Bocciaroy Skrevet 30. august 2020 #1 Skrevet 30. august 2020 (endret) Min baby er 6 måneder, men ligger lang bak i utviklingstrinnene. Han griper ikke etter leker, holder aldri noe annet enn koseklut (virker ukontrollert), han ruller ikke rundt fra rygg til mage og omvendt. Beveger seg generelt lite, men sparker gjerne med beina og veiver litt med armene. Derimot spiser/drikker han godt, smiler og ler og har god kontakt med mennesker. Er det flere som har opplevd "seine" babyer? Jeg er litt bekymret for det motoriske, og lurer på hvordan vi kan forbedre det. Vi leker selvfølgelig mye, prøver å friste med leker, ipad og hva som helst. Han var litt sein med å løfte hodet og er fortsatt ikke helt stabil i nakken. (Dette kom av kink i nakken, fikk hjelp av fysioterepaut). Kan det være at siden han ikke startet med "hodetrening" før ca 3 måneder at han er litt forsinket pga dette? P.s. Skal på 6 månederskontroll med lege om noen dager Endret 11. mars 2023 av Bocciaroy
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #2 Skrevet 30. august 2020 Da min ene var 6mnd var han som en klump som bare lå der han ble lagt. Han smilte, men det var det. Han veide også godt over 10 kg og brukte str 92-98 i klær (🙈). Da storesøstera hadde vært ei lita tulle som rulla fra 2.5mnd, og ålte seg fra 4 mnd var nr 2 et sjokk for meg. Og jeg var overbevist om at gutten feilte noe. Men, han hadde hatt kolikk (og var så tykk at han manglet muskelmasse til vekta si) og han var bare treig. Innen han var året var han like rask som eldstemann hadde vært. Og språkmessig var han vesentlig tidligere enn eldstemann. (Og vekten løp han kjapt av seg).. Det er fint du tar det opp på helsestasjonen. Men noen barn er bare tregere enn andre, og om det ikke er noe i veien med din, så tar han kjapt jevnaldrende igjen når han først begynner. Anonymkode: 57a5b...2af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå