AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #1 Skrevet 30. august 2020 Nå tenker jeg altså på det innvendige materialet i jakken. Ser ofte at skinnjakker, kåper osv. har for innvendig som består av polyester, selv om jakken består av 100% ull eller f.eks. skinn. Lurer derfor på om noen vet hva dette har å si for kvaliteten, og om det får genserne man har på under til å nuppe/bli stygge? Anonymkode: 22c3d...975
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #2 Skrevet 30. august 2020 Har aldri opplevd det, dårlig kvalitet på genseren får den til å nuppe. Jeg bruker ofte type Adidas og Puma treningsjakker i polyester over gensere, nupper aldri med mindre genseren er dårlig kvalitet. Kjøpte en billig hettegenser fordi den hadde kult motiv, den nupper, men ikke på grunn av jakkene, den nupper uansett. Nå bruker jeg den bare om når det er kaldt under en t-skjorte eller annen genser. Anonymkode: 0a751...74a
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 Jeg opplever det motsatte, at klær med dårlig kvalitet (plast) nupper fort. Men, ren null nupper også etter en stund. Slik er det bare. Finnes de-boblere å få kjøpt, små maskiner som du kan bruke til å "barbere" av nuppene Bruker min av og til, og plagget blir som nytt! Anonymkode: 280e6...7c0
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 Foret har ingenting å si for om genseren nupper. Det eneste som en bør tenke på på jakker er borrelås, det ødelegger gensere hvis det får gnisse mot eller at den hekter seg fast. Det som får gensere til å nuppe er blandingen i genseren. Ull nupper alltid litt, men gensere i akrylblanding er de verste. Litt akryl er greit, men bare noen få prosent. Anonymkode: 2935f...c58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå