AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #1 Skrevet 30. august 2020 Hvor går din grense for når barnet er for dårlig til å være på skolen? Anonymkode: 41ca3...d89
Snabeltann Skrevet 30. august 2020 #2 Skrevet 30. august 2020 Feber, prikker og spy, da må de være hjemme. 1
GammelKaktus Skrevet 30. august 2020 #3 Skrevet 30. august 2020 Går som regel på allmenntilstanden her i hus, og ved feber og oppkast. Men i disse coronatider så er det ved minste antydning til halsvondt, feber osv. 3
Brunello Skrevet 30. august 2020 #4 Skrevet 30. august 2020 Litt dårlig tidspunkt å spørre på. Til vanlig når de sier de er syke. Er syke 1-3 ganger i året (ingen har hatt flere enn 4 dager fravær et skoleår). Altså innenfor det de fleste er syk i løpet av et år. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #5 Skrevet 30. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor går din grense for når barnet er for dårlig til å være på skolen? Anonymkode: 41ca3...d89 Snåttete, ondt i hodet,ondt i magen,slapp,forkjøla,feber osv.. i disse koronatider ja..Er ikke lov her å sende snørretr barn på skolen.Og bra er det.Men alltid noen som ikke skjønner det.Dumt for andre som.blir forkjøla i disse tider og ikke kan jobbe eller andre ting.. Anonymkode: 5cf0b...372
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #6 Skrevet 30. august 2020 Før corona så sendte jeg han på skolen når han bare var litt forkjølet å var i god form. Men utpå dagen så fikk han flere ganger nesten 40 i feber så det snur fort :S i disse tidet føler jeg jo at jeg på holde sønnen min hjemme bare han klager på vondt i magen også,å det vet han å utnytte. Til vanlig er han hjemme når han har halsbetennelse,diare,oppkast,feber eller om han er ekstremt forkjølet. Anonymkode: d37fb...7fc
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #7 Skrevet 30. august 2020 Nå holder jeg ham hjemme om jeg merker noe som helst av symptomer på ham, eller om han sier han føler seg dårlig. (Sykdomsfølelse er visst også et symptom.) Har ikke skjedd hittil siden skolen åpnet igjen da. Anonymkode: b489c...dc8
Brunello Skrevet 30. august 2020 #8 Skrevet 30. august 2020 Det som er interessant å merke seg er at voksne som har mye fravær selv ofte også har mye sykt-barn fravær. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #9 Skrevet 31. august 2020 7 timer siden, Brunello skrev: Det som er interessant å merke seg er at voksne som har mye fravær selv ofte også har mye sykt-barn fravær. Ja, veldig.🙄 Anonymkode: 1cb41...6e4 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #10 Skrevet 31. august 2020 Har et barn som alltid er kvalm, det er bivirkning av behandling for sykdom som hun hadde da hun var yngre. Hun kan rett og slett ikke være hjemme når hun har vondt i magen, for da kommer hun seg aldri på skolen. Hun er kvalm hver eneste dag. Hun er selvsagt IKKE fornøyd med dette, det er selvsagt urettferdig, og sier at de andre er hjemme bare de har bittelitt vondt i magen. Nå som hun nærmer seg tenårene, er det ganske mange krangler og diskusjoner om dette temaet. Vi må bare være strenge for hennes eget beste, for fremtiden hennes og at hun skal klare seg i videre skolegang og jobb og ikke bli en av dem som alltid er syk. Anonymkode: 87a11...9d2
Arkana Skrevet 31. august 2020 #11 Skrevet 31. august 2020 Smitte og allmenntilstand er det som avgjør. Hvis de har noe smittsomt som andre ikke bør få (f.eks. omgangssyke) eller har redusert allmenntilstand holder vi dem hjemme. Før corona ville milde forkjølelsesymptomer uten redusert allmenntilstand ikke være grunn nok til å bli hjemme, et barn kan fint følge undervisning selv om det har vondt i halsen, mens nå ville de blitt hjemme også da. I følge FHI kan barn sendes tilbake i barnehagen/på skolen etter forkjølelse når de har god allmenntilstand selv om de er snørrete og har sporadisk hoste, man trenger ikke vente til absolutt alle symptomer er over.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #12 Skrevet 31. august 2020 Vanligvis følger vi vanlige råd. Ved feber eller nedsatt allmenntilstand holdes han hjemme (eller f.eks omgangssyken osv). Nå under dagens omstendigheter derimot er det jo strengere. Vi har nå vår 2.klasse gutt hjemme fra skolen på 8.dag... eneste symptomet han har hatt disse dagene er hoste, ingen feber, nedsatt allmenntilstand, snørr eller noe. Vi prøvde å ringe korona-tlf men de ville ikke teste da han er under 10 år og ikke har noen andre symptomer. Vanlig lege ville heller ikke ta han inn da hoste er eneste symptomet, og vi fikk beskjed om at vi kunne sende han på skolen når han ikke lengre hoster på dagtid.. både jeg og mannen har brukt opp egenmeldinger så jeg må innrømme at jeg begynner å bli noe utålmodig. Eneste andre tilfellet han har vært hjemme fra skolen var én dag i første klasse etter han knakk kragebeinet i en sykkelulykke. Anonymkode: a1953...a91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå