AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #1 Skrevet 30. august 2020 Jeg har en lysegrå stoffsofa som jeg kjøpte lenge for babyen (5 måneder) kom til verden. Allerede nå har den fått gulp, bæsj, tiss og babygrøt på seg. Trekkene er vaskbare, men enkelte flekker forsvinner ikke, og de slitesterke for hver gang. Mor var innom i dag og sa at jeg bare kunne glemme å ha stoffsofa i lyse farger med småbarn i hus. Da måtte man ha skinnsofa, for barn søler, griser og skitner til alt. Med skinnsofa kan man bare vaske over og alt er like rent igjen. Har alle dere med småbarn skinnsofa? Dere med stoffsofa hvordan gjør dere det? Anonymkode: e5e93...a09
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #2 Skrevet 30. august 2020 Sofa i fløyel! Takk meg senere. Anonymkode: b7540...a75 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #3 Skrevet 30. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sofa i fløyel! Takk meg senere. Anonymkode: b7540...a75 Hva fløyel?! Er det ikke umulig å rengjøre? Blir helt ødelagt hvis det får vann på seg? Anonymkode: e5e93...a09 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #4 Skrevet 30. august 2020 Jeg har en billig «drittsofa» fra Ikea. Kjøpte bevisst en billig (men god en😝) for at jeg kan bytte den ut med god samvittighet. Flekker blir enten tørket bort eller så vasker jeg trekkene. Har heldigvis ikke fått de vanskeligste flekkene på sofaen helt enda. Anonymkode: 0eb48...429 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #5 Skrevet 30. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva fløyel?! Er det ikke umulig å rengjøre? Blir helt ødelagt hvis det får vann på seg? Anonymkode: e5e93...a09 Skinnsofa blir ihvertfall ødelagt i kontakt med vann 🙈 Anonymkode: 0eb48...429 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #6 Skrevet 30. august 2020 God flekkfjerner er greit å ha tilgang på med barn i hus. Har selv kun hatt tøysofa med vaskbare trekk. Har gått helt fint det. Anonymkode: 23064...d65 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #7 Skrevet 30. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva fløyel?! Er det ikke umulig å rengjøre? Blir helt ødelagt hvis det får vann på seg? Anonymkode: e5e93...a09 Nei, det er helt konge. Alle flekker bare legger seg på oversiden, og du kan tørke det rett av med en mikrofiberklut. Gnurt inn leverpostei? Null problem! Kaffesøl? Null problem! Anonymkode: b7540...a75 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #8 Skrevet 30. august 2020 Vi har en gråmelert stoffsofa. Den er full av flekker, men det vises ikke kjempegodt så fremt man ikke studerer den nøye. Den er gammel og skal byttes ut, men gidder ikke gjøre det før barna er litt større (er 2,5 og 6 år). Du må vel egentlig bare leve med en flekkete sofa til dere er ferdig med småbarnsperioden, eller investere i en skinnsofa nå. Jeg har et vennepar som har en lys beige stoffsofa som er svindyr. Ungen deres er snart fire år, og de har utrolig nok berget sofaen. De er strenge på at det ikke skal inntas mat i den, men jeg mistenker at deres datter er hakket mer rolig og «ordentlig» av seg enn mine to rabagaster 🙈😅 Jeg er misunnelig på sofaen, men jeg gidder ikke det stresset med å skulle unngå flekker 24/7. Anonymkode: 06e53...86e 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #9 Skrevet 30. august 2020 Jeg har lysgrå stoffsofa,med vaskbare trekk. Kjøpte da jeg gikk gravid,og har vasket trekket til én av putene pga gulp. Egentlig helt fantastisk heldig,da jeg har en med refluxsykdom,som fremdeles gulper , 1,5 år nå😬 men én ting er jeg streng på,det spises ikke i sofaen😉så unngår grøt og matflekker. For over 10år siden hadde jeg skinnsofa,med baby nr1. Det var et h**** i barseltiden,med klam svett hud og sommerbaby. Aldri mer skinnsofa,om så måttet vaske ett av setetrekkene per dag😆 Anonymkode: ef26c...746 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #10 Skrevet 30. august 2020 Skinnsofa kommer ikke inn i mitt hus. Klamt på sommeren og kaldt på vinteren. Synes ikke det er noe pent heller. Vi har lysegrå stoffsofa som vi har imprignert og flekkfjerner-spray lett tilgjengelig om det kommer gulp eller annet søl. Anonymkode: d123f...c04 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #11 Skrevet 30. august 2020 Har grå stoffsofa og treåring. Ingen flekker så langt, sjølv om eg ikkje er redd for sofaen i det heile tatt. Har katt som bruker den som klorestativ, og vi sit i sofaen med mat av og til i helgene. Blir det søl, så tørkar eg med mikrofiberklut. Har vaska putetrekket ein gang, da katten hadde eit uhell. Kjøpte sofaen brukt. Hadde sikkert stressa meir viss den var dyr. 🙂 Anonymkode: 8470f...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #12 Skrevet 30. august 2020 Nei, det må man selvsagt kke. Hvordan i all verden klarer du å ha fått sofaen så skitten? Barn skal ikke sitte i sofaen og spise. Når de er så små at de mates styrer man jo det 100 %, senere gir man dem bare ikke mat i sofaen, og sender dem på badet for å vaske seg etter måltider før de får gå fritt rundt i huset igjen. Bæsj og tiss i sofaen? Min brukte bleie til hun var litt over 1,5 år, etter det gikk hin på potte og så på do. Aldri i sofaen i hvert fall. Gulping kan jeg se at kan skje om man er aå uheldig å ha gulpe-barn. De andre tingene skjønner jeg ikke hvordan man får til en gang. Hilsen har barn, hund, to katter, og flekkfri (dog ikke helt hårfri) sofa i lysegrått ullstoff. Anonymkode: d6eca...715 5
atropos Skrevet 30. august 2020 #13 Skrevet 30. august 2020 Vi har en grå stoffsofa med vaskbare trekk. Det har gått greit. Før det hadde vi en hvit sofa, og det funka dårlig 😅 heldigvis var det en ikeasofa man kunne kjøpe nytt trekk til. hvis du skal kjøpe ny sofa, anbefaler jeg å kjøpe en billig en fra ikea eller noe som du kan bytte ut når ungene blir større.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #14 Skrevet 30. august 2020 skjønner ikke hvorfor folk insisterer på å gi mat i sofaen jeg altså. Gir du ungen en sånn smoothie klemmepose uten å passe på så må du skylde deg selv når halvparten er klint utover (sier ikke at det er tilfellet hos ts). Mat skal spises på kjøkkenet, hvis ikke så kan man ikke være redd for møblene. Anonymkode: e22c6...069 3
Scarlettes Skrevet 30. august 2020 #15 Skrevet 30. august 2020 Jeg har sort velursofa med to småbarn og hund. Impregnert så søl, hår og div går av med klut
Scarlettes Skrevet 30. august 2020 #16 Skrevet 30. august 2020 Morsomt hvordan folk i denne tråden er så perfekte. 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #17 Skrevet 30. august 2020 Vi har en grå stoff sofa fra bohus, med mye spill i det grå. Syntes ikke den ser skitten eller flekkete ut, men det er den. Har to små (griser) i hus, og vi liker å spise i sofaen. Anonymkode: d548c...ec6
Hactar Skrevet 30. august 2020 #18 Skrevet 30. august 2020 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gulping kan jeg se at kan skje om man er aå uheldig å ha gulpe-barn. De andre tingene skjønner jeg ikke hvordan man får til en gang. Aldri hatt en bleielekkasje? Vi har stoffsofa i strategisk gråmelert stoff, og legger teppe over om ungene skal spise i sofaen. Slik har vi berget den så langt. Bleielekkasjene skjedde tilfeldigvis annetsteds. Endret 30. august 2020 av Hactar 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #19 Skrevet 30. august 2020 Vi har også lysegrå stoffsofa. Ikke noen flekker på den, og vi har en veldig aktiv 3-åring. Ikke noe rolig barn her. Han får ikke spise mat som søler og griser i sofaen. Knekkebrød for eksempel er greit, men ikke is og sånn. Vi har et sånn lite barne-ikeabord med stol i stua som er hans plass og han spiser ved hvis han skal se barnetv. Kommer det noe søl så tørker vi med en gang. Når han var baby hadde jeg et stort sengeteppe liggende som dekket der vi satt i tilfelle det skulle komme gulp. Har aldri hatt bæsj i sofaen. Hadde vel et tisseuhell, men da tok vi av trekket på puta og vasket, og det satt ikke noe flekker. Anonymkode: e6337...681
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #20 Skrevet 30. august 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en lysegrå stoffsofa som jeg kjøpte lenge for babyen (5 måneder) kom til verden. Allerede nå har den fått gulp, bæsj, tiss og babygrøt på seg. Babygrøt? Gir du det i sofaen? Her er barnet 2 år, ikke noe søl i sofaen. Pleide å ligge i babynest i sofaen de første mnd, og senere satt hen på pledd i sofaen. Eller i fanget, på babygym i gulvet osv. Var ikke så mye i sofaen.. Det finnes ulike flekkfjernere å kjøpe som passer for akkurat din sofa. Anonymkode: 4660c...4d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå