroppen. Hvis de bare er forskjøla kan de også gjøre lekser hjemme. 

Skrevet
2 minutter siden, Humle Brumle skrev:

Jeg tror du bør dra til fastlegen med barnet hvis det er slik at de blir så ofte forskjøla at de mister så mye skole at de henger etter. Da kan de jo være et tegn på at noe ikke et helt riktig i kroppen. Hvis de bare er forskjøla kan de også gjøre lekser hjemme. 

Nå må du gi deg. Det er helt normalt at barn er småforkjøla en del av vinteren. Det som ikke er normalt er at barn må holdes hjemme ved den minste tegn til forkjølelse. Vi kommer jo til å skape en gjeng med hypokondere. 

Skrevet
1 time siden, Humle Brumle skrev:

Lekser er ikke det samme som undervisning. For øvrig har jeg et barn med kuldeastma som får luftveisinfeksjon x antall ganger hver vinter. 

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du gi deg. Det er helt normalt at barn er småforkjøla en del av vinteren. Det som ikke er normalt er at barn må holdes hjemme ved den minste tegn til forkjølelse. Vi kommer jo til å skape en gjeng med hypokondere. 

Det er kun normalt fordi folk sender avgårde barn som er småsyke. Hvis alle bare holder barna hjemme når de er syke så blir ikke alle barn forkjølet hele vinteren.

Vår 3 åring var kronisk forkjølet i fjor vinter, vi hadde ikke en eneste snørrfri dag, men nå har vi ikke hatt en eneste tett nese siden mars. Smittevern hjelper, og vi er midt i en pandemi så alle må gjøre sin del av dette.

Det minste offeret for oss som samfunn er at alle er hjemme med de minste symptomer. Da kan resten av landet fungere fint. Hvis alle begynner å gå på jobb, barnehage og skole med forkjølelsesymptomer så får vi en kjempebølge som fører til en nedstegning. Hvilket alternativ som er billigst og minst belastende er åpenlyst.

Anonymkode: 903bb...1d6

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kun normalt fordi folk sender avgårde barn som er småsyke. Hvis alle bare holder barna hjemme når de er syke så blir ikke alle barn forkjølet hele vinteren.

Vår 3 åring var kronisk forkjølet i fjor vinter, vi hadde ikke en eneste snørrfri dag, men nå har vi ikke hatt en eneste tett nese siden mars. Smittevern hjelper, og vi er midt i en pandemi så alle må gjøre sin del av dette.

Det minste offeret for oss som samfunn er at alle er hjemme med de minste symptomer. Da kan resten av landet fungere fint. Hvis alle begynner å gå på jobb, barnehage og skole med forkjølelsesymptomer så får vi en kjempebølge som fører til en nedstegning. Hvilket alternativ som er billigst og minst belastende er åpenlyst.

Så vi med flere barn i søskenflokken, som gjerne smitter hverandre etter tur og orden må rett og slett bare belage oss på flere måneder med sykt barn-dager, pga rest-snørr og sporadisk hoste? Nei takk, da velger jeg heller å lytte til helsemyndighetenes råd og sender barna tilbake til skole og bhg når det kun er litt snørr igjen og allmentilstanden ellers er god. Men terskelen for å teste er lav, så her har alle barna allerede blitt testet en gang hver, samt minste som har testet to ganger. 

Anonymkode: f42d9...3a9

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke farlig med litt forkjølelse. Det er en del av å leve i et samfunn med andre mennesker at man blir utsatt for litt smitte innimellom. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søstra er hjemme i dag pga sår hals. Storebror er forkjøla har hatt feber. Han er testet venter svar.

Bør da minstemann også bli hjemme?

NEI! Din hysteriske sau. 

Anonymkode: 6ccee...7fc

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

NEI! Din hysteriske sau. 

Anonymkode: 6ccee...7fc

Nå sier skolen at yngstemann skal være hjemme så der var du både uhøflig og tok feil på samme tid.

Anonymkode: 8716b...e22

• Liker 1
  • Opprett ny...