AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #1 Skrevet 30. august 2020 Har ikke pratet med dem på flere år, ingen har forsøkt å holde kontakten annet en hei der, så nå bestemte jeg meg får å gjøre det "symbolske" å rett og slett bare fjerne dem og glemme dem så jeg kan gå videre, vil heller være uten venner en å ha venner som aldri snakker til meg Føltes godt så måtte bare få det ut, kanskje litt patetisk men så får være Ønsker dere en fantastisk fin dag, til dere som gidder å lese ❤️ Anonymkode: 91544...1d6 5
Brunello Skrevet 30. august 2020 #2 Skrevet 30. august 2020 Er ikke et av hovedpoengene med Facebook at man kan se hva bekjente en ikke har så mye kontakt med holder på med i livet? Venner holder en jo kontakt med på annen måte. 13
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #3 Skrevet 30. august 2020 1 minutt siden, Brunello said: Er ikke et av hovedpoengene med Facebook at man kan se hva bekjente en ikke har så mye kontakt med holder på med i livet? Venner holder en jo kontakt med på annen måte. Er ikke interessert i å vite hva de gjør i livene sine, er ikke nysgjerrig av meg. Anonymkode: 91544...1d6 4
Brunello Skrevet 30. august 2020 #4 Skrevet 30. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er ikke interessert i å vite hva de gjør i livene sine, er ikke nysgjerrig av meg. Anonymkode: 91544...1d6 Har ikke med nysgjerrighet å gjøre. Jeg synes det er Ok å vite.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #5 Skrevet 30. august 2020 Just now, Brunello said: Har ikke med nysgjerrighet å gjøre. Jeg synes det er Ok å vite. så bra for deg da. Anonymkode: 91544...1d6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #6 Skrevet 30. august 2020 For min del ville det fjernet hele sjarmen med facebook. Jeg syns det er dødstrivelig å ha en viss kontakt med folk jeg ikke lenger snakker med i det daglige. Har aldri kontakt med mer enn maks 5 personer om gangen, så det ville blitt kjedelig om jeg kun skulle ha de på face. Anonymkode: 665bc...29c 9
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #7 Skrevet 31. august 2020 1 time siden, Brunello skrev: Har ikke med nysgjerrighet å gjøre. Jeg synes det er Ok å vite. Haha. Jo, det er kun nyskjerrighet. Men fortell deg selv hva du vil 😂👍🏼 Anonymkode: 44697...f4d 8
norw Skrevet 31. august 2020 #8 Skrevet 31. august 2020 Teit å fjerne venner, særlig hvis det er en viss fare for å treffe dem, komme i kontakt med dem... 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #9 Skrevet 31. august 2020 Har gjort det samme. Men det er fordi jeg føler at Facebook er privat for meg og jeg ønsker ikke at bekjente eller gamle skolekamerater som knapt nok sier hei til meg på gata skal ha innsyn i mitt liv Anonymkode: 8ea1c...f3c 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #10 Skrevet 31. august 2020 4 hours ago, Brunello said: Har ikke med nysgjerrighet å gjøre. Jeg synes det er Ok å vite. Det har jo alt med nysgjerrighet å gjøre. Hadde du ikke vært nysgjerrig hadde du ikke brydd deg om å vite. Jeg liker også å observere hva folk driver med, men kan lett innrømme at jeg er nysgjerrig av meg. Mens samboeren min som ikke er nysgjerrig ikke er på sosiale media i det hele tatt. Anonymkode: af8df...df2 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #11 Skrevet 31. august 2020 Det er ikke teit å slette folk på vennelister på nettet. Det er teit å synes at det er teit. Lev livet utenfor mobilen. Anonymkode: ccd9f...4f3 6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #12 Skrevet 31. august 2020 Jeg har i hovedsak Facebook kun for Messenger og grupper som jeg må være i på studiet. Ellers forsøker jeg å holde vennelista lav, og har i hovedsak bare familie og nære venner. Jeg ville ikke hatt Facebook hvis det ikke var for at det faktisk var nødvendig i hverdagen. Anonymkode: 