Gå til innhold

Lukt av nylonstrømper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker strømpebukser i nylon hele året på jobb.

Går for det meste i høye hæler

Problemet mitt er at jeg stinker en stram tåfis lukt etter bare  få timer.

Føler ofte for å kippe av skoene ,høye hæler krever sitt, men kan ikke gjøre dette pga lukta fyller kontoret.

Er det vanlig at det skal stinke så sterkt av strømper og sko etter en dags bruk.

Har hørt kollegaer si de bruker samme strømpebukse 2-3 dager uten vask, mine er helt stive i  tå og hæl parti etter en dags bruk.

Jeg bruker dyre strømpebukser fra falke og oroblue visst det skulle ha noe og bety.

Anonymkode: d54c3...084

Skrevet

La være å bruke høyhælte sko på jobb, så slipper du å måtte ta av deg skoene i løpet av arbeidsdagen. 

Når det blir kaldere i været kan du også bruke tynne ullstrømpebukser. Ull får ikke så lett vond lukt sammenlignet med syntetiske materialer. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Kniv & gaffel skrev:

La være å bruke høyhælte sko på jobb, så slipper du å måtte ta av deg skoene i løpet av arbeidsdagen. 

Når det blir kaldere i været kan du også bruke tynne ullstrømpebukser. Ull får ikke så lett vond lukt sammenlignet med syntetiske materialer. 

Jeg er helt klar over dette, men er helt uaktuelt i min jobb å gå uten hæler eller med tykke strømpebukser, spørsmålet mitt er i grunnen om det er vanlig at det lukter så mye fot

Skrevet

Det er skoene som lukter. Tåfis er bakterier, enkelt og greit. Kjøp deg nye sko, bruk innleggsåler med lukt (alle skobutikker selger dette) og bruk fotspray! 

Skrevet
27 minutter siden, Villja skrev:

Det er skoene som lukter. Tåfis er bakterier, enkelt og greit. Kjøp deg nye sko, bruk innleggsåler med lukt (alle skobutikker selger dette) og bruk fotspray! 

skoene stinker etter få gangers bruk, kan ikke kjøpe nye så fort, jeg kjøper hæler i prisklasse kr 1000 og oppover.

Kjenner du ingen lukt når du tar av deg hæler

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

skoene stinker etter få gangers bruk, kan ikke kjøpe nye så fort, jeg kjøper hæler i prisklasse kr 1000 og oppover.

Mener ikke at du må kjøpe nye sko ofte, men kjøp et par og start på nytt med de rådene jeg gav deg. Husk nylon er syntetisk og skinnsko har en karakteristisk lukt...

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt klar over dette, men er helt uaktuelt i min jobb å gå uten hæler eller med tykke strømpebukser, spørsmålet mitt er i grunnen om det er vanlig at det lukter så mye fot

Hva slags jobb har du som krever høye hæler? Det må da være mulig for deg å kunne bruke mer behagelige sko som også ser fine ut. 

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, Kniv & gaffel skrev:

Hva slags jobb har du som krever høye hæler? Det må da være mulig for deg å kunne bruke mer behagelige sko som også ser fine ut. 

Tror du misser poenget her

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker strømpebukser i nylon hele året på jobb.

Går for det meste i høye hæler

Problemet mitt er at jeg stinker en stram tåfis lukt etter bare  få timer.

Føler ofte for å kippe av skoene ,høye hæler krever sitt, men kan ikke gjøre dette pga lukta fyller kontoret.

Er det vanlig at det skal stinke så sterkt av strømper og sko etter en dags bruk.

Har hørt kollegaer si de bruker samme strømpebukse 2-3 dager uten vask, mine er helt stive i  tå og hæl parti etter en dags bruk.

Jeg bruker dyre strømpebukser fra falke og oroblue visst det skulle ha noe og bety.

Vi er jo ikke like. Noen svetter mye på føttene og andre ikke. Om du skyller ut av strømpebuksene hver dag, og skoene får tørke skikkelig mellom hver bruk, skulle det meste være gjort. Kan bare nevne slik som fotsopp, det kan blomstre opp om ikke sko er tørket mellom hver gang de brukes.

