Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig kan man bli satt igang pga mors helse? Er gravid med flerlinger, uke 27 og sliter så ekstremt at jeg ønsker ikke dette lengre overhode.

Anonymkode: 76750...3ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ingen grense mtp mors helse, men de vil selvsagt vente så lenge som mulig så lenge det er forsvarlig. 

Vil nok tro at om du sliter så vil de legge deg inn til observasjon, og holde deg der til den dagen barna blir født. Det skal være alvorlig før de gjør noe, men når det først skjer så nøler de ikke med å ta dem ut heller. Ved å legge deg inn vil de også få bedre kontroll over deg og barna, eventuelt kunne gi deg medisiner og behandling for å gjøre barna mest mulig rustet for å komme til verden litt tidligere. 

Anonymkode: 63692...ca9

• Liker 2
Skrevet

Hver dag de holder seg der inne vil bidra til en bedre start på livet for de små. 🌷 Vil tro at de ikke setter igang fødselen så tidlig om det ikke er fare for mors liv. Det er fortsatt så tidlig at det ville vært svært kritisk om fødselen startet nå. Ingen garanti for at de hadde overlevd, selv om de er over grensen hvor de forsøker å redde dem. Når du skriver sliter, mener du fysisk eller psykisk? Anbefaler deg å snakke med jordmoren din, hun kan nok hjelpe deg og svare bedre enn oss på KG. 🌻

Anonymkode: 73980...5d1

• Liker 3
Skrevet

Vil du si hva du sliter med?

Anonymkode: 89f33...123

Skrevet

Blir du godt ivaretatt? Vet ikke hvordan du sliter, men hver eneste dag gjør barna dine sterkere og øker sjansen for at de overlever.

Hold ut ❤️ 

Anonymkode: c3ca0...840

Skrevet

Kommer vel ann på hvor syk man er, jeg er i uke 27 og har preeklampsi. Blir det alvorlig så tar de barna med keisersnitt,  men så lenge det ikke er alvorlig nok for min helse så avventer de. 

Anonymkode: b02b5...31b

Skrevet

De setter aldri i gang før uke 36-37 tidligst med mindre det er fare for liv dessverre. Snakk med jordmor om hvordan du har det :) 

Anonymkode: acdcc...d64

Skrevet

Hva sliter du egentlig med?

Jeg var selv gravid med 1 barn for noen år siden. Jeg hadde bekkenløsning, kronisk kynnere,  blødninger,  migrene, svimte av flere ganger osv. Men det var aldri snakk om at jeg skulle settes igang. Jeg gikk 2 uker over termin

Anonymkode: 1cbab...3a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...