AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #1 Del Skrevet 30. august 2020 Hvordan er reglene ift begravelse nå? Antall i kirken og evt selskap etterpå. Anonymkode: 80cad...ce1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #2 Del Skrevet 31. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er reglene ift begravelse nå? Antall i kirken og evt selskap etterpå. Anonymkode: 80cad...ce1 https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/koronavirus/arrangementer-gruppestorrelse-og-avstand#private-sammenkomster-bor-folge-reglene-for-antall-deltakere-og-avstand Begravelser kan bli utsatt pga. koronaen, den vanlige fristen gjelder ikke. Anonymkode: 29eef...931 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #3 Del Skrevet 31. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/koronavirus/arrangementer-gruppestorrelse-og-avstand#private-sammenkomster-bor-folge-reglene-for-antall-deltakere-og-avstand Begravelser kan bli utsatt pga. koronaen, den vanlige fristen gjelder ikke. Anonymkode: 29eef...931 Ehm… hva? Altså, man skal jo putte døde mennesker i jorda/kremere dem før de råtner helt? Skjønte ikke den jeg... Anonymkode: 43067...734 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #4 Del Skrevet 31. august 2020 Selskap? Nå har jeg hørt det også. Minnesamvær heter det. Anonymkode: 42266...b36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #5 Del Skrevet 31. august 2020 All aktivitet i forbindelse med dødsfall må forbys, tilstedeværelse ved begravelser må ikke finne sted. Man kan da begraves uten at noen er til stede. De sørgende kan heller komme en og en til graven etterpå. Anonymkode: 7da53...9e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansa20 Skrevet 31. august 2020 #6 Del Skrevet 31. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: All aktivitet i forbindelse med dødsfall må forbys, tilstedeværelse ved begravelser må ikke finne sted. Man kan da begraves uten at noen er til stede. De sørgende kan heller komme en og en til graven etterpå. Anonymkode: 7da53...9e2 Hva i alle dager, er da fullt mulig å ha begravelse for sine. Er viktig å samle seg sammen etterpå de nermeste 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #7 Del Skrevet 31. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ehm… hva? Altså, man skal jo putte døde mennesker i jorda/kremere dem før de råtner helt? Skjønte ikke den jeg... Anonymkode: 43067...734 De råtner ikke mens de ligger i fryserne på likhuset. Blir de kremert råtner de heller ikke, men begravelse må man fortsatt ha. Denne kan da utsettes. Anonymkode: 29eef...931 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #8 Del Skrevet 31. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: All aktivitet i forbindelse med dødsfall må forbys, tilstedeværelse ved begravelser må ikke finne sted. Man kan da begraves uten at noen er til stede. De sørgende kan heller komme en og en til graven etterpå. Anonymkode: 7da53...9e2 Heldigvis forstår myndighetene hvor viktig det er å samles etter et dødsfall og få en verdig avslutning, alternativet er at flere kan få psykiske lidelser. Anonymkode: 29eef...931 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 31. august 2020 #9 Del Skrevet 31. august 2020 Jeg var i begravelse i mai mnd. Det var ikke så mange regler på hvor mange som fikk komme, det hadde mer med str på kirken å gjøre. Eneste var 1 m avstand bortsett fra de som er i samme hustand + man måtte skrive seg opp på en liste da man kom med navn og tlf nr. Vil anta at antall personer har derfor med hvor mange sitte plasser det er osv. Når det gjelder minne samværet er reglene det samme som gjelder private og offentlige arrangementeter. 20 personer maks hvis det er hjemme hos noen og opptil 200 stk om man leier lokale. Ved sistnevnte regnes arrangementet som offentlig. Ved sistnevnte kan privat person stå som ansvarlig arrangør. Det som gjelder i begge tilfeller er reglene om 1 m avstand (gjelder ikke personer i samme hustand) Enn skal også føre liste over de som deltar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugar Plum Fairy Skrevet 1. september 2020 #10 Del Skrevet 1. september 2020 Faren min døde i juni. Det var et maksantall på personer i kirken, og 1 m avstand. Holdt ikke noe minnesamvær etterpå, men ellers var alt som vanlig. Det som var ille var å ikke få lov til å besøke faren min før han lå helt for døden. Begravelsen betyr lite i den sammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg