Gå til innhold

Pris oppussing bad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et bad på ca. Fem kvm. Kun vask og dusj. 
Vi vil pigge opp fliser, legge nye varmekabler, ny membran, nytt servantskap og dusj. Ikke flytte på noe. Det er spotter i taket som er relativt nye, som vi tenker å beholde. Kun det.
Er det behov for eventuell rørfornyelse er det borettslaget som må stå for det. Vi har kun ansvar for bytting av alt som er synlig av rør.

Noen som vil anslå en ca pris?

Anonymkode: d9e02...53e

Skrevet

100'-150'000 kanskje?

Skrevet

Er det noe galt med de eksisterende varmekablene? Man slipper myyyye arbeid om de kan brukes. De ligger et stykke ned i gulvet. 

I alle andre blokker har hele badet blitt revet i forbindelse med rør, og mange har gått på en smell der ved å pusse opp for flere hundre tusen, for så å få det revet et par år senere. 

Anonymkode: 42cbe...a8b

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe galt med de eksisterende varmekablene? Man slipper myyyye arbeid om de kan brukes. De ligger et stykke ned i gulvet. 

I alle andre blokker har hele badet blitt revet i forbindelse med rør, og mange har gått på en smell der ved å pusse opp for flere hundre tusen, for så å få det revet et par år senere. 

Vel, nei, men tenkte det var like greit å bytte når vi skulle ta opp gulv? Det er ikke blokk, men rekkehus. Usikker på hvordan de gjør det her

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, nei, men tenkte det var like greit å bytte når vi skulle ta opp gulv? Det er ikke blokk, men rekkehus. Usikker på hvordan de gjør det her

De ligger langt nede er jeg blitt fortalt. Såpass at du kan flytte på avløp mens man allikevel er nedi der. 
Jeg rev det gamle badet selv. Fliser, veggplater og nytt møbel og toalett kom vel på 30.000. Møbelet var billigere enn toalettet, veggplater 300 kr kvadraten og flisene 5-700? Husker ikke helt. 
Tok en ettermiddag med meiselhammer å få opp gulvet. Så bygget en kompis som er byggmester det opp igjen for meg. Ingen tukling med rør eller elektrisk. 
Egentlig ville jeg gjerne gjort om på løsningene, men da hadde det blitt fryktelig mye dyrere. 

• Liker 1
Skrevet

Rundt 250-300k med vanlig standard og ikke noe luksus.

Anonymkode: c9c4b...7c8

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rundt 250-300k med vanlig standard og ikke noe luksus.

Anonymkode: c9c4b...7c8

Uten å gjøre noe med rør eller elektrisitet annet enn varmekabler? Trodde den prisen var for totalrenovering.

• Liker 1
Skrevet

Det du beskriver i første innlegg er jo totalrenovering (ny membran, varmekabler osv). Vi er i gang med totalrenovering av badet selv nå. Betaler ca. 250 000 for arbeidet, 30 000 for flis + 30 000 for innredning. Skal riktignok utvide badet ut mot gangen, men i følge pristilbudet vi fikk var det ikke det som gjorde det store utslaget på prisen. Bruk mitt anbud, så får du gratis pristilbud på nøyaktig det du vil gjøre.

Skrevet
3 minutter siden, agata skrev:

Det du beskriver i første innlegg er jo totalrenovering (ny membran, varmekabler osv). Vi er i gang med totalrenovering av badet selv nå. Betaler ca. 250 000 for arbeidet, 30 000 for flis + 30 000 for innredning. Skal riktignok utvide badet ut mot gangen, men i følge pristilbudet vi fikk var det ikke det som gjorde det store utslaget på prisen. Bruk mitt anbud, så får du gratis pristilbud på nøyaktig det du vil gjøre.

Så det er totalrenovering selv om man ikke gjør noe med rør eller elektrisk (foruten varmekabler)?

Får prøve det👍🏻☺️ Grattis med nytt bad :) 

Skrevet

Ja, så lenge du skal pigge opp gulv og bytte membran. Det er det som er dyrt sånn som jeg har forstått det. Du skriver ikke noe om hvor gammelt badet ditt er, men hvis du først skal gjøre så mye som du beskriver ville jeg også vurdert å oppgraderer røren til rør-i-rør. 

Skrevet
6 minutter siden, agata skrev:

Ja, så lenge du skal pigge opp gulv og bytte membran. Det er det som er dyrt sånn som jeg har forstått det. Du skriver ikke noe om hvor gammelt badet ditt er, men hvis du først skal gjøre så mye som du beskriver ville jeg også vurdert å oppgraderer røren til rør-i-rør. 

Selvet badet er fra 2006, huset er fra 1974😅 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvet badet er fra 2006, huset er fra 1974😅 

Mitt var fra 1990 og tror det eneste som har vært gjort før jeg overtok var å flise gulvbelegg og fjerne et badekar. Fjernet fliser og belegg, ny membran. Lot varmekablene være. Jeg var redd for å skade dem, men da lo byggmestervennen av meg. 

Jeg hadde fukt i gulvet som burde tas innen et par år, valgte å gjøre det før jeg flyttet inn. Og møblene var fuktskadde og skjeve med litt manglende laminering her og der og veldig 1990. 

Skrevet

7m2 175.000 her.. flislagt, kabler og innredning. Legg ut på mitt anbud, men sjekk omtalen av entreprenørene som gir deg tilbud.

Skrevet

Hva gjør dere som bor i bygget mens badet renoveres? Flytter ut? Vi har ikke alternativ do..

Skrevet
17 minutter siden, Sjøbanan skrev:

Hva gjør dere som bor i bygget mens badet renoveres? Flytter ut? Vi har ikke alternativ do..

Vi har do utenom heldigvis og får bare dusje hos familien (eventuelt sette opp et dusjkabinett på vaskerommet) i mellomtiden

Skrevet
16 timer siden, Sjøbanan skrev:

Tisser i hagen eller bruker bøtte som vi tømmer i hagen. Driter i pose som blir kastet i restavfallet sammen med bleier og hundepose.

Anonymkode: 72049...d1e

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tisser i hagen eller bruker bøtte som vi tømmer i hagen. Driter i pose som blir kastet i restavfallet sammen med bleier og hundepose.

Anonymkode: 72049...d1e

Jøss. Vi har ikke hage. Snurretoalett eller noe sånt, går det an? Dusje på jobb eller i svømmehall (for barna). 

Anonymkode: 11d7c...304

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jøss. Vi har ikke hage. Snurretoalett eller noe sånt, går det an? Dusje på jobb eller i svømmehall (for barna). 

Hibas har noen fine festivaltoaletter som kan leies inn. De setter man ofte ute i bakgård om det er mulig. Kan være litt kjølig i januar.. 

Skrevet
42 minutter siden, newman01 skrev:

Hibas har noen fine festivaltoaletter som kan leies inn. De setter man ofte ute i bakgård om det er mulig. Kan være litt kjølig i januar.. 

Vi har tørkeloft vegg i vegg. Bakgård blir fort litt lite tilgjengelig når vi bor i 3. etasje. Må selvsagt høre med naboene..

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Porta potti 👍

Anonymkode: 3c9d2...89d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...