Gå til innhold

Får lyst på barn hver gang noen jeg kjenner er gravide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, det høres jo helt sykt ut. Men hver gang noen jeg kjenner annonserer graviditet, får jeg helt sinnsykt lyst på et til barn. Er det flere som har det sånn? Det er jo helt sinnsykt og jeg har heldigvis litt selvkontroll med mine to små 😅 Er dette helt unormalt? 

Anonymkode: 76391...ff0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det på samme måten, men har kun et barn og føler meg ikke ferdig med barn enda så kan hende det er derfor :P 

Anonymkode: 31da9...c5b

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det på samme måten, men har kun et barn og føler meg ikke ferdig med barn enda så kan hende det er derfor :P 

Anonymkode: 31da9...c5b

Kanskje derfor jeg har det sånn og. Vi har ikke bestemt oss for å stoppe etter to, så mulighetene er der. 

• Liker 1
Skrevet

Det er helt normalt. Jeg hadde det sånn hver gang jeg så gravide eller foreldre med babyer helt fra vi begynte å prøve på førstemann og ganske lenge etter at vi var ferdige med nr 3 (og helt klare på at det ikke skulle bli flere, så det var ikke fordi jeg egentlig ønsket meg en til). Nå er det helt motsatt. Når jeg ser noen som er gravide eller har barn under to år er min umiddelbare tanke at jeg er glad det ikke er meg lenger. :Knegg:

• Liker 2
Skrevet

Normalt :)

Anonymkode: ffb07...ee2

Skrevet

Jeg får alltid lyst på en baby når jeg ser en baby. Jeg er så svak for de bedårende skapningene. De får hjertet mitt til å smelte.

:smilyblomst:

Skrevet

Ja, jeg har det også sånn. Vi skal ikke ha flere, og ikke syns jeg det var noe særlig behagelig å være gravid heller (hadde tøffe svangerskap, men rolige og fine barselperioder). Hver gang jeg ser gravide damer eller små babyer får jeg lyst på et barn til, ekstra sterkt hvis det er noen jeg kjenner. 

Anonymkode: 0aad1...132

Skrevet

Ja. Er gravid nå.

Skulle ha ett barn til, en gang i fremtiden. Det som gjorde at jeg faktisk ønsket å starte prøving da vi gjorde, var at flere i vennegjengen annonserte graviditet. Plutselig hørtes det så koselig ut med en ny baby, selv om jeg synes baby er enormt slitsomt 😅 

Anonymkode: 5ccb7...d63

Skrevet

Jeg er helt motsatt, hver gang jeg hører om noen som er gravide er jeg bare sjeleglad for at det ikke er meg... 😄 Men jeg forstår at det er jeg som er uvanlig. :P

• Liker 3
Skrevet

Jeg var sånn helt til jeg fikk to barn selv. Jeg er veldig ferdig med små barn nå. Og dersom noen annonserer graviditet eller jeg ser foreldre med baby er jeg sjeleglad for at det ikke er meg! Det er nok et tegn på at jeg er helt ferdig med det kapittelet i livet mitt. 

Anonymkode: 27e1c...5d3

• Liker 1
Skrevet

Samme her. Fikk nr 2 for 3,5 mnd siden og vi skal ikke ha flere, men hver gang noen annonserer graviditet eller fødsel får jeg lyst på flere allikevel🙈 skal uansett ikke det altså, kapasiteten min/vår stopper med 2😅

Anonymkode: b2ab0...d91

Skrevet

Det er sikkert mange som føler på det. Kanskje dere klarer 3? 🙂 Jeg hadde det slik etter førstemann, men ikke etter at jeg fikk andremann. Har en del venninner og kollegaer som er gravide nå, og jeg er bare glad og lettet for at det ikke er meg. Tanken på søvnløse netter, amming, bæring og bussing døgnet rundt gjør meg uvel. Planen var egentlig 3 barn, men jeg tror ikke det kommer til å skje likevel. Jeg har ikke nok overskudd

Anonymkode: 62c97...3a7

Skrevet

Jeg får helt sinnsykt lyst på flere barn når folk jeg kjenner blir gravide, men jeg orker ikke graviditet og babytiden flere ganger. Har to barn. Hadde de blitt født 4 år så hadde vi nok fått flere. 

Anonymkode: ddc79...447

Skrevet

Akkurat slik føler jeg det også. Vil oppleve svangerskap, fødsel og babytiden igjen. Blir så misunnelig på de i min omgangskrets som er gravide.  Men har 4 barn, der siste er uplanlagt. Så kan ikke få fler nå. Hadde håpet at den følelsen skulle forsvinne etter jeg fikk nr 4. Men neida. Vet ikke om det er pga at svangerskap og fødsel ble alt annet enn forventet, og for å ikke snakke om babytiden. Fikk ikke de første ukene sammen med barnet mitt, slik som jeg hadde forventet. Håper fortsatt at babylysta skal gå over snart. Men må nok bare leve med det.

Anonymkode: 029e1...d45

Skrevet

Så godt å lese at jeg ikke er helt KOKO 😂

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...