Anonymkode: b9583...b4b

Skrevet

Hvorfor bruker du ikke høyhælte åpne sko som sandaler? 

Da blir det ikke like innestengt og er mye finere. Ellers kan det være greit å ha 2-3 par som du bytter på hver dag. Skoene trenger hvile og bli tørre. 

woman-getting-ready-to-party-picture-id6

Anonymkode: 263dc...531

Skrevet
På 31.8.2020 den 1.11, AnonymBruker skrev:

Du kan prøve å vaske skoene innvendig med en fuktig klut, og deretter legge dem i fryseren over natten.  Deretter fyller du dem med kaffebønner og la dem stå over neste natt, dette fjerner lukt. Ikke bruk samme sko to dager på rad, slik at de får luftet seg mellom hver gang. Ren strømpebukse hver dag, vask føttene hver dag og bruk fotspray/ fotdeo + tynne innleggssåler som absorberer lukt. Disse bør byttes med jevne mellomrom.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da blir det ikke like innestengt og er mye finere. Ellers kan det være greit å ha 2-3 par som du bytter på hver dag. Skoene trenger hvile og bli tørre. 

Det kunne jeg gjort, men det krever strømpebukser uten tåforsterkning samt tærne må være lakket og pene hele tiden :)

Skrevet
35 minutter siden, Roci skrev:

Du kan prøve å vaske skoene innvendig med en fuktig klut, og deretter legge dem i fryseren over natten.  Deretter fyller du dem med kaffebønner og la dem stå over neste natt, dette fjerner lukt. Ikke bruk samme sko to dager på rad, slik at de får luftet seg mellom hver gang. Ren strømpebukse hver dag, vask føttene hver dag og bruk fotspray/ fotdeo + tynne innleggssåler som absorberer lukt. Disse bør byttes med jevne mellomrom.

Huff ja jeg vet det er mye som kan gjøres, blir bare ikke til at jeg gjør alt dette, får prøve med litt fotdeo, rene strømpebukser hver dag har jeg, blir jo lukt i skrittet også, føler meg ikke fresh ellers.

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff ja jeg vet det er mye som kan gjøres, blir bare ikke til at jeg gjør alt dette, får prøve med litt fotdeo, rene strømpebukser hver dag har jeg, blir jo lukt i skrittet også, føler meg ikke fresh ellers.

Lukt der også med truse.....eller er uten? Bruker selv for det meste uten

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åpne sko sømmer seg virkelig ikke på en arbeidsplass med såpass streng kleskode at høyhælte sko er påkrevd. Skoene på bildet ditt har også altfor høy hæl, hvilket heller ikke sømmer seg på en anstendig arbeidsplass.

Anonymkode: 2bc4b...a8f

• Liker 2
Skrevet

De innleggsålene vi har nevnt her et par ganger, bør du virkelig vurdere..er ikke dyrt og flere i en pakke. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lukt der også med truse.....eller er uten? Bruker selv for det meste uten

Bruker ikke truse sammen med strømpebukse, føler det blir for mye, blir som å ha to truser på.

Skrevet
9 timer siden, Villja skrev:

De innleggsålene vi har nevnt her et par ganger, bør du virkelig vurdere..er ikke dyrt og flere i en pakke. 

Blir ikke det litt rart oppi høye hæler

Skrevet

Blir ikke det litt rart oppi høye hæler

Nei, de er helt tynne og vises ikke i lukkede sko. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åpne sko sømmer seg virkelig ikke på en arbeidsplass med såpass streng kleskode at høyhælte sko er påkrevd. Skoene på bildet ditt har også altfor høy hæl, hvilket heller ikke sømmer seg på en anstendig arbeidsplass.

Anonymkode: 2bc4b...a8f

Mye finere med åpne sko. Gir et bedre helhetsinntrykk av beinene. Bare myte at man må ha transparent tå på strømpebuksa i sandaler. Samme som de som fordømmer hudfarget. De gjør benene mye finere enn uten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...