Gå til innhold

Hvor har det blitt av den folkelige venstresiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg eller er det andre som også hadde stemt til venstre dersom de hadde tilnermet 0 fokus på feminisme, innvandring og værn av rovdyr. Eller ting i den gaten. Men heller fokusere på å styrke arbeidslivet, næringene og at alle har mulighet til å bli medlem i samfunnet i fremtiden.

Jeg er oppriktig bekymret for fremtiden til denne nasjonen og en stor andel av populasjonen. Vi har rassert mye av det som ble bygget opp av en folkelig venstre side fra etterkrigstiden og vi det blir stadig mindre som skiller oss fra land som usa. Korporatisme kalles det og et økt fokus på at en skal stå alene. Jeg er ganske sikker på at dersom du ikke blir født inn i rett familie i dag, er du ganske f@cket som voksen når det gjelder muligheter.

Når begge kjønn skal ut å konkurrere på arbeidsmarkedet og en skal ha fri flyt av arbeidsinnvandring. Hvem er det som faktisk tror at dette fører til positiv utvikling ved lønnsvekst eller muligheter? Er det helt glemt at det finnes masse ressurser blant folk som ikke tar formell utdanning? Det å kunne spare seg opp til kapital som ung for så å kunne skape verider senere burde være et selvfølge og det er utrolig mange som har gjort akkurat dette. Nå begynner den muligheten å bli saga blott. Og hva er svaret? En høyre side som har ekstrem fokus på sin ideologi og som regelrett driter i individene. Elller en venstre side som ikke evner å tråkke på gasspedalen når det gjelder offentlig forvaltning, (ta byggelover i regi miljøutslipp for eksempel) eller likestilling (ansette like mange kvinner som menn i hvert yrke). Er det virkelig dette vi har å gå på?

Anonymkode: 2fb55...723

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det bare meg eller er det andre som også hadde stemt til venstre dersom de hadde tilnermet 0 fokus på feminisme, innvandring og værn av rovdyr. Eller ting i den gaten. Men heller fokusere på å styrke arbeidslivet, næringene og at alle har mulighet til å bli medlem i samfunnet i fremtiden.

Jeg er oppriktig bekymret for fremtiden til denne nasjonen og en stor andel av populasjonen. Vi har rassert mye av det som ble bygget opp av en folkelig venstre side fra etterkrigstiden og vi det blir stadig mindre som skiller oss fra land som usa. Korporatisme kalles det og et økt fokus på at en skal stå alene. Jeg er ganske sikker på at dersom du ikke blir født inn i rett familie i dag, er du ganske f@cket som voksen når det gjelder muligheter.

Når begge kjønn skal ut å konkurrere på arbeidsmarkedet og en skal ha fri flyt av arbeidsinnvandring. Hvem er det som faktisk tror at dette fører til positiv utvikling ved lønnsvekst eller muligheter? Er det helt glemt at det finnes masse ressurser blant folk som ikke tar formell utdanning? Det å kunne spare seg opp til kapital som ung for så å kunne skape verider senere burde være et selvfølge og det er utrolig mange som har gjort akkurat dette. Nå begynner den muligheten å bli saga blott. Og hva er svaret? En høyre side som har ekstrem fokus på sin ideologi og som regelrett driter i individene. Elller en venstre side som ikke evner å tråkke på gasspedalen når det gjelder offentlig forvaltning, (ta byggelover i regi miljøutslipp for eksempel) eller likestilling (ansette like mange kvinner som menn i hvert yrke). Er det virkelig dette vi har å gå på?

:klo:

Anonymkode: 2b1bb...306

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke stemt på venstresiden, nei, dersom de hadde regressiv kjønnspolitikk, og kvinnene ikke fikk arbeide. Men nå handler jo venstresidepolitikk om mye mer enn feminisme og innvandring. Bare litt vanskelig å legge merke til hvis man bare leser medier. Synes kanskje det er et problem at retorikken er så lite folkelig. Mange politikere er veldig høyt utdannet, og så har en del på venstresiden hatt en tendens til å støte fra seg de manuelle arbeiderne, ved nedlatenheter. Her er jeg enig. Mest folkelige politikeren vi har her, som stikker seg frem hvert fall, er vel Mimir Kristjansson.

Anonymkode: 38605...581

• Liker 1
Skrevet

Tredje posisjon og nedbygging av demokratiet slik det i dag "fungerer", er det eneste du kan satse på for å finne en løsning. Idiokratiet vi lever i er som du nevner fullstendig korporatisert, yrkespolitikere har ingen krigere blant folket og får ingenting ut av å tjene folket. Folk snakker om politikerforakt, det vi står i er det motsatte, politikernes fullstendige forakt for menneskene de skal jobbe for. Det finnes svært få idealister igjen, en håndfull muligens fra ulike partier - resten er bare utad uenige mens de tjener millioner av kroner på å selge oss bit for bit til EU, FN, NATO og diverse NGOer der ute. Er det tilfeldig at Jens er NATO-sjef - utpekt av samme mann som eks-partifellene hans ga Nobelprisen til? Er det tilfeldig at Norge ble lurt med i EØS (i praksis har vi godtatt flere EU-lover enn noe EU-medlemsland!) og så ble Gro leder for WHO? Hvilken toppjobb venter på Erna etter avtjent globalisttjeneste?

Det er helt fjernt at folk fortsatt helt blindt stemmer på mennesker som ikke bryr seg om dem i det hele tatt, og at det ikke er større opptøyer og problemer i samfunnet. Så lenge vi "har det bra" er det nesten ingen som stiller de spørsmålene du stiller her. Arbeidere kan bare byttes ut med billig arbeidskraft fra andre land - det er slik du skaper en splittet nasjon og en egen underklasse som bare må kjempe for å overleve. Da har man ikke tid eller ressurser til å se hva de høye herrer driver med. Eks. Sverige og Storbritannia. 

Anonymkode: a584b...cdf

• Liker 1
Skrevet

Den har blitt oppslukt av idelogie og marxisme

Anonymkode: 3c25a...179

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke stemt på venstresiden, nei, dersom de hadde regressiv kjønnspolitikk, og kvinnene ikke fikk arbeide. Men nå handler jo venstresidepolitikk om mye mer enn feminisme og innvandring. Bare litt vanskelig å legge merke til hvis man bare leser medier. Synes kanskje det er et problem at retorikken er så lite folkelig. Mange politikere er veldig høyt utdannet, og så har en del på venstresiden hatt en tendens til å støte fra seg de manuelle arbeiderne, ved nedlatenheter. Her er jeg enig. Mest folkelige politikeren vi har her, som stikker seg frem hvert fall, er vel Mimir Kristjansson.

Anonymkode: 38605...581

snakker ikke om regressiv kjønnspolitikk men en politikk hvor det har blitt lagt opp til at begge foreldre i en familie skal jobbe 100%. Ser problematikk ved poltikken som også blir ført og ikke bare retorikk. Og det hjelper ikke når sidens største parti sikler etter baken på hvert eneste forslag fra direktorater i eu.

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:klo:

Anonymkode: 2b1bb...306

Er ikke i mot at kvinner skal ha lik mulighet, er ikke det jeg sier. Men når det legges opp til at begge kjønn skal stå fritt i lik grad og samtidig legges opp til at begge kjønn SKAL være i arbeid når de har en familie. Da sier det seg selv, at det går ut over noe. Og resultatet her er at ca det dobbelte skal ut i arbeidslivet mot 50-60 tallet. Da må en også komme med løsninger for hvordan taperne og unge skal kunne være med i skuta. Eller så blir det likestilling kun for kjønn og ikke for alle.

Offentlig forvaltning og økning av denne gjør det stadig dyrere og vanskeligere for folk i startgropen å komme seg ut av gropen.

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den har blitt oppslukt av idelogie og marxisme

Anonymkode: 3c25a...179

Ideologi er nok ødelegende, det gjelder også samtige parti på høyresiden. Marxisme ser jeg lite av eller null av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...