Gå til innhold

Hva spiser du når du er kvalm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kronisk kvalm og føler jeg bare blir enda mer kvalm når jeg må tvinge i meg mat.. eneste jeg har funnet ut er at kjøleskapskald mat bortsett fra melk er litt bedre enn varm og lunken mat. 

Så jeg er ute etter litt inspirasjon her 😆 Hva pleier dere å spise når dere er kvalme?

Anonymkode: 96bb3...a4e

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Salt kjeks og vann. 

Skrevet

Salt lakris og ristet brød med smør. Isvann til drikke. 

Anonymkode: 4f8b2...388

Skrevet

Kalde tomater og grønne epler

Anonymkode: e815b...1d0

Skrevet

Ingefær, hemmer kvalmesenteret

Skrevet

Chips 

Skrevet

Ristet brød og drikker ingefærte til.

Anonymkode: e9557...698

Skrevet

Ritz kjeks, 50/50 farris og eplemost, mat som ikke er tungt fordøyelig (loff med hvitost feks).

Anonymkode: 5dd68...a21

Skrevet

Farris å drikke, salt kjeks.

Anonymkode: e68c5...b74

Skrevet

Når jeg vokste opp på 80/90-tallet så fikk jeg alltid raspet eple av mamma når jeg hadde omgangssyken. Nå er jo det noen år siden, så husker ikke hverken effekten av det eller om det var en spesiell type eple. 

Anonymkode: 17306...11a

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg vokste opp på 80/90-tallet så fikk jeg alltid raspet eple av mamma når jeg hadde omgangssyken. Nå er jo det noen år siden, så husker ikke hverken effekten av det eller om det var en spesiell type eple. 

Anonymkode: 17306...11a

Det fikk jeg også, eple binder magen og er rask fordøyelig :) 

Skrevet

Kronisk kvalm? 🤒 Hmm.. Hørtes fælt ut. Jeg spiser ingenting om jeg er skikkelig kvalm. 

Skrevet

I svangerskapet når jeg måtte få i meg et eller annet gikk det mye i eplejuice, gjerne blandet med litt farris. Spiste mye salt potetgull. For å dempe sulten gikk det også en del hjemmelaget smoothie med havregryn oppi. 

Anonymkode: 42cff...146

Skrevet

Knekkebrød og potetgull. Ikke sammen altså. 😂

Anonymkode: ac1fe...af7

Skrevet (endret)

Paprikachips og Solbærsirup 

Endret av Aragorn ll Elessar
Skrevet

Ser ut som alle her svarer hva de spiser når de har omgangssyke/har kastet opp, ikke hva de ville spist ved vedvarende kvalme uten oppkast? 

Hos meg skyldes kvalme oftest at jeg har spist for lite, så jeg spiser hva enn jeg har lyst på og/eller har tilgjengelig. 

Men TS, har du snakket med lege om dette? Det finnes kvalmestillende medisiner man kan gå på hele tiden, har du prøvd det? 

Anonymkode: 1f421...855

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kronisk kvalm og føler jeg bare blir enda mer kvalm når jeg må tvinge i meg mat.. eneste jeg har funnet ut er at kjøleskapskald mat bortsett fra melk er litt bedre enn varm og lunken mat. 

Så jeg er ute etter litt inspirasjon her 😆 Hva pleier dere å spise når dere er kvalme?

Anonymkode: 96bb3...a4e

Toro tomatsuppe 😄

Den er god, salt smak, enkel 😄

Anonymkode: be947...ca0

• Liker 2
Skrevet

Cola og Ritz

Anonymkode: d46ff...ade

Skrevet

Jeg var brukte Zofran (men det er dyrt). Man kan eventuelt bruke Afipran, men jeg tåler det ikke dessverre. Jeg var konstant kvalm i om lag 1 måneds tid. Utover det bør du kartlegge når på dagen kvalmen er verst. Jeg spiste når jeg var minst kvalm, og personlig var det lettere for meg å få i meg salt mat og mat med lite fettinnhold. Spiste toast og supper når jeg var ekstremt kvalm og måtte få i meg noe mat. 

Utover det finnes det næringsdrikker (også dyrt om du ikke får det på blå resept) som du kan bruke som suppliment på dager der det er ekstra vanskelig. 

Anonymkode: d73cc...899

Skrevet

Frokost/lunsj grove rundstykker spiser biter av paprika, eple, pålegg etterpå om jeg føler det går, middag kylling og ris (må være 100% rent kjøtt godt stekt så det er litt tørt ) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...