602f8...310 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #13 Skrevet 31. august 2020 "Venner" på FB er egentlig en meget overvurdert betegnelse for folk man en gang i tiden fikk kontakt, og så, istedenfor den tradisjonelle, "Vi må ta en kaffe en dag", "Vi må holde kontakt.", sendte/ble sendt en venneforespørsel på FB. Selv har jeg noe slikt som 20 venner på FB. 90% har jeg kontakt med utenfor FB, de øvrige 10% er folk jeg bryr meg om, og som jeg ønsker å følge med på. Jevnlig har jeg "venner" som er der rett og slett fordi det er praktisk i en periode, f eks da barna var små, var jeg venner med mødrene deres. Nå er barna voksne, og behovet for denne kontakten ikke lengre tilstede. Så de slettes. Jeg tviler på at de i det hele tatt la merke til at det. Anonymkode: b4671...98e 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #14 Skrevet 31. august 2020 Så bra. Det er ingen vits i å ha sånne bekjente på Facebook. Flere burde fjerne sånne Anonymkode: fe0f3...c21
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #15 Skrevet 31. august 2020 Du skriver at ingen har prøvd å holde kontakten. Har du selv prøvd å holde kontakten? Lurer nesten på om du er litt bitter. Anonymkode: afc4b...381 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #16 Skrevet 31. august 2020 Jeg ryddet opp og fjernet noen gamle bekjente som jeg overhodet ikke hadde kontakt med. Angret litt på det. Plutselig så kan en treffes på i andre settinger (bytting av jobb osv). Jeg er ikke aktiv på Facebook, så nå bryr jeg meg ikke hvem jeg har. Jeg bruker Facebook for å følge med i diverse grupper. Snap har jeg nærmeste venner og familie, og snap deler jeg mest Anonymkode: be190...a6e 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #17 Skrevet 31. august 2020 Synes det er mange rare typer oppførsel på facebook. Skjønner jo at folk ser på det på ulike måter og har ulike måter å forholde seg til det på, men likevel. Har skjedd et par ganger at folk jeg ikke kjenner så godt, har lagt meg til. Jeg har godkjent fordi jeg vet hvem de er og har ikke noe imot dem, ville hilst på gaten osv. De er sånne som har veldig mange venner på lista. Og så sletter de meg plutselig, uten grunn. Og det er ikke fordi de har ryddet, jeg kan jo se at de fremdeles har x antall hundre venner, også folk som bor andre steder og som jeg ser det som lite sannsynlig at de har kontakt med. Men de har altså valgt å gå inn og fjerne meg fra vennelista. Da lurer jeg litt ... Anonymkode: 70d2d...7d2 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #18 Skrevet 1. september 2020 Jeg tok en kraftig opprydning for noen år siden og synes det var befriende. Bruker fb mest for aktiviteter/skolesider for barna og grupper, ikke får å se bilder av hva tilfeldige folk jeg gikk på barneskolen med gjør. Det er jo ikke interessant. Møtte mange på reunion for en tid tilbake, det var ikke flaut å ha fjernet de fra vennelista, hadde en hyggelig tone selv om jeg ikke ser hva de spiser til middag eller hvor de var i påskeferien. Har rundt 150 venner på FB og legger aldri ut noe selv. Det er mere pinlig å ha 600 venner og aldri være aktiv, da er man jo en kikker nærmest. Har slettet snap og Instagram også. Ønsker ikke å sitte å scrolle med telefonen dag ut og dag inn. I hvert fall ikke sammen barna mine eller mannen min. Det ble til at jeg satt å kikket på uinteressante ting og brukte tid på noe som ikke egentlig interesserte meg. Anonymkode: bc7f9...7be 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #19 Skrevet 1. september 2020 Jeg sletter veldig sjelden folk/bekjente, men har jeg hatt en romantisk og seksuell relasjon til dem med følelser involvert føler jeg at det må være lov å slette litt for sin egen mentale helses del. Anonymkode: 41cf0...53a